Ben ik dom geweest??....

Gerben Rona

Well-Known Member
ik had mn blok uit elkaar liggen een tijdje terug....
nu heb ik em weer in mekaar gezet...

als volgt heb ik de krukas erin gedaan..( wat ik denk dat niet zo goed is geweest. )

- ik heb de delen neit verwarmt..
- ik heb eerst de lagers in elk deel "gemept"
- daarna de krukas ertussen gedaan en toen het deel waar de ontsteking zit er boven opgelegd.
- toen de delen naar elkaar toegemept met een hamer....
- en toen zat ie inmekaar.
ik denk dat ik dit uit ongeduld heb gedaan ... want ik dacht dat het neit zoveel uitmaakte...

maar nu heb ik em wel weer lopent ......maar als ie eenmaal ardig toeren heeft maakt ie een raar geluid ..... en hij heeft immense vibraties....

komt het door hoe ik mijn krukas erin heb gelegd???

lach me alsjeblieft niet uit:p
ik ben nogal een harde beuner..:|
( voor de rest ben ik wel voorzichtig met het spul:p )
 
Advertisement - register to remove this

moeten we hier serieus op reageren??

Denk je nou echt dat je een krukas er uberhaupt recht in krijgt met een hamer??

Wat dacht jij, alles past met een hamer? :p
 
sorry maar HAHAHAHA:winner:
Veel dommer kan zo ongeveer niet in de scooter wereld...

Anyways: JA dat komt door je geweldig subtiele montage.
Je had het ook kunnen LATEN doen voor een paar eurootjes.
Je krukas moet gecentreerd worden als ie er goed in zit. En als jij gewoon doodleuk je ontstekingshelft richting je variokant van je blok gaat timmeren, dan is dat niet bepaald spanningsVRIJ ophangen van je krukas, dat vind ie niet leuk.

Haal de handel maar weer uit elkaar en ga eerst ff kijken of alles niet ontiegelijk hard naar de ziekte is.
 
jah ik weet het .... heel dom:p maar ik zal wel effe uitelkaar halen en kijken of de krukas niet krom is ....effe nieuwe lagers en dan goed doen....

bedankt voor de reacties ... ik wou effe weten wat jullie er avn vonden:d

maar wat is volgens jullie de beste manier om de krkas te plaatsen???

alvast bedankt
 
dom is nog erg licht uitgedrukt.
volgende keer laten doen lijkt mij.
of wat hier ook wel eens word gemeld :
als je er geen verstand van hebt blijf er dan lekker vanaf met je vingertjes.
 
vergeet 1 ding niet van je fouten leer je wel.

echt iedereen op dit forum heeft wel eens wat stuk laten draaien terwijl het misschien toch niet gehoeven had oid ;).

maar ik zou even how to's gaaan bekijken voor de volgende keer.

oja en ik wil ook wel kijken naar je krukas.

maar beter laat je het meten oid;)

want zo zien kan niemand.
 
als je het altijd maar laat doen zal je er nooit ''verstand'' van krijgen ook. beter zoek je de volgende keer wat meer info er over voordat je zowiets gaat doen
 
Idd, gewoon mooi doen mits het niet een te duur asje is.
Ik heb gewoon voor 40 euro een vervangingsasje gehaald en wat lagertjes, en ben daarmee rustig aan t proberen gegaan met een verfafbrander erbij om warm te stoken. Lukte bijna helemaal, maar toen toch weer uit elkaar getikt en laten fixen voor 50 euro. Doet het nog steeds prima =).
 
jah ik leer er wel van ja:p
ik ga wel effe bij how to's kijken ...
bedankt voor die lache reacties:p

van mij mag dit close:D:D:winner:
 
Ik kan je zo de how to ook wel even zeggen, aangezien je toch al zover weet hoe alles in elkaar moet.

Zo doe ik het:
- groot carterdeel verhitten met een gasbrander totdat als je er een druppel water op laat vallen deze eraf spat.
- lager er in laten vallen en zacht aandrukken op de buitenste ring ( ik gebruik hiervoor een oude krukas met lager )
- Nu ga je het kleine deel verhitten en daar doe je hetzelfde mee.
- Dan zet je de krukas ( deze kun je eerst in de diepvries leggen in een zak ) in het grote carterdeel.
- Vloeibare pakking op de groter carterhelft smeren.
- Als het lager in het kleine deel de hitte van het carter heeft overgenomen schuif je deze over het grote carterdeel met de krukas.
- Ik tik het meestal zachtjes aan met een rubberen hamer.
- Nu laat je het afkoelen en draai je de schroeven aan, zet je de keerringen erin.
Als je krukas stroef draait moet je deze vaak centreren.
Ik doe dit meestal door een moer op de krukas te draaien en dan een tik te geven met een rubberen hamer tot deze soepel draait. ( dit is niet DE manier waarop het moet, maar kan imo geen kwaad ).
 
ik tik de lagers altijd eerst op me krukas, dan grotedeel verwarmen, krukas hierin laten vallen kleine deel verwarmen en op grote deel pakking doen, en dan schuif je het kleine deel op het grote deel dan valt alles zo op zijn plek en heb je helemaal geen hamer nodig ;)
 
zodra je de delen tegen elkaar hebt je bouten gelijk aandraaien zodat je blok goed tegen elkaar aan zit gemonteerd.
natuurlijk doen voor je blok is afgekoeld.
eventueel daarna nog je kruk-as centreren.
 
vergeet 1 ding niet van je fouten leer je wel.

echt iedereen op dit forum heeft wel eens wat stuk laten draaien terwijl het misschien toch niet gehoeven had oid ;).

maar ik zou even how to's gaaan bekijken voor de volgende keer.

oja en ik wil ook wel kijken naar je krukas.

maar beter laat je het meten oid;)

want zo zien kan niemand.

als je beetje techisch bent dan ga je niet met een hamer lopen timmerenn als een dolle gek|( je kant toch wel bedenken dat zo monteren niet goed kan zijn;)
 
als je beetje techisch bent dan ga je niet met een hamer lopen timmerenn als een dolle gek|( je kant toch wel bedenken dat zo monteren niet goed kan zijn;)

jij bent wel lekker zinvol aan het posten op dit forum he???|(

beter ga je nu even normaal posten en zinvolle reacties geven, dan mensen af te kraken oid. ( als je hier op in wilt PM me maar)
 
Back
Top