Athena Sr50

Status
Not open for further replies.

teddy

Well-Known Member
Oooooooiz,
ik weet niet of dat dit 'project' genoeg is maar goed...

Toen ik 15 was zou en moest ik een Aprilia omdat ik helemaal weg was
van Aprilia's....dus ik begon eens rond te kijken en toen vond ik het.....
een Aprilia Area51 SBK. Dus 3 maanden voordat ik 16 werd ben ik naar
een Area wezen kijken. Ik vond hem echt zo vet dat ik hem had gekocht
(had ik beter niet kunnen doen) voor maarliefs 2100euro, maar wie was
ik wist niet eens dat er snellere cilinders voor scooters waren :p, maargoed
de scooter meegenomen en de dag er na kwam ik er al snel achter dat ie flink
wat kapschade had....maja. En toen werd ik 16 en heb ik de zelfde dag mijn certificaat nog gehaald en meteen naar school gereden om hem te laten showen etc. etc. En toen even stoer doen wheely maken wat niet zo'n goed idee was :p....auw. Onder de Area zat:

- Malossi MHR Delta Clutch
- Malossi MHR Multivar
- Malossi Vl12 Membraan
- Malossi Kevlar V-Snaar
- Dell'Orto 17,5 Carb
- Gianelli N-R-X

Picjes van de Area:

ApriliaArea51Right-FrontClose-Up1.jpg


ApriliaArea51Front2.jpg


ApriliaArea51Right-Front3.jpg


Maar toen gebeurde het........mijn scootertje deed het op een dag niet meer dus ik een vriend wouden 'even' de cilinder er af halen om te kijken maar we kregen de cilinder er helemaal niet van af dus heel het blok dan maar......en uiteindelijk......vasloper...fijn....de reden dat we de cilinder er niet af kregen was dat heel de ophanging krom was....omdat de Area maximaal getuned is geweest door de vorige eigenaar. (''de scooter is nooit opgevoerd geweest'' yeah right!)

Cilindertje laten honen en overmaat zuiger er in en niet zo lang daarna de scooter ingerolen tegen een Aprilia Rs50SBK met bijbetaling.
Het Rsje was zo goed als nieuw met 1000 kilometer op de teller met een Yasuni uitlaat.

Picje van de Rs:

RsRight2.jpg


Na een tijdje met de Rs rondgereden te hebben wou ik toch weer een scooter. Dus even rondgekeken en ik had een leuke Sr50 Tetsuya Harada uitvoering gevonden....dus wezen kijken en gekocht. De setup van de Sr was toen:

- 70cc Top Performence Due Plus
- 21mm Dell'Orto PHBG
- Polini Evo Krukas (Die er niet bleek in te zitten :S)
- Polini Vario
- Polini Halfpoulie
- Gianelli Reverse

Pics van toen ik hem kocht:

sr1.jpg


sr4.jpg


sr3.jpg


Toen meteen de zelfde dag verzekering over laten schrijven van mijn Rs naar de Sr. De scooter was super slecht afgestelt trok wheelyend weg maar dat was ook alles....dus ik rondrijden en rijden samen met een homie van mij en toen opeens.........klap...en de motor viel uit...dus ik dacht neeeeeej vastloper. We waren ergens super buiten af dus leuk fijn. Carterdeksel eraf gehaalt gellukig kickstartasje was vastgelopen tegen de halfpoulie. Dus beetje geprutst en we konden weer rijden.
Even wezen tanken en ik wil de Sr starten en hij maakte toch een lawaai. Even naar de uitlaat gekeken en ja hoor de uitlaat boch was van de flens gescheurt hij hangde nog op 2mm vast...ik had toen echt zoiets: 'waar ben ik aan begonnen'?? Dus even met een kl?te lawaai naar huis gereden en uitlaatje gelast en hij was weer prima-deluxe. Een paar dagen later heeft Jeroen (KTP Area) de scoot perfecto mundo afgestelt maar toen reed ik op een dag bij ons door het dorp en ik werd aangehouden wegens te veel lawaai (zat toen een Malossi powerfilter op) de politie had geen tijd om mij mee te nemen naar het buro maar hij zei wel: 'de volgende keer kom je er niet zo gemakkelijk vanaf'

De scoot reed toen zo'n 110-115, dus ik helemaal blij dat ik niet mee moest. Een paar dagen later heb ik mijn Rs weer verzekerd omdat ik geen zin had om nog een keer met de Sr te worden aangehouden. Toen de scooter thuis in de schuur gezet en af en toe een beetje mee gereden. Maar naar een weken weer Rs te hebben gereden wou ik toch weer met de scoot. Maar eerst wou ik hem op-en-top hebben, dus het blok er af gehaald en alles uit elkaar gehaald en alles netjes schoon gemaakt. Maar ik had trommelrem achter en ik wilde perse een DD scoot. Dus eventjes rondgekeken en ik kon een mooi gepolijst (leeg) aerox blok kopen voor een 'zacht' prijsje. Dus op de Rs naar E'Hoven geweest carters achter in de rugzak en terug. Blokje netjes schoon gemaakt. En toen de onderdelen, 70cc heb ik verkocht, maar ik wou nog wel een beetje snelle straat scoot krijgen dus ik ging shoppen:

