Beetje hulp graag :)

g0d

Well-Known Member
Ey,

Ik weet niet wat ik als topic moet zetten dus sorry hiervoor.

Ik heb een Aerox/Nitro 2004 (met automatische choke)
Alles is std behalve het uiterlijk ;)
Ik ga dus een TNT chrome kopen en begrensd laten alsook mijn varioring, waardoor ik rustig kan rijden int stad waar er o zo veel controles zijn :)
Nu wil ik weten hoeveel dit me gaat kosten (+setup ongeveer):
(Ik wil maximum trekkracht en minder top snelheid)

TNT chrome uitlaat = 80 - 90 euro
polini test rollen = ?
rollen = ? (indien ik geen polini test rollen vind, tussen welke dan ongeveer?)
drukveer = ? (tussen welke dan ongeveer?)

Is er nog iets dat ik moet afstellen?

Bedankt!

P.S Garage is op verlof daarom vraag ik het hier + ze moeten me ook niet afzetten.
 
Advertisement - register to remove this

als jij je uitlaat begrenst zal je niet veel trekkracht hebben. Als je zoveel mogelijk trekkracht tegenover een orginele cilinder.

Moet je zoiezo wel wat veranderen. Je zou denk ik snor vertanding erin kunnen zetten.
- Een racevario voor gelijdelijker optrekken
-Je zou een andere cilinder kunnen nemen 50 top performances (als je niet super veel trekkracht wilt, of als je geen 70cc wilt nemen. Anders is een DR70 een optie
-Een grotere carburateur zoiezo 17,5/19mm

Dus als je alles begrenst laat zal je niet ver komen. Wil je meer trekkracht zal je toch dingen moeten opofferen helaas.
 
Met een begrensde uitlaat heb je geen trekkracht.

voor meet trekkracht kan je een laagtoerige 70cc nemen, de DR70 bijvoorbeeld. Hier neem je een passend uitlaatje bij, en eventueel een 17,5mm carb.
Eventueel een kortere vertanfing erin voor een nog lagere top en meer moment, maar korter dan std is lastig te vinden
 
hmm...ik heb nu een std uitlaat met een apendix (het piemeltje) en 2 catalysators...een TNT chrome begrensd uitlaat gaat toch veel helpen?

En als ik de begrenzing van de TNT chrome uitlaat wegdoe en varioring erin laat hoe hard gaat em dan rijden?

Bedankt
 
Door die piemel verlies je veel koppel, en ook een catalysator is niet echt gunstig voor goede prestaties.

Als je er een ontgrensde uitlaat onderhangt en geen vario ring lijkt me dat ie minstens de 75 (teller) wel haalt. Het maakt iig een wereld van verschil met je huidige uitlaat ;)
 
ok en als ik een sportvario koop (50 euro?) zou ik die direct moeten kopen want als ik dat derna doe moet ik alles opnieuw afstellen?

- TNT chrome begrensd + sportvario + varioring derin = legaal?

Bedankt
 
tnt uitlaten, mooi maar brol sry :) je moet perfect perfect afstellen of je trekt niet en je moet nog wat prutsen aan de uitlaat om hem te ontgrenzen, heel moeilijk bij de tnt's!!
 
Back
Top