Beste Merk Gereedschap, Waar sleutel jij mee?

JohnB said:
Goed bezig , daarvoor wordt altijd het vaste stuk meegeleverd , zodat er geen grote krachten op het ratel mechanisme komen te staan.

Sja als ik die had gebruikte ik em :P
+ ik zit er niet zo mee als ik deze ratel naar de kloten help :)

ratelset van stahlwille
lasapparaat van lincoln electric
zo'n beetje al het electrische gereedschap makita, metabo of andere merken (ga ze niet allemaal opnoemen aangezien we bijna al het electrische gereedschap hebben wat je je kunt bedenken, op een haakse frees na :p)

Ik heb een paar weken terug een Hitachi 12V slagmoersleutel gekocht. 2 accu's en max. moment 110 NM.

Zeer handig gereedschap voor het demonteren en monteren van o.a. de vario, koppeling en ontsteking, dat gaat echt 5x sneller dan normaal.

Absolute aanrader voor de betere sleutelaar.

WR12DAF.jpg

krijg je de vario meteen los met zo'n ding? Ik doe het altijd met de luchttol, en door de compressie draait de vario niet eens, meteen los :). Maar zou dit nadelen hebben? Ik d8 dat ik ooit zoiets had gehoord.

efsane said:
krijg je de vario meteen los met zo'n ding? Ik doe het altijd met de luchttol, en door de compressie draait de vario niet eens, meteen los :). Maar zou dit nadelen hebben? Ik d8 dat ik ooit zoiets had gehoord.

Ja, het werkt in principe hetzelfde, alleen heb je hier geen compressor of netspanning voor nodig.

Sleutel met alle gereedschap uit onze werkplaats (motor/scooter handel)
Je kan het zo gek niet bedenken of het is er wel, van poulietrekkers tot freesmaterialen...

Uiteraard 2 Momentsleutels, grote en kleine. (he JohnB :rolleyes: )

Merk dat wij gebruiken is Stahlwille (gereedschapskisten), Bosch (boormachines), "tandarts" (freesjes), Dremel.

Bouten en moeren en overige electrische benodigdheden van Wurth.

Facom Chronojet 6 kar, Facom gereedschap, Dremotec momentsleutel, Festo accuboormachine, Mitutoyo meetgereedschapjes, voor de rest nog wat eigen fabrikaat gereedschap voor vario en ontsteking.

Veel shit van Hazet, gewoon hèt merk onder het gereedschap :)

kleine shit:
ring/steek sleutels, ratelsets
Bosch boormachientjes,
slijptollen groot en klein met staalborstel/schuurkop/slijpschijf,
schroevedraaiers,
hamers,
momentsleutels,
imbus + tork sleutels,
tangen( waterpomp/knijp/knip/strip etc.)
Van alles heel veel dus :P want alles raakt kwijt hiero :S
oh ja en een radio ;) k kan niet werken zonder muziek!

grote shit:
Ketting Takel met geleidrail (zo'n ding waar je een hele scooter mee aan het plafond kan hangen :P,
Mega koppeling demonteer geval voor inne bankschroef waarmee je met één hand een koppeling zonder problemen uit mekaar kan halen,
Gereedschapwagen( zo'n rood ding op wielen :P)
gereedschapskist met afstelspul,
Compressor
en zo'n tafelboormachineding, gebruik ik ook vaak, handig ding :)

Big B NRG said:
Koste dat ding ?

Ik heb hem in de aanbieding gekocht, kostte me 213 euro inc BTW (179 ex) , normaal moet je toch zeker op een 300 euro's rekenen voor iets dergelijks.

Zijn er hier ook mensen die hun eigen gereedschap maken voor bepaalde klusjes?

ikzelf ben nu bezig met uitlaat-uitdeuktool voor mijn compressor :)

Joël said:
Ik heb hem in de aanbieding gekocht, kostte me 213 euro inc BTW (179 ex) , normaal moet je toch zeker op een 300 euro's rekenen voor iets dergelijks.

tis ook wel een vrij lkkr merk dan, ferm heeft ze voor nog een veel zachter prijsje, maar dan is de kwaliteit ook om te janken

kan je het moment instellen op zoon ding? in dat geval zou het idd de moeite wel zijn :) ook geen gekut meer met variosleutels enzo..

Da-vid said:
juist zo denk ik ook :)

Dit heeft een collega van me :

46704.JPG

720 dollar

44762.JPG

2465 dollar

cker niet goedkoop, maar dan heb je wel iets waar je je hele leven mee doet :)

Zitten die kasten al vol met gereedschap ofzo? Want anders zijn het best prijzige kastjes:P

Back