- Athena 50 (Alu) Met Vlinderpoort (Untunded)
- Malossi MHR Delta Clutch
- Malossi MHR Wing Bell
- Malossi MHR Multivar
- Malossi MHR VL14-2 Kleps Membraan
- SKF C3 Lagers Met Kunstof kooi
- Doppler Alu Spruitstuk

Aangezien mijn zogenaamde 'Polini Evo Krukas' wat een imitatie ding bleek te zijn, goed gaar is. Ga ik toch maar een andere kopen, lijstje van motorische spullen die ik nog moet hebben:

- Malossi RHQ Of Doppler S1R Krukas Pen 10
- Malossi Halfpoulie/Ventivar
- Malossi Kevlar V-Snaar
- Dell'Orto 17,5 Carb wordt waarschijnlek 19mm
- Achterremleiding, compleet met reservoirtje, etc.

Deze spullen worden deze week nog gekocht, aangezien mijn scootje weer snel moet gaan rijden. Ook wist ik dat je dingen kon polijsten en aangezien mijn Reverse er niet meer uit zag ging ik ook maar is polijsten, is naar mijn mening wel goed gelukt. Ook het waterpomphuis & spruitstuk is gepolijst.

Pic van Reverse:

Terence025.jpg


Aangezien ik mijn scoot DD ging maken had ik dus ook een andere achtervelg nodig dus ik een beetje rondgezocht en kwam ik een héél mooi setje Prof. Wit gespoten Beta Ark DD velgjes tegen met bijna nieuwe Ml50's, en aangezien dat Beta velgjes op Srtjes passen heb ik ze maar gekocht, ik verwacht ze morgen binnen.

Picje van de velgen:

beta_velgen.jpg


Ook optisch blijven we niet stil staan, ik wou perse ook zo'n Tnt stuurtje hebben dus eentje gekocht van een Aerox en met een klein beetje aanpassen zat ie er op.
Hieronder een lijstje van optische spulletjes die worden aangeschaft:

- TnT Oversized Remschijf Voor
- Fournales Achterveer
- Kiesler Monoseat
- Kiesler Underseat

Verder wordt de scoot gespoten moet nog even wat kleuren combotjes bedenken, als iemand tips heeft alles is welkom :D. Het uiterlijk duurt nog even want ik wil eerst dat het motorisch perfect is.
Overige spulletjes die worden aangeschaft:

- Snelgas
- Toerentellertje (Ik denk RPM)
- Sigma fietstellertje
- Kill Switch

Pics van de scoot op dit moment:

terence006.jpg


terence014.jpg


Alleen wel het verkeerde merk kratje eronder :p

Morgenochtend even onderdeeltjes halen en dan 't blokje in elkaar :D, ik zal morgen foto's maken van de spullen en het beunen :p (Scoot wordt samen met X-Treme Sr opgebouwd)

Ciaooooooo

Ben ik weeeeer :p, vandaag was de dag........scootje ging mwoaaaap mwoaaaaap doen :D, vanaf het begin. Het begon al goed ik heb gisternacht de hele nacht niet geslapen dus ik was erg gaar, om 9 uur ben naar de plaatselijke dealer gegaan om mijn vertandinglagers eruit te laten halen, maar ze hadden het zo druk bla bla bla, dus moesten we het zelf doen. Daarna heb ik meteen mijn beta-velgjes op gehaald bij 't postkantoor.

Picje van de velgen:

AthenaSr50007.jpg


Toen kwam om 11.30u Patrick (X-Treme Sr) ff wat gepraat en toen zijn we aan de slag gegaan (tenminste Patrick moest nog krukas, etc halen.). Dus ik lekker naar v/d Burgt in E'Hoven voor spullen, blijkt dat ze dicht waren :S fijn. Dus ik maar naar Twins gereden en ik was een half uur te vroeg dus ff gechild daar in ''het dorpje''. Toen heb ik de volgende spulletjes gekocht:

- Hebo Pen 10 Krukas
- Dell'Orto 17,5mm (Heb nog een 21mm liggen :D)
- Polini Handchoke
- Teflon binnen-buiten gaskabel
- Snelgas
- Kill Switch
- En nog wat kleine spulletjes.

