Best snel toch, maar wel probleem.

MSSH

Hoooooi
Ik heb een NTT met mijn orginele cilinder (4hoek Bsg 1). En ik kocht hem met een Hebo Racing Krukas, Mallosi Multivar, en volgens mij een race-vertanding, want de orgi vertanding mag niet zo fluiten, hihi.
Nu reed mijn scoot met orginele uitlaat en snelle bocht al 90-100@auto, en ook trok die redelijk op.
Nu heb ik nadat ik op mijn smoel ben gegaan. Mijn ouders gezegd dat mijn orgi uitlaat naar de knoppen was, en heb ik er nu een Yasuni Carrera R onderliggen. Het trekt op, door en rijd 100-105@auto.
Ik heb er 5.7 gr rollen in en de gouden drukveer van Polini(+15%), ik heb mijn orgitrekveren er nog in.
Nu heb ik tot de 20 een dip en dan is het echt een kanon. Kan ik die dip nu alleen met trekveren oplossen of ook met afstellen.
En wat voor sproeier raden jullie aan in 12.5(do orgi).
Alvast bedankt en een gelukkig nieuwejaar MSSH
 
Advertisement - register to remove this

Als je de 1e 20 km een dip hebt (dus dat hij langzaam op toeren komt) komt dat idd door te slappe trekveren. Hij grijpt dan te vroeg aan waardoor je motor nog niet op het toerental is gekomen waar zijn kracht ligt. Wat je moet doen om dit te verhelpen, simpel strakkere trekveren.
 
100 á 105 op ototeller lijkt me sterk, kan je net zo goed zeggen 100 op aprilia teller, dan kom je meer in de buurt, maar volgens mij mag je best een andere drukveer halen malossi rood lijkt me prima.
 
Ja tuurlijk is die opnieuw afgesteld mijn naam is geen sjaak. En ik rij met mijn NTT echt meer dan 100 nou. Weet je waarom ik dat weet. We hebben hier in de buurt in een dorp zoeen bord staan wat aangeeft dat je te hard rijd en hoe hard je rijd. Als je dan meer als 99 rijd dan kan het bord het niet meer aan. Nou ik ben er 4 keer langs af geknald en niks, nakkes, nada. Bij mijn vriend gaf hij 2 keer 78 weer.
 
Originally posted by tazmanian_devil
mallossi rood is veel te zwaar met orginele cilinder je meot 15 of 8 procent hebben.

issie met die yas r wel overnieuw afgesteld :)

Rood is dus absoluut niet te zwaar, ik ken genoeg jongens met orginele cilinder die met een rode drukveer rijden waaronder ik, en mijn scooter kan bijna niet beter afgesteld worden, iig niet bij de drukveer te vinden.
 
Met deze setup hoef je ook geen hebo as te hebben dus das onzin wat je nu zegt, de rest van het spul kan er wel weer af zijn gehaald ofzow...

Verder... probeer wat strakkere veertjes, en een strakkere drukveer lijkt me op deze setup (@ piaggio) niet nodig, of een zware drukveer, malossi rood ofzow, goed is, ik weet het niet hoor... ik had van Top Racing een groene drukveer in me runner, ook een 30+ % en die zorgde er met 7,5 grams rollen (!!) voor dat ik met overtoeren reed, niet zo heel geschikt dus. Heb zelf nu witte trekveren, en een witte malossi veer icm 7 grams rollen, trekt lekker weg vanuit stilstand en door naar de 115 teller... hetzij dan wel met een Shot, maar met mijn Yasuni R doet ie dat ook...
 
Ik weet dat die as en vertanding onzin is voor deze setup. Maar bij de vorige eigenaar heeft er een hebo manston replica cilinder onder gelegen. Die heeft er 140 mee gereden. En ik heb toevallig dus ook die onderdelen.
Ik heb dus wel een racevertanding. Laatst ff gekeken.
 
140? Mjah, weer zo'n fabeltje... Met een Alu NG 140 rijden 8P Why do we need Evo/MHR-power anyway ;)

Verder wordt er echt over lompe drukveren gesproken... Met giet70's en dergelijke hoef ik nooit verder te gaan dan Polini goud hoor...
 
Originally posted by mssh
Ja tuurlijk is die opnieuw afgesteld mijn naam is geen sjaak. En ik rij met mijn NTT echt meer dan 100 nou. Weet je waarom ik dat weet. We hebben hier in de buurt in een dorp zoeen bord staan wat aangeeft dat je te hard rijd en hoe hard je rijd. Als je dan meer als 99 rijd dan kan het bord het niet meer aan. Nou ik ben er 4 keer langs af geknald en niks, nakkes, nada. Bij mijn vriend gaf hij 2 keer 78 weer.


Weet je wat ik denk he, dat jouwscooter gewoon te licht is voor de sensor in het wegdek, en dat de scooter van je vriend en of je maat zelf, een stukkie zwaarder is.

Maat van mij krijgt het gepresteerd als ie bij ons door rood vlamt geflitst te worden....nou mag je niet door rood vlammen, maar we hadden dus een weddenschap dat ie niet af zou gaan. Wij snachts derheen gegast, toch bijna zo goed als geen verkeer om 4 uur snachts daar. Hij daar door rood, en flits. Ik daar door rood, en niks, helemaal geen flits.

Conclusie: Mijn Typhoon is blijkbaar met mij erop lichter als zijn Runner met hem erop, anders wisten we het ook niet meer.


Maar ja om terug te komen op je dip, inderdaad wat strakkere trekveertjes, dan kom je in het begin gelijk op toeren.

Enne, ga nog es kijken hoe hard je echt rijdt, 100 echte km/h met een standaard cillinder :S Dan had ik nooit andere troep gekocht voor me straatscoot als dat mogelijk was.......
 
ik en m8 van me hebben allebei drukveer malossi rood. we rijden allebei lekker zonder dipjes. maar als je gas geeft vanuit stil stand dan duurt het ff voor dat ie de toeren heeft. binnenkort is polini goud erin gooein want die heb ik nog liggen. als het dan beter is zal ik het laten horen ( dit is btw mina lc)
 
ligt aan de trekveren :| shit he als je een dip aan het begin heb dan pakt je koppeling te snel omdat je te slappe trekveren heb..dus strakkere erin en hij moet meer toeren maken om aan te grijpen (door die strakkere trekveren) , omdat de veren sterker zijn en meer centrifugaalkracht op moet komen te staan dus meer toeren moet maken en dat is ook wat je moet hebben.

suc6
 
Back
Top