Beste Merk Gereedschap, Waar sleutel jij mee?

Hoi
Ik zoek een lege! gereedschapkar waar van die lege modules voor te verkrijgen zijn.
Heeft elke kar dezelfde maat, of verschilt dit per merk?
Ik ga dan langzaam maar zeker zelf een kar vullen.
heb ook het oog op een lege beta kar maar moeten wel lege modules voor te krijgen zijn.

Last edited:
+ralf+

Tappenset
f0qo3p.jpg

Vijlenset en een loos bakje
23shwfc.jpg

Iemand tips voor een goede accuboormachine?
Voor geregeld gebruik en een goede prijs/kwaliteit verhouding.

12v/14v? of andere do's en dont's?

Last edited:
Ik zou in ieder geval 1 met een Lithium-Ion accu kopen. Ben zelf altijd erg over Makita te spreken, zo'n ding gaat echt levenslang mee.

Mja ik heb zelf ook 2 accu boormachines van Makita. Deze hebben we nu 7/8 jaar ofzo? en de ene accu laad niet meer op en de andere is erg snel leeg. Maarja miss is dat wel de leeftijd.
Verder waren ze wel erg aan de prijs.

Ik heb 2 van deze, nu al ruim 4 jaar en nog nooit problemen mee gehad, ligt altijd in stof en zaagsel (keukenmonteur)

Het kost je een hoop geld alleen het gebruiksgemak, en zeker de haakse kop kan je veel kanten mee op

da391dwb.jpg

Iemand tips voor een goede accuboormachine?
Voor geregeld gebruik en een goede prijs/kwaliteit verhouding.

12v/14v? of andere do's en dont's?

Minimaal 14,4 volt, eerder nog 18 als je er mee wilt steenboren. Als prijs/kwaliteit goed moet zijn, Hitachi nemen. Neem er sowieso een met 2 accu's, altijd makkelijk. En slipstand.

Ik heb zelf deze Makita BDF345, LED verlichting erin, met snellader (15 min batterij vol) en 2 1,3 ah accu's:

bdf445rhe-li-ion.jpg

Heel huis mee verbouwd dit jaar :), maar als ik nog een keer wat zou kopen zou t een 18v zijn, wel weer een Makita.

En nog een oude 7,2 volt volt Makita met staafaccu, maar die gebruik ik echt nooit meer. Die gaat wel al een jaar of 5,6 mee.

Last edited:
Nee niet echt.. Staafaccu's zijn altijd ni-cd, 1,3ah, de 7000 7,2v en de 9000 9,6v.. Zou niet investeren in een nieuwe accu, maar in een nieuwe set met Li-Ion batterijen.

Steenboren met een accuboormachine? :P Voor grotere gaten pak ik dan altijd de boormachine met snoer.

Goede boren scheelt ook VEEL trouwens imo.

Oke oke, bedankt voor de tip. Had al eens zitten kijken naar een accu. Maar deze is bijna de helft van een compleet nieuwe accuboormachine van makita.

Dus beter een nieuwe en meteen een nieuwer type.

Ik zoek een goede lage krik, uiteraard voor de auto.
Heb al aardig gezocht maar zijn er zat te hoog, maar ik wil er graag 1 dieerg laag is.
Anders moet ik nog steeds me auto op plankjes rollen.
Budget zo rond de 100euro..

Steenboren met een accuboormachine?

Ja, waarom niet. Met een 18v gaat dat :) Ben hier in huis ook bezig geweest met een 36v Bosch SDS boorhamer, wat een beest. Draadloos is gewoon makkelijk, uiteraard heb ik ook nog een normale boortol en een boorhamer, beiden van Skil. Staat niet echt goed bekend maar houdt het bij mij al goed lang vol.

Ik zoek een goede lage krik, uiteraard voor de auto.
Heb al aardig gezocht maar zijn er zat te hoog, maar ik wil er graag 1 dieerg laag is.
Anders moet ik nog steeds me auto op plankjes rollen.
Budget zo rond de 100euro..

Ook naar op zoek geweest. Vind je niet voor die prijs...Denk aan 180 a 190 euro, ik kwam zelf uit bij een Omega van 180 euro ongeveer (80mm), maar heb m nog niet gekocht.

Je hebt bij van die budget gereedschapszaken zoals HBM en powerplus wel van die krikken rond de 140-150 euro, maar dan zou ik liever iets meer uitgeven.

Over die accutollen, heb zelf ook zo'n 7,2v Makita, al een jaar of 6 en begin nu toch wel te merken dat die accu's minder worden. Ding is ook te zwak, wel hufterproof :P

ik heb gister ff waterpomptang bij action gekocht voor 3 euro.. bij de bouwmarkt zijn ze int algemeen toch al gauw 15+ euro van een beetje merk dus ik probeer deze eerst wel ff.. gebruik em toch nooit!

moet zeggen dat de schroevendraaiers van action er best oke uitzagen, maar heb al genoeg :P

Back