Dus ik Patrick nog even gebeld hoe het ging, goed lagers zaten al in het blok, vertanding, velg er af dus het ging lekker op het hot hot hot weertje na...
Ik kom thuis met de spulletjes meteen 't asje in de vriezer gegooit. En na een half uurtje zat ie in het blok...toen moest ik onverwacht gaan werken voor maar 1uurtje, maar Patrick ging gewoon door, en toen ik thuis kwam :D:p
was Patrick nog steeds flink aan 't beunen :p, en het eindresultaat van de bloed zweet & tranen :p:p:

AthenaSr50015.jpg


AthenaSr500-13.jpg


AthenaSr50016.jpg


AthenaSr500-18.jpg


AthenaSr50017.jpg



Blokje was dus al in elkaar, en er was nog niks verkeerd gegaan....NOG niks....tot dat blok onder de scoot hadden gebeunt en de koelvloeistof begint te lekken boven bij de kop, gellukig niet de bij de koppaking, dus koelvloeistof afgetapt 3/4 op de grond en 1/4 in het emmertje :p. FF wat tape achter de kvs-ingang (het de naam ff niet) in de kop, en de lekkage was over :p.

Pic van scOotah met het blok (let niet op de achteveer zo krom als een hoepel maar moet nog ff een nieuwe halen :p:

AthenaSr500-19.jpg


Foto's om 11.00 's morgens:

terence006.jpg


terence014.jpg


Foto's om 23.00:

AthenaSr50028.jpg


AthenaSr50030.jpg


AthenaSr50027.jpg


AthenaSr50023.jpg


Morgen nog de kill-switch, licht maken, kabel boom ''uitdunnen'' (egt niet meer normaal, hoeveel kabels), kappen er op.......en blazen, To Be CoNtInUeD! Ciaooooo

Ben ik weeer......gister licht proberen te maken was niet meer gelukt omdat de vorige eigenaar zoveel aan de kabelboom verandert dat ik die nu kan weg flikkeren :p, dus als iemand een complete goede kabelboom het liggen en een elektrisch schema please let me now. Verder is de kill-switch aangesloten,
en tijdelijke verlichting (rechtstreeks op de accu)
Gister rustig rond gereden (toen hij nog REED-->lees verder :S) goed veel compressie, trok wheeëlnd weg dus was dat komt wel goed...

Toen gingen we s'avonds met the family uit eten was 20km verder op dus ik zeg tegen ons pap: ''Ik ga wel met de scooter kan ik hem meteen nog wat inrijden" Hij zegt: ''Doe dat nou niet dadelijk gaat er iets kapot is allemaal zo nieuw nog'' maar ik eigenwijs genoeg ik ging met de scooter, halverwege stopt ie ermee dus ik meteen de kill-switch ingewijd :p losgetrokken dus.
Ik meteen denken: Die klote Malossi V-Snaar is kapot. Dus ik was afgestapt en ik zag al rook uit de carterdeksel komen (binnenin wordt trouwens super heet misschien voortzo een Top Performence carterdekseltje) dus ik carterdeksel eraf gehaald en ja hoor de v-snaar was in 10.000 stukjes geklapt maar dat was nog niet het ergste maar mijn
splinternieuwe multivar + 3,9 gram rolletjes :(

Dus ik stond in the middle of nowhere ergens in het bos, dus ons pap al gebeld dat ik niet meer kwam en toen begon 't : "Wat ben je toch een eigenwijs kutmenneke etc.'' (zo zei hij het echt:p) Dus Patrick gebeld en is meteen snel gekomen :D, ik was al bijna uitgedroogd :p. Even gekeken en toen heeft Patrick ff snel mijn Polini vario & Bando v-snaar gehaald :D nog héél erg bedankt Pat! Dus we reden weer gellukig.....

Ik vandaag terug naar de dealer met die snaar (20 kilometer oud) en de dealer begon ook allemaal da's eigen risico dat thuis beunen bla bla bla, maar ik heb hem nog 2 stukjes snaar gegeven voor de Malossi vertergenwoordiger die daar langskomt voortzo.
Dus ik wil naar Patrick rijden maar die was niet thuis, dus ik rijd terug en de scOoTah begint toch een klote lawaai te maken, ik onder de cilinder gekeken ja hoor boutjes losgetrild (dacht ik) dus ik even naar het Blue Bull team gereden (Patrick & Jurgen) want ik wist dat Jurgen aan het beunen was, ff uitlaatje laten afkoelen en geprobeerd de uitlaat weer vast te zetten tegen de cilinder maar het lukte niet, Jurgen heeft het ook al geprobeerd lukte ook al niet ondertussen was Patrick ook al terug, dus hij ff het geprobeerd te maken komt hij met het volgende: ''De bout zit nog in het schroefdraad van je cilinder'' Anders gezegt:
De kop van het boutje is afgebroken en de rest zit nog in de cilinder.
(Morgen heb ik er een pic van)
En toen was ik opeens heel fucking chagie :p, maar het is ook mijn eigen schuld met een kromme achterveer, en een gaar subframe rond gaan rijden :S. Hier heb ik nog geen pic van. Dadelijk cilinder er af halen en morgen ff langs de kartshop hier in Schijndel, kijken dat hun het kunnen maken aangezien Twins vandaag is dichtgegaan...

