Wie kan mij helpen, ben radeloos, vom bella milano scooter

Willem2020

New Member
Hallo, wie kan mij helpen,
mijn moeder heeft een vom bella milano, heeft 250km mee gereden, en kreeg toen evenwicht stoornissen, de scooter heeft 5 jaar stil gestaan en ik probeer hem nu voor mijn dochter op te knappen, wat heb ik allemaal gedaan:

Olie eraf nieuwe olie erop met nieuw filter.
Allemaal nieuwe benzine slangen met filter.
Alle oude benzine eraf gelaten en nieuwe benzine erop
Nieuw luchtfilter
Caborateur verwijderd alle alles schhongemaakt, alle sproeiers, alle kanalen, diafragma werkt goed.
Nieuwe bougie en Bougie kabel met dop.
Nieuwe Accu

nu is het feit dat hij niet wil starten, startmotor draait rond, bougie vonkt, krijgt volgens mij benzine, waar kan ik nog naar kijken?
kan iemand mij helpen.

bij voorbaat dank,
Gr willem
 
Advertisement - register to remove this

Kleppen misschien goed afstellen misschien zijn deze destijds wat verlopen.

Komt de benzine wel in de cilinder?

Kan ook zijn de de krukas keeringen zijn verdroogt na 5 jaar stil staan (zou dit even als aller laatste optie open houden)


Je zou ook een test kunnen doen door wat start pilot in de luchtzijde van de carburateur te spuiten (soms moet die even op ging worden ge holpen)
 
Hoe zit het met de vacuüm en of compressie? Hoe heb je gecontroleerd of je vonk hebt?

Anders ff de bougie verwijderen en daar wat brandstof in spuiten bougie terug erin, bobinekabel er weer op en dan proberen te starten.
 
Kan ook zijn de de krukas keeringen zijn verdroogt na 5 jaar stil staan (zou dit even als aller laatste optie open houden)
eurokit,

het gaat hier om een 4-takt, lekkende krukaskeerringen zijn niet van invloed op het wel of niet lopen.
Waar jij op doelt geldt alleen bij 2-Takt!
 
Oliedruk is zeker belangrijk maar ook zonder oliedruk moet de scooter starten.
Bovendien wordt de oliedruk pas opgebouwd als de motor loopt.
Ook heeft TS niet gerept over een plas olie onder de scooter want als een blokje geen druk meer kan opbouwen moet er toch heel wat olie uitgelekt zijn!
 
Back
Top