Benzinemeter stuk?

jetvandijk

New Member
Hey! Afgelopen week heb ik een tweedehands scooter gekocht, redelijk nieuw uit 2019. Een Santini San Remo. Alles werkte naar behoren en ook met de benzinemeter was niets mis.

Nu heb ik afgelopen zondag getankt, wat niet heel soepel ging. De meter stond op een kwart en weer netjes vol toen ik getankt had, maar probleem is dat hij nu nog steeds helemaal op vol staat. Heb er inmiddels zo’n 40 kilometer op gereden. Als ik de scooter uit heb staan zakt de meter wel, maar zodra ik hem op contact zet schiet hij weer helemaal naar boven.Tank is ook een stuk leger. Iemand een idee waar dit aan kan liggen of dat de meter echt stuk is? Kan dit door het tanken komen? Daarvoor werkte alles nog :(
 
Advertisement - register to remove this

was hij echt tot het randje vol? Ik zit nu namelijk al bijna bij de 50 km en volgens mijn meter is de tank nogsteeds vol, heb ik altijd. Dus waarschijnlijk is er niks aan de hand
 
Lool Had m echt helemaal tot aan randje volgetankt ja, maar was bang dat ik daardoor juist de vlotter stuk gemaakt had. Vanaf hoeveel km begint jouw meter terug te lopen? Dan houd ik t een beetje in de gaten want als ik in de tank kijk zit er wel echt al een stuk minder benzine in. Thanks voor je antwoord!
 
Die scooter dashboards zijn inderdaad niet enorm betrouwbaar. Ik zou aanraden om te gaan tanken als je nog zo'n kwart over zou moeten hebben volgens de meter.

en misschien overbodig, maar tank altijd euro 98 /E5!! Scooter kunnen niet tegen E10 benzine omdat daar te veel alcohol in zit, daar gaat je scooter op den duur van kapot.
 
ik heb dit met een runner van een vriend ook gehad hij had m helemaal volgetankt tot het letterlijk niet verder kon, hij had de vlotter in een positie gekregen waar die normaal niet zit en was daar blijven steken, bij runners en meeste piaggio scooters zou ik je kunnen vertellen hoe je dit ongeveer kunt oplossen maar weet niet of dit bij ling lang scooters gaat helpen, als ik jou was zou ik ff wachten of er misschien iemand wel een idee heeft en anders gewoon naar een scooterzaak gaan. of je kunt het proberen zelf uit te vogelen maar dan zou je in principe je garantie kunnen doen verlopen mocht deze er nog opzitten. als uitkomst op mijn theorie dat de vlotter is blijven steken. haal een vriend/vriendin erbij die je scooter vast kan houden en til de scooter bij de kant van de tank op (bij runners is dat aan de voorkant maar ik neem aan bij jou scooter de achterkant. en laat hem een paar keer op een neer stuiteren (niet te hard maar een beetje gevoelsmatig) dan heb je een kans dat je vlotter weer in positie schiet mocht die idd ergens blijven steken, Succes!
 
Dag JetvanDijk,
Mijn tankmeters (meerdere) beginnen ook pas na vele (110 of 120) gereden kilometers te dalen, om vervolgens heel vlug (binnen 40km) te dalen naar 'leeg'.
Maw; zodra mijn wijzer daalt, ga ik tanken en vult de tank ten minste met 2/3 van de totale inhoud.
Prettig is het niet, maar als je je eigen scoot zo leert kennen, zijn zorgen of vervanging echt niet nodig en betreft het nu eenmaal de werking.
Groet,
 
Back
Top