Pic van de cilinder:

CilinderVerneukt.jpg


Wat pics van hoe de scoot er nu bij staat:

De gepolijste Reverse (niet slecht voor de 1e keer dat ik polijsten hé :p
Terence025.jpg


TnT Stuurtje met Cateye Digitellertje, Kill-Switch, Snelgas, & Renthal
handvaten:
Terence022.jpg


De linker kant:
Terence024.jpg


De rechter kant (let niet op de carterdeksel is tijdelijk tot
dat de Top Performence er is :p) :
Terence026.jpg


De voorkant:
Terence028.jpg


Schuinachter:
Terence030.jpg


Kontjeeeeeee....:p:
Terence031.jpg


Ik laat de rest van de kappen er af voor wat extra koeling, en het is wat makkelijker met 't sleutelen. Hieronder de setup en plannen:

- Athena 50 Vlinderpoort
- Hebo Pen10 Krukas+SKF C3 Lagers met kunstofkooi.
- Dell'Orto PHBN 17,5mm Carb
- Polini Vario (Tijdelijk)
- Malossi MHR E14 Powerfilter
- Malossi MHR Delta Clutch
- Malossi MHR VL-14 2-Kleps Membraan
- Malossi MHR Safety Bell

Afstelling op dit moment:

- Squish: 0,80
- Sproeier: 120 (te klein moet nog 126 bestellen)
- Delta Clutch @ strakste stand (witte trekveertjes,
zijn nog te slap voortzo groene)
- Rolletjes: 4,5gr ongeveer.

Motorisch Toekomst:

- Athena maximaal laten tunen @ 3BR
- Dell'Orto PHBG 21mm Carb (heb ik nog)
- Yasuni C20 Of C21
- Malossi Recht Spruitstuk
- Subframe laten verlassen.
- Twin Air Filter
- HPI Binnenrotor
- Malossi Primaire/Secundaire Tandwiellen
- Top Performence Vertandingdekseltje
- Top Performence Gekoelde Carterdeksel
- 2e Radje

Optische Toekomst:

- Velgen wit laten coaten, omdat ze echt zeer slecht zijn gespoten.
- Kiesler Underseat
- Kiesler Monoseat
- Fournales Achterveer
- TJT Remschijven Voor & Achter
- In de voorkap de knipperlichten dicht plamuuren.
- Kappen Spuiten
- En nog véél meer!

Heb toenet trouwens de Malossi Multivar schoongemaakt,
het rubber van de Kevlar v-snaar zat er tegen aan gesmolten (helaas geen
pic) even met de staalborstel en terpetine schoongemaakt en daarna goed
fijngeschuurd met korrel 800. Is weer zo goed als nieuw! (gellukig :D)
Morgen cilindertje weg brengen en hopen dat ie morgen nog gemaakt kan worden, en dan rijden we weer hopelijk :D, C-Ya Ciaoooooooooo

Zoals jullie zien wil ik alles uit een 50cctje gaan halen, omdat niet veel mensen zoiets doen een keer wat anders dan een 70 :p. Misschien een
Evo50 of een MHR50 over een tijdje maar voorlopig blijft dit ''beestje'' eronder.

Updatjeeeeee Kleintje maar....

Vandaag cil. weggebracht naar een monteur van ons bedrijf, i
k moest helaas meteen gaan werken, maar toen ik thuis kwam lag er een mooie Athena50 op tafel met een nieuwe getapte uitlaatpoort-bevestiging (weet niet hoe ik het anders moet benamen :p).
Dus ik Patrick even gebeld is even gekomen cil. eronder en kvs - ontlucht
en rijden maar, lijkt wel opeens dat ik véél minder compressie heb als eerst :S. Maar 't scootje rijd weer goed en hij doet iets wat ik niet van een Sr had verwacht..............WHEELY's :p ....omdat Sr's toch best
wat gewicht voor hebben...maar ik ben tot nu toe heel te spreken over de Athena :p (Ben benieuwd voor hoe lang :p).
Van de week de scoot afstellen. Ciaaaaaaaooo

Updatetjûh:

