Bar end spiegels voor Vespa s

Johan D.

Member
Hallo, ik heb laatst bar end spiegels besteld voor mijn Vespa s. Deze spiegels stonden op de site vermeld dat het wel past in de Vespa S (2013). Het is ook wel de goede maat kwa breedte maar ik heb dus een probleem: in mijn handvaten zit een stuk metaal in het gedeelte waar ik de spiegels in moet doen. Kan iemand mij hiermee helpen? Wat moet ik doen om het toch te laten passen?
 
Advertisement - register to remove this

Handvat verder lossnijden en vermoedelijk gewoon een afdekdopje waar de imbus onder zit. Als er op links een slot aansluiting zit is het puur om alles in balans te houden. Zit er geen dop, dan is het inboren en tappen om met een bout hem er uit te trekken, maar dat lijkt mij vrijwel onmogelijk dat er geen imbus onder zit.

Handvat is al stuk dus snij maar gewoon rondom af aan de zijkant.
 
Volgens mij heb je nog nooit gezien hoe die schroefdraad in zo'n handvat van het stuureinde zit. In ieder geval geen afdekdopje met een imbus eronder. Ik ken de S versie niet maar bij de Sprint en Primera zit er echt een massieve bus met schroefdraad in. Zat trouwens bij m'n 300 GTS ook zo.
 
Er zit iets in en wat er in is gezet moet er ook weer uitkunnen, nadat ik ben gaan zoeken heb ik niets kunnen vinden wat er ingeperst is. Wel heb ik van alles kunnen vinden met imbus aansluitingen, maar Phillips of wat dan ook mag ook...
 
Ik weet ook niet hoe het erin zit. Het is geen klemfitting die je vastdraait. Misschien is het gepuntlast, maar dan moet het van de buitenzijde zichtbaar zijn, maar zover ben ik nooit gegaan om de te controleren, nooit een reden voor geweest dit te doen. Wie het wil wagen kan er natuurlijk gewoon een boor in zetten en telkens een groter gat boren. Maar dan moet wel flinke maten oplopende boren hebben of met frezen aan de gang willen gaan. Ik zou gewoon een manier hanteren zoals op de door mij toegevoegde video wordt getoond. Als de S versie kennelijk anders in elkaar zit zal er misschien een variant op mogelijk zijn. Maar hoe dan ook zit dat stuk in je stuureinde en geen imbusje of iets dergelijks.
 
Back
Top