This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Banger topic

Ik vind het maar zonde van sommige auto's hoor. Die 2e Jag b.v.


De meeste auto's zijn behoorlijk verot en gaar..
Zoals die Limo "Vinky" die miste de hele bodemplaat,
Je kon zo naar de grond kijken, er was een grote plaat ingelast voor waar de stoel op stond..

En zoals die Ambulance die met ons mee was was ook verot en vol roest/doorgeroest enz..

Vaak zijn deze auto's het opknbappen niet waard..
Stond in het begin ook met grote ogen te kijken wat er staat..
Maar van dichterbij zie je vaak hoe gaar ze zijn..

Het is in feite wel zonde van de tijd, om zo'n ding zo netjes in de lak te zetten voordat hij plat gereden word.. maja het is wel mooi..

Ik ga 4-6 november naar Engeland naar "Firecracker XV"

Schijnt helemaal bizar te zijn wat daar rijd.. iig 200+ auto's en alles is groot
Lijkt me heel tof, We gaan zaterdag nacht om 4uur weg met een touringcar met 40+ man en dan met de boot naar Engeland.
Ik geloof met de bus verder naar "IPSWICH STADIUM & ARENA ESSEX, PURFLEET, LONDON".

En de race is zondag, ik geloof dat we na de race direct terug gaan..
We nemen de "langzame" boot, zodat je daar tot rust kan komen.
En maandag ochtend rond 8uur thuis

Ik maak dan wel een verslag hoe het was
 
gister naar ter apel geweest, was crossdag. de rodeo klasse was er ook:W echt lachen, gieren, brullen. dat super.

EDIT: zal ff kijken of ik wat filmpjes kan uploaden.
 


Je gaat met de "hunters" mee?

Bereid je maar voor op een stel prettig gestoorden dan
 
Foto's van waar Wim is geweest, goed kort dat hok :W

[ir]http://be2.pixagogo.com/S5-GvPlatDP-8IehP56ZtUY79qqF8SzNZxHdHmcuBvQkBIdK5BJhDv1y2gPPBi4YsApYuJuLqr9tbdDpX0d988m25beaAWdB8yj3YlZj5Aq9LPvu5zeA4obw__/100_6682-border.JPG[/ir]

[ir]http://be1.pixagogo.com/S5-GvPlatDP-9R6te6O4clBWeHNFw6GESNtzhcoA!7qgbz9PGeEy1u4hv1gMkQNDpUzdfuvi10TkXPUDWMfi0h8KMNsoGpV2v1Fsus!!2QfNTA09jwljU3hw__/100_6683-border.JPG[/ir]


Hier nog een Filmpje van ONK in Belgie o.i.d
http://home.quicknet.nl/qn/prive/thj.mol/Video/DD Open 3.wmv
 
collega van me vertelde over engelse destructioon derby baan in de vorm van een 8! dus een kruispunt in de midden, gene met de meeste rondjes op ze naam wint. Rijden gasten mee met houten rolkooijen enzo 8P naam weet ik ff niet meer

zag hier bij autobedrijf De Feeken , wim / jerry hebben wel eens gezien denx, een sprinter staan voor t friesche kampioenschap. Tering dat is toch een mooi en duur :+ ding :W .
 
nou ik had dus in de autocross topic al het 1 ent ander geset maar nu zie ik dat er een banger topic is.
wij doen dus vaak mee aan 'rodeo' dat is banger over een gras veld over een vel van onegveer 70 bij 70 meter en dangewoon net zo lang rijden totdat de anderen kapot zijn.
mijn broer heeft hier voor een jaquar xj12 gekocht met een 5.4 liter 12 cil
die is er uit gehaald en heeft plaats gemaakt voor een 2.3 liter volvo motor
hier een foto van hoe hij er uitzag tijdens de eerste rodeo/banger

die rodeo ging best snel voorbij omdat hij hem mielijk in de eerste versnelling kon krijgen werd hij in de greppel gedrukt.
afgelopen zaterdag een rodeo gehad in oudlusen maar het was zon honden weer dus kon me broer niet van de plek af komen de versnellings bak is nu gesneuveld dus we hebben een aude volvo 740 die hellemaal in puin licht door een rodeo gekocht en daaar takeln we het blok uit en zetten dat blok in de volvo.
dan is de eerste volgende rodeo in heino ergens in september/oktober
dus we hebben nog ff
als ik tijd heb zou ik wel ff foto maken van die andere volvo.
wij gaan zeer binnekort nog x weer naar engeland Firecracker kijken zijn we rond december ooek geweest was echt mega mooi.
gr bauke
 
zag hier bij autobedrijf De Feeken , wim / jerry hebben wel eens gezien denx, een sprinter staan voor t friesche kampioenschap. Tering dat is toch een mooi en duur :+ ding :W .

Zal wel van Ronald Groot, Jan Leeuw, of Jos Wagenaar zijn dan...

Welke kleur was hij?

Feeken zijn trouwens rare gaste...
 
Zeker, een man met zéér veel ervaring, zal wel een hele verandering zijn van FWD naar RWD met een schep meer vermogen!
 
Wouter en Dennis zij naar kever gegaan idd, rijden erg goed voor hun eerste paar wedstrijden.

Hendrik is van 4-cilinder naar kever gegaan en weer terug.
 
Gaat er nog iemand naar Engeland voor de Firecracker XVI
Echt de banger race van het jaar.

Wij gaan ook weer met een bus met 40man
Het is van 3 t/m 5 November in Engeland

Wij komen sóchtends aan in engeland.
Mooi bier drinken en sávonds naar Ipswich naar een banger race.
Daarna naar het hotel en na een engels ontbijt naar Essex Arena om een hele hoop grote auto's denk aan:

Grote americaanse auto's
(Americaanse) Limo's
Lijken wagens (Letterlijk van voor de oorlog )
Ambulances
Zelfs een enkele Rolls Royce
vele Jaguars

Niet normaal wat daar op de baan rond rijd en helemaal plat gereden word

Zag btw dat de Hunters en busreis aanbieden.
Het is het geld serieus dik waard!!

http://contacten.marktplaats.nl/eve...lang_nl&sa=X&oi=lrtip&ct=restrict&cad=7#photo

Nog wat foto's wat er op de baan staat





Nederlandse deelname





Ook een nederlandse lijkenwagen, van binnen was alles hout
weet zo geen bouwjaar





Zo ging hij naar huis



Kleine greep van wat aparte auto's van vorig jaar

Het is echt super gaaf en je kan je ogen niet geloven wat je daar allemaal ziet
 
Volgens mij zijn er weer een hoop Nederlanders, er gaan ook een paar stockcar bussen heen en nog een paar touringcar's.

Ik heb er ook zin in ik moet btw 250,- voor het weekend betalen.
Dat is dus de boot en busreis, Entree Ipswich en entree Essex Arena. overnachting in een hotel enz.

Niet bepaald goedkoop maar zeker de moeite waard