Ik moest dinsdag gaan werken en het regende dus ik toch eigenwijs met
het scootje gegaan, en zoals gewoonlijk wat bij Aprilia's bekend staat.....
ze beginnen te stotteren als je met regen rijd. Maar ik lekker doorgereden
want ik dacht zal wel een beetje water in het bougiedopje zitten dus
ik was op het werk, en ik was afgewerkt en ik wil hem starten en na een paar keer kicken zat de kickstart vast?! :S (het kickstart-asje was al een beetje gaar) dus ik iets harder gekickt en hij starte gellukig dacht ik :D. Na zo'n 3 kilometer rijden begint ie nog erger te stotteren en opeens sloeg die af....dus
ik nog een paar keer geprobeert te kicken maar nu maakte die in de carter een heel raar schavend geluid (ik vrees het ergste). Ik was al voorbereid want
ik wist gewoon zeker dat ie er mee zou stoppen met het regenachtige weer.
Dus carterdeksel er af gehaald zag er allemaal nog goed uit. Bougie er uit gehaald echt gewoon kei en kei verzopen, even droog gemaakt terug er in. En nog een keer geprobeert te starten maar nog geen leven in de scoot :p.
Powerfilter schoongemaakt weer er op, nog een x gekickt nog niks, toen cabarateurtje losgehaalt ff gekeken dat de vlotter niet bleeft hangen ook al niet zag er allemaal goed uit. Dus nog ff gekickt nog steeds niks :p
Bougie er weer uit, weer kei verzopen schoongemaakt ff in de bougiedop gedaan tegen de cil. kop aangehouden helemaal geen vonkje of iets. En toen wist ik het ook niet meer, scooter bij een maat neer gezet. Gister had ik geen tijd om de scoot op te halen.

Vandaag de scooter opgehaald ff nieuw bougietje in gezet+dopje, nog steeds geen vonkje. Dus scooter stond 8 kilometer van mijn huis, en aangezien ik geen vervoer had om de scooter naar huis te krijgen
heb ik hem toenet maar ff naar de plaatselijke dealer geduwt. Morgen wordt er naar gekeken. Ik denk zelf het volgende:

- Bombine kapot of
de onsteking kapot. (dan wordt het meteen een HPI :D)
- Over de kickstarter ik hoop dat het kickstart-asje gewoon gaar is en anders
vrees ik dat ik een vastlopertje heb gehad :(.

Maar morgen weet ik meer, Ciaoooo

Update

Ik ben de scooter nu 2 weken kwijt geweest, maar hij is weer terug :D.
De dealer had het zo druk bla bla bla dat hij er pas maandag pas meebegonnen was maar goed, ik zei nog tegen hem:
''bel even als je weet wat er kapot is''
maar dat was ie kennelijk vergeten conclusie: de orginele ontsteking was kapot gegaan, de grondplaat was losgetrilt dat was ook het rare
geluid wat ik in de carter hoorde met 't kicken, dus dacht hij ik zet er ff een 2e handse in, hij rijd weer maar de ontsteking is volgens mij nog niet
optimaal dus nog even afstellen. Dus de HPI wordt nog even uitgestelt.

Vandaag even alle kappen er op gezet en met de witte Ark velgjes
ziet het er nog niet zo lelijk uit (al zeg ik het zelf :p).
Maar toen wou ik de buddy open maken en wat denk je...........breekt mn sleutel af :( . Dus ik allemaal zoeken waar ik die reserve sleutel heb gelaten heel 't huis overhoop gehaald :p en ik kon hem maar niet vinden
wat bleek de reserve-sleutel zat gewoon in het vest wat ik aan had :p. Verder is in de 2 weken dat de scooter helaas buiten heeft moeten staan heeeeeel mijn Reverse verroest :(
dus dat wordt weer opnieuw polijsten :) .

Pic van de verroeste Reverse:

VerroesteReverse.jpg


Toen ik toenet van werk afkwam ben ook nog is mijn kill-switch koortje verloren (zat ook niet meer aangesloten, was de dealer
kennelijk vergeten) en is denk ik uit mijn zak gevallen onder het rijden,
ff een nieuwe scoren voortzo.

Verder het lijstje met spullen die volgende maand worden gekocht:

- Nieuw Subframe (de oude is behoorlijk gaar :p)
- Achterremklauw+Leiding etc. (is ook wel zo veilig :D)
- Fournales Of Sebac achterveer.
- Malossi MHR Primaire Vertanding
- Nieuwe (orgi) Secundaire Vertanding
- Top Performence Vertandingsdeksel
- TJT Oversized Voor-Remschijf

Pics van de scoot @ the moment :p :

ScooterLinks2.jpg


ScooterLinks3.jpg


ScooterLinks4.jpg


ScooterLinksAchter.jpg


ScooterRechts.jpg


ScooterRechtsAchter.jpg


ScooterVoor.jpg


En het bewijs dat ie loopt :D :p

ReverseMwaaaaooooop.jpg


Ciaooo

Update:

Ben ik weer from Schijndel-City. Wat doe je als je loon binnenkrijgt...........
je gaat scootah-spulletjes kopen :D. Ik ben vandaag ff naar Twins geweest
en heb het volgende gescoort:

