Beste Merk Gereedschap, Waar sleutel jij mee?

Timmetje103 said:
Op het werk gebruiken we eigenlijk alleen Snap-On en we hebben nog een oude kist staan van Facom (wat tegenwoordig ook allemaal poppenspul is)

Hmm, dan gebruik ik toch andere facom spullen als jouw. Ik weet niet wat voor werk je hebt, maar al die autobedrijven die ik altijd bij de kartbaan zie sleutelen allemaal facom of beta. Uitzonderingen daargelaten.

Ik weet van een aantal gp teams (mx) ook dat ze veelal beta en facom sleutelen. Autosport idemdito. Dus zo een rotzooi zal het wel niet zijn.

Naar mijn eigen mening is Snap-On in veel gevallen gewoon zwaar overpriced.
Het blinkt leuk, maar de kwaliteit is gewoon te vergelijken met bv stahlwille en de bovengenoemde merken.

Dure sleutels willen trouwens niet zeggen dat je ook werklijk een betere monteur bent, en soms wil je om bepaalde redenen ook een 'goedkoop' setje achter de hand hebben. (voor de minder schone werkstukken)

Facom poppenspul, ik weet niet waarom je dit beweert maar ik ben van mening dat er geen merkbaar verschil zit tussen snap-on en facom alleen dat je bij snap-on zo'n 50% meer betaald.

RoP#6 said:
die garantie geld niet op accus die snel dood gaan.

Probleem hier is dat mensen hem langer dan 5uur opladen.
Het lampje op de lader gaat niet uit als hij vol is.
In het boekje staat ook dat hij niet langer dan 5uur opgeladen mag worden..

Bart@Sp said:
wat moet ik me daar bij voorstellen daaf?

er zijn speciale verwarm apperaatjes voor je lagers, dan kan je ze vevolgens zo over je krukas schuiven, denk dat ie dit bedoelt :)

mag ik btw vragen wat je neerleg voor dat apperaatje? Das wel een handig ding iig

btw voor de liefhebber :+

professionele electronische handfreesmachine

eneska III
90 graden kop
45 graden kop
recht stuk met snelkoppeling
twee micromotors met bedrading
voetbediening
links en rechts draaiend 0 tot 35000 toeren
professioneel toestel voor tuning en matrijzenbouw
volledig electronische sturing
nieuwprijs 2400 euro
nu 1200 euro

2ehands, voor link advertentie kan je pmen wil niet spammen oid :)

Last edited:
Bart@Sp said:
wat moet ik me daar bij voorstellen daaf?

Het is een set wat bestaat uit verschillende maten drukstukken en terugslagloze kunststof hamer. Voor iedere soort en maat lager is een ander drukstuk die precies steunen op de binnen en buitenring. Zodat je zonder et lager kapot te slaan et in een passing kan meppen.

Exision said:
Hmm, dan gebruik ik toch andere facom spullen als jouw. Ik weet niet wat voor werk je hebt, maar al die autobedrijven die ik altijd bij de kartbaan zie sleutelen allemaal facom of beta. Uitzonderingen daargelaten.

Ik weet van een aantal gp teams (mx) ook dat ze veelal beta en facom sleutelen. Autosport idemdito. Dus zo een rotzooi zal het wel niet zijn.

Naar mijn eigen mening is Snap-On in veel gevallen gewoon zwaar overpriced.
Het blinkt leuk, maar de kwaliteit is gewoon te vergelijken met bv stahlwille en de bovengenoemde merken.

Dure sleutels willen trouwens niet zeggen dat je ook werklijk een betere monteur bent, en soms wil je om bepaalde redenen ook een 'goedkoop' setje achter de hand hebben. (voor de minder schone werkstukken)

(het is goei gereedschap daar niet van maar het is een stuk minder zoals het eerst was) Ik vergelijk het dan met een paar dingen zoals handgreep van schroevendraaier, ratel, de handeling van het product zelf, slijtvastheid en de kleinste dingen zoals het schoonhouden van de handvatten op de ratel zelf het koppellen van bijv verleng stukken eraan of van los naar vast zetten, zo'n dingen bijv. En daar was Snap-On volgends mijn mening die van mn baas en mn collega (Rooienaar) gewoon beter in.

Mja Snap-On is mss wel duur mja ik hoef het toch niet te betalen zelf en ik werk er heel de dag mee (werk zelf als auto monteur) Laatst 2 nieuwe kisten gekregen mn baas was ong +- 7000 euro kwijt voor 2 kisten incl gereedschap danwel te verstaan.

Timmetje103 said:
(het is goei gereedschap daar niet van maar het is een stuk minder zoals het eerst was) Ik vergelijk het dan met een paar dingen zoals handgreep van schroevendraaier, ratel, de handeling van het product zelf, slijtvastheid en de kleinste dingen zoals het schoonhouden van de handvatten op de ratel zelf het koppellen van bijv verleng stukken eraan of van los naar vast zetten, zo'n dingen bijv. En daar was Snap-On volgends mijn mening die van mn baas en mn collega (Rooienaar) gewoon beter in.

Okey, verschil van mening dus. Mijn ervaring is dat de schroevendraaiers juist erg fijn zijn. Ik kan iig een stuk meer koppel zetten met n facom schroevendraaier als met een vergelijkbare van PB of soortegelijke vorm. (je weet wel, stug plastic in n vierkante vorm) Volgensmij komt dat door de diameter en de ronde vorm, waardoor je meer grip hebt. Daarnaast kun je op 'alle' schroevendraaiers desnoods een sleutel zetten :)

Slijtvastheid zit ook wel goed hoor, we hebben op t werk n setje tangen (zij combinatie en spitsbek ) waarvan de zijkniptang altijd gebruikt werd op draad van de lasapparaten af te knippen, je kent het wel.
Je last met hoge stroom en aan het einde van het materiaal laat je de draad doorschieten om zo n mooie last tot het einde te krijgen. Elke keer als dat gebeurd werd die draad afgeknipt (1/1.2 mm lasdraad) Die tang heeft het 6 jaar volgehouden, paar weken terug zaten er een aantal grovve lasspetters in de bek. Begrijpelijk als je ziet hoe er mee omgegaan werd. Maar het handvat was nog gewoon puntgaaf.

Ik ben dus opzoek naar een accu slagmoer apparaat :), merk wordt een hitachi...

Alleen weet het type/aantal nm nog niet...

Welk type/aantal nm gebruiken de scooters rijder hier?

Lorenzo said:
Ik snap je wel hoor, der zullen vast wel krukassen kapot zijn gedraaid daardoor..

Waarom heb jij trouwens de 4.1 ipv de 3,1 gekocht?
Zit bij de 4,1 zelfde accesoires?
Ik moet zeggen dat het er heel netjes uit ziet.

0007000_gr.jpg

De 3.1

Waar koop je in hemelsnaam zo'n fijn stukje gereedschap?
ziet er iig flex uit zal wel een poepie beter werken als een cheapo dremel.

ken echt maar een klein stukje van men poorten doen met zon dremel en die flexslangen zijn niet echt 'flex' heb r al 2 versleten en 1 dremel al dood :?

die freesjes e.d. gaan als een malloot zijn altijd zo rot:(

Oud model, wel goed spul. Ik heb vorige winter nieuwe serie aangeschaft, perfect spul. Enkel was die 90e

mannesman is goede prijs/kwali verhouding imo, gebruiken we op m'n werk ook naast het gedore spul, zijn handige setjes, met lange doppen enzo :)

Back