Speedfight grote dip ben ten einde raad!

kpaerox

Well-Known Member
hallo mensen.

ik heb een speedfight2 AC

alleen als hij koud is wil hij in 1x door trekken naar zen top
als hij warm is word dit echt een probleem.
hij doet er echt heel lang over om naar zen top te komen.
hopelijk kunnen jullie mij helpen.
heb alles al geprobeerld.

setup:

50cc std.
std. carburateur sproeier 52
vario power 1 7 gram rollen.
std. koppeling gele malossi trek veren.
drukveer , Malossi geel,

drukveren geprobeerd : std. malossi geel malossi rood.
trekveren geprobeerd : std. en malossi geel.

zwaardere rollen ook geprobeerd werkt ook niet!

ook heb ik de zuigerveren al vervangen en alle pakkings zijn nieuw !

hopelijk kunnen jullie mij helpen want ik weet het echt niet meer!
 
Advertisement - register to remove this

Beschrijf het toerenverloop eens als hij warm is, en je rijdt vanuit stilstand met volgas weg naar de top. Gebruik maar fictieve toerentallen om te beschrijven

Dit kan best veel zijn, te lichte rollen, te zware rollen, versleten cilinder of zuiger of veren, te kleine of te grote sproeier, te zware drukveer. Is dit probleem altijd al of sinds een bepaald moment ontstaan?

Bekijk eerst de bougie eens als je een stukje (warme scooter) volgas hebt gereden en je stopt dan. Draai je hem eruit (pas op, alles erg heet) en dan kijk je naar dat rondje met het puntje erop. Die moet een kleurtje als koffie-met-melk hebben. Is hij wittig dan moet je groter in sproeier, is hij zwart dan moet je kleiner in sproeier
 
neey probleem was er al toen ik de scooter kocht (2e hands)
uu toeren tja warme motor : als ik voor een stop licht sta en volgas geef om weg te rijden heeft hij heel weinig toeren. maar als ik 1 maal op toeren zit heeft hij toeren genoeg. een precies aantal toeren weet ik echt niet heb namelijk geen toerental meter op me scooter;)

bougie is netjes kofie bruin ;)
kan het trouwens ook aan me gasnaald liggen of zo verkeerde stand?

en cilinder en zuiger zijn nog netjes en veren heb ik al vervagen zo als ik al zij.!
 
Back
Top