- Yasuni R met Carbon Demper
- Fournales Chroom 300mm Veer (Nieuw Model)
- Malossi Safety Line Whoop Schijf
- Malossi Remblokken
- Malossi Blauwe Trekveren
- Athena V-Snaar (Géén Malossi meer for my :p )
- Sigma BC800 Tellertje
- TnT Ophoogblokje
- TnT Lage SR-Clamp
- Polini 3,6 Gram Rollen
- NGK B9EVX Bougie

Fournales Veertje :D

Fournales1.jpg


Fournales2.jpg


Fournales3.jpg


Malossi Whoop Brake Disc

MalossiWhoooooop.jpg


Stuff

Stuff.jpg


Toen ik de remschijf kocht wou ik er eigelijk ook de speciale ontwerpte
MHR remblokjes er bij maar toen ik de prijs kreeg te horen.......
€41,- voor 2 kutremblokjes :S . Dus toch maar nog niet....
de Malossi Whoop wordt trouwens achtergemonteerd en voor komt
nog een oversized schijf.
Ik heb vandaag ook 2 sproeiertjes opgehaalt bij de plaatselijke
dealer, maatje 125 & 130. Na de Yasuni onbegrenst te hebben gemaakt
even eronder gehangen en meteen toen ik weg reed.......wow...zat ik al
op het achterwiel :D. Topsnelheid is ook flink toegenomen, ik heb het cilindertje gewoon
een beetje afgeknijpt met de Reverse volgens mij.
Na de pijp te hebben gemonteert even een nieuw subframe gehaalt bij
een scootparts handelaar, is wel 2e hands maar de rubbers zijn nog prima
deluxe dus. Toen ik terug was was het alweer 22.00u en had geen zin om
met de scoot verder te gaan dus morgen gaan we weer verder :D

Vrijdag samen met een homie even de scoot goed afstellen, en volgende
week wss even naar Twins om te gaan banken ik verwacht er niet echt
veel van ik denk een kleine 8-10 Pk.

Foto's komen morgen want digicam is op vakantie :p
Ciao

Update

Foto's zijn er zie boven....
Ik reed toenet lekker naar huis van 't werk met nog géén 40 km/h maar ik
was een beetje met het gas aan 't spelen opeens krak........
en ja hoor V-Snaar (bando) kapot :( .

Picje van de Bando

BandoV-Snaar.jpg


Dus morgen ff de Athena snaar erin knallen :D.
Verder het nieuwe subframe komt er morgen op en wss ook de Fournales etc.
Foto's van de scoot met de Yas komen morgen omdat
de scoot nu bij een maat van mij staat omdat
ik hem niet meer naar huis kon krijgen en niet echt meer zin
had om hem om 1.00u nog te gaan maken :p . Verder ben ik ook
van plan om een ander stuurtje te gaan kopen omdat TnT niet
echt meer orgi. is, maar welke blijft nog een secret....
you 'l see :p ! Ciao

Update

Vandaag Athena snaartje er in gebeunt :p en ook nog een
imi. orgi. luchtfilter + Malossi sponsbob gekocht meteen ff eronder
gehangen ism met sproeiertje 108 (lucht. onbegrenst) en het rijd wel weer
een heel stuk minder :( . Minder wheely's....maja.
Ook nog een beetje aan het afstellen geweest ff de Malossi Vario
erin gedaan met 4,4 Gr rollen en het loopt nog niet helemaal goed.
Morgen ff andere trekveren+drukveer+ 4,0 Gr rollen.
En de reden dat ik de Fournales
er nog niet onder heb zitten is dat mijn subframe nog zo gaar als
ik weet niet wat is. En omdat het TnT blokje nog een
beetje aangepast moet worden op de Fournales maar morgen
begin komt het allemaal als het een beetje mee zit eronder.
Greetz

Update

Ik reed vrijdag lekker naar 't dorp bij ons gewoon echt ''just
cruising'' en ik wil nog een keer gasgeven en je raad het als
krak zegt de onbreekbare Teflon binnengaskabel :S .
Pa & Ma waren op vakantie en mijn broers hadden het zo druk dus ben
ik maar met 30 gr. 6 kilometer naar huis gelopen :p .
Ff een gewone binnen en buitenkabel erin gezet en doet
het nog beter als eerst lijkt net. Verder ff een imi. orgi.
luchtfiltertje gehaald met een Malossi Sponsje, Picje:

ImiLuchtfilterMetMalossiSponsje.jpg


En nog wat kleine spulletjes rolletjes, halfpoulie, etc.
Samen met een homie (Peter) het subframe er onder uit gesloopt
check hoe gaar:

Subframe.jpg


ScoOtah ''Under Construction''

ScootahUnderConstruct.jpg


FournalesUnderDaScootah2.jpg


En de mooie Fournales :D onder de scoot:

