ben er nu mee bezig...

Runner is de man

doe mij maar een....
Ok, ik wil eigenlijk een bevestiging,

Ben dus bezig de krukas weer terug te zetten aan de hand van een how to ;) . Nou heb ik een vraag die daarin niet wordt verteld/ uitgelegd. Ik heb dus mijn lagers al op m'n krukas (<-- ligt in vriesvak) en ben dus mijn carters aan het opwarmen, maar ik heb al een paar keer geprobeerd om het as erin te doen maar die is zeg maar nog te groot.

Is het dus zo dat die er zelf in moet glijden, of moet ik het toch een paar meppen geven?

ik lees het wel...:)
 
Advertisement - register to remove this

Als je het carter goed verwarmd, en de krukas inc. lagers een nachtje in het vriesvak laat liggen. Dan vallen ze er zo in als het goed is. (bij mij tenminste wel)
 
As een beetje opschuren, een beetje vet gebruiken. Bij opschuren heel goed schoonmaken hè!!! Suc6! :) Je kan trouwens ook ff heel de krukas erin leggen met lagers erop in de vriezer leggen. Maak je weer gebruik van het krimp principe. :! Dat is denk ik de beste oplossing. :)
 
als hij goed warm is hoef je je lagers niet eens af te koelen dus gewon nog beter warmstoken die zooi
tip: op het gasfornuis gata perfect
 
Originally posted by Apriliaracer
As een beetje opschuren, een beetje vet gebruiken. Bij opschuren heel goed schoonmaken hè!!! Suc6! :) Je kan trouwens ook ff heel de krukas erin leggen met lagers erop in de vriezer leggen. Maak je weer gebruik van het krimp principe. :! Dat is denk ik de beste oplossing. :)

krukas met de lagers erop ligt al in de vriezer, toch bedankt...

Ik wil juist dat de as+lagers in de carters gaan, moet toch moeiteloos?
 
gewoon Krukas met lagers goed laten krimpen (dus een n8ie in de vriezer is goed genoeg), cat=rter goed verwarmen.
Soms valt ie er meteen in en soms moet je er rustig op tikken (met kuntstof hamer bv)
 
Hallo ik had met 5 min alles in elkaar gewoon zorgen voor een goede brander, direct centreren als de krukas nog "los" zit en paking er tussen doen
 
ik krijg idd het gevoel dat ik het gewoon niet heet genoeg maak, maar ik wil het gewoon niet krom laten trekken:|. Het moet dus echt flink warm zijn denk ik zomaar......
 
Heeft iemand toevallig plaatjes hoe je een krukas vervangt. Ik bedoel, ik heb wel how-to's gelezen, maar ik kan me er eerlijk gezegd weinig van voorstellen, want ik heb het nog nooit open en bloot gezien...
 
Originally posted by Runner is de man
ik krijg idd het gevoel dat ik het gewoon niet heet genoeg maak, maar ik wil het gewoon niet krom laten trekken:|. Het moet dus echt flink warm zijn denk ik zomaar......

trekt echt niet zomaar krom gewoon goed warm maken het spul erin en langzaam laten afkoelen
 
Originally posted by Vo0
Heeft iemand toevallig plaatjes hoe je een krukas vervangt. Ik bedoel, ik heb wel how-to's gelezen, maar ik kan me er eerlijk gezegd weinig van voorstellen, want ik heb het nog nooit open en bloot gezien...

dan zou ik dus GEEN krukas ZELF gaan vervangen
 
hoe heb je trouwens de as (+lagers) in de diepvries zitten, toch wel in een zak met olie o.i.d. ? Want ander kunnen ze (zeker na een nacht in de diepvries te hbben gezeten) gaan roesten
 
Het zit hem idd in het GOED verhitten.

IK heb ooit van een Ark de krukas en lagers samen met de eigenaar verwisselt en dat viel er in eerste instantie ook niet soepel in.

Was gewoon een kwestie van tekort verhit.

Je moet ff goed warmstoken en dan vallen ze er probleemloos in.
 
as ligt in een opgerolde vuilniszak....

edit: heb gekeken, ding is erg koud. Heeft geen roest of iets dergelijks. Ben nu bezig met opwarmen: edit
 
Last edited:
Originally posted by r-ox
als hij goed warm is hoef je je lagers niet eens af te koelen dus gewon nog beter warmstoken die zooi
tip: op het gasfornuis gata perfect

klopt precies, heb het ook gedaan met het gasfornuis...aangezien brander ineens is verdwenen:|

Ik heb de moertjes goed aangedraaid, kan het problemen opleveren?

Nu af laten koelen en kijken of die goed dicht is.

bedankt
;)
 
lagers niet in het vriesvak doen alleen de krukas,lagers kunnen niet zo goed tegen de kou namelijk,lagers kun je beter in een pannetje met hete olie doen en krukas in diepvries,carters gewoon met gasbrander verwarmen,het moet zo soepel mogelijk gebeuren dus geen hamers of zo,het moet er eigenlijk zo inglijden
 
Back
Top