FournalesUnderDaScootah4.jpg


FournalesUnderDaScootah3.jpg


De LAGE-CLAMP :p

LageClamp.jpg


Wat pics met de Yasuni onder de Sr:

YasuniLogo.jpg


AthenaSr50RechtsAchter.jpg


AthenaSr50RechtsVoor.jpg


Nog wat pics met de oude gare vering en HOGE clamp:

ScootahRechts1.jpg


De Yasuni let niet op het beetje olie onder het dempertuutje, komt door
de grove smering (1:35) :p

YasuniClose-Up.jpg


Verder nog aan 't afstellen geweest:

Squish: 0,8
Sproeier: 108
Drukveer: Rood
Trekveren: Wit at Strakste Stand
Rolletjes: 4,9 Polini

Loopt al aardig....maar nog ff drukveer en trekveren een keer
veranderen en hopen dat ie dan top loopt.
Verder filmpjes komen er aan straks ff maken.
To be continued, Ciaooooo

Updaaaaaaateeeeeeee

Gisteren nieuwe vertanding gekocht, omdat ik egt helemaal para
werd van het fluitgeluid dat zelfs boven de powerfilter uit kwam :O .
Het is een (Primaire) Malossi MHR H.T.Q 13/44 vertanding
geworden, ook meteen een Top Performence Nardo vert.dekseltje
gekocht.
Picje:
VertandingDeksel.jpg


MalossiMHRHTQVertanding.jpg


NardoVertandingsdekseltje.jpg


En gemonteerd (fijn zo'n buurman die een persapparaat heeft :D )
en weg het fluitgeluid :D :p .
Picje

NardoDekseltjeGemonteerd.jpg


De Athena snaar die er nog géén week onder ligt die gaat het denk ik
ook snel begeven, ff Polini v/d week halen :D .
Picje

AthenaV-Snaar.jpg


Vandaag wou ik een beetje gaan afstellen dus ik vario'tje er af etc.
zijn er 2x 4,9 gr. Polini rollen gewoon bijna vierkant :eek:
en die zitten er ook nog géén week in, vario is nog helemaal top
(nog geen 200 km oud) wazig.

Toen moest ik fftjes weg en ik rij weer terug naar huis en opeens
viel de scootah uit, ik dacht bij mezelf: ''daar gaan we weer :p ''
Dus weer lekker bijna 5 kilometer gelopen, leuk fijn :p .
Meteen met de Sr begonnen hij vonkt gewoon, cabrateur
schoongemaakt (niet dat ie vies was maar toch :p), Membraan
gecheckt, bezinetoevoer, alles was gewoon goed. Dus naar het cilindertje
gekeken en ja hoor hij lekte koelvloeistof een klein beetje maar ik
vreesde al het ergste :( . Dus maar meteen het blok er af gehaald
sleutelt wat makkelijker :D , cilinder eraf gehaald 't ziet er nog
wel goed uit (naar mijn mening) maar het zuigertje heeft zn best
tijd denk ik al wel gehad, de wand heeft een paar krasjes maar
dat is nog niet het ergste, weer is de uitlaatbout (onder in de cil.)
afgebroken :( 8P . Gewoon echt kut! Morgen naar Twins kijken
dat ze het kunnen fixen meteen ff laten honen+nieuw
zuigertje, en misschien nog een tunebeurtje erbij :D .

Wat pics

AthenaCilWandMetVeeg.jpg

Je ziet er niet veel aan op de foto maar de zitten wel wat krasjes in en een
paar veegjes.

VerneukteAthenaZuiger.jpg

De andere foto's van de zuiger waren mislukt. Strx ff nieuwe maken.

UitlaatboutjeInDeCil.jpg

Het hOeRiGe boutje :p

Ook nog even de Malossi schijf op de velg gemonteerd staat
best aardig :p :

MalossiWhoopVelg.jpg


MalossiWhoopLogo.jpg


Het boutje is weer uit de cilinder en opnieuw getapt ik hoop
dat ie het nu langer houdt :p. Nu ga ik ff naar Twins
nieuwe zuiger, zuigerveer, etc. halen. Miss ook een hoonbeurtje
mocht het nodig zijn, en als ze tijd hebben een Tunebeurtje :D.

C-Ya Greetz

Update

Ben naar Twins geweest vanmiddag, cil. meteen laten honen+oversized
zuigertje (maatje E) erin, ook nog een Polini Evo naaldlager & Polini
High Performence snaartje gekoch :D. De cil. is niet helemaal goed
uitgehoond omdat de krassen toch dieper waren dan dat ik dacht
nu is ie (0,8mm/800ste mm) uitgehoond, Anthony vertelde dat als
ie nog verder ging honen dat ik véél compressie verloor dus dan maar niet.
De oorzaak dat de cil. het had begeven was dat er wss zand door de
power/luchtfilter naar binnen was gekropen en toen flink de boel heeft
verneukt want de zuigerveer was nog helemaal goed, dus zolang het
een straatscoot blijft komt er geen powerfilter meer op.
Wat pics van de wand:

CilinderWandNaHoonbeurt.jpg

Zoals je kunt zien is het niet helemaal gehoont.

De opnieuw getapte uitlaat bevestinging
Cilinderuitlaatpoort.jpg


De nieuwe zuiger (daarnaast btw de oude zuiger :S)
AthenaEZuiger.jpg


De Evo-Naaldlager
EvoNaaldlager.jpg


De High-Performence Snaar (Ik ben benieuwd of dat ie wel egt
high-performence is :p)
Ik kan die foto niet posten omdat ie BMP is? Whtf....morgen ff nieuwe
maken :p.

Toen ik thuis kwam meteen begonnen even de ontsteking er af
getrokken en dit kwam tevoorschijn:

GareOntsteking.jpg


:eek: geen wonder dat ie er zo moeilijk af wou even schoongemaakt.
En weer terug gemonteer maar ik ben benieuwd hoe lang die het nog
vol gaat houden. Meteen ook de Evo naaldlager+zuiger gemonteerd
cilindertje, alles zat goed en vast. Dus dacht ik ook nog even de
V-Snaar (maar goed dat ik dat dacht) ook ff de vario eraf gehaald
voor wat zwaardere rollen erin te doen, maar toen de krukaskeerring
zat er nog half gescheurd en gaar erin :( . Morgen ff een nieuwe halen
en dan blokje eronder.

C-Ya Tommorow, Greeeeetz

Update

Gisteren blok weer in elkaar gegaan met nieuw keerring, alles ging
gewoon goed, niks lekte gewoon top! Verder gister ook de oude
kickstartas, etc. van die verneukte mislukte carterdeksel overgezet naar
een oude polijste deksel die ik nog had liggen, wat was dat een k*t werk joh
niet meer normaal! :p . Hier wat pics van de scootah op dit moment:

Beta (achter)Velg met Malossi Whoop schijf:
WhoopVelg.jpg


Nog eentje:
WhoopVelgAchter.jpg


Luchtfilter met extra gaasje:
LuchtfiltMetGaas.jpg


Gepolijste Carterkap (wordt nog bewerkt en opnieuw gepolijst):
BlingBlingCarterdeksel1.jpg


Nog eentje:
BlingBlingCarterdeksel2.jpg


En de Yasuni die achter blauw aan het worden is ipv bij de bocht :p :
Yasuni.jpg


ScoOtah @ Project Status:
SrRechts.jpg


De Sr staat nog ff stil omdat ik vanavond moet gaan draaien,
en omdat de 21mm eronder komt met inrijden. Ik ben gister de
gasnaald en de veer kwijt geraakt van de carb. maandag ff w7 naaldje
halen+ nwe veer. Verder ben ik wss met de Sr & Rs aanwezig op Speelmansplaten, vervoer+aanhanger al geregeld alleen nog ff werk zien te ruilen. Lijstje te doen voor 19 Sept. :

- Zuigertje in rijden.
- 21mm Dellie eronder.
- Super goed zien af te stellen :D
- Temp. metertje kopen. (als iemands nog iets goeds
heeft liggen? Hoeft alleen maar temp te zijn eigelijk.)

Verder hoop ik dat ik de achterremklauw + etc.
ook spoedig binnen heb is ook zo veilig :D . Morgen de kappen
er weer op zetten en dan gaan we weer inrijden, jippie :( (not).

Greeeeetz

Chagerijnige Update

Ik ben aan het inrijden niet toe gekomen omdat ik het fucking druk
heb met stage....en ik had een remklauw + toebehoren gekocht bij
zo'n gozer op het forum mailt hij mij net dat ie mijn gegevens en al
kwijt is......dus met als gevolg ik kan zondag wss niet rijden omdat
ik zelf niet met 1 rem niet ga rijden en niet door
de keuring heen kom......leuk :( not!

WIE O WIE HEEFT ER EEN REMLEIDING+POMPJE+KLAUW van een Sr
liggen die zondag naar Speelmansplaten komt of omgv. Den Bosch.

Grtz

Update

Na een lange tijd een update :D , héél druk bezig met stage dus weinig tijd gehad....maar goed. Een tijdje geleden naar Speelmansplaten geweest
met toch nog een achterrem :D. Het was geen succes bijna heel de dag
gesleuteld, kwam aan met een klote afstelling en ging naar huis met een klote afstelling & voedselvergiftiging :p . Verder heb ik na de meeting besloten om toch voor de 70 te gaan :D :p aangezien ik geen kans maak met een 50 blokje tegen de meeste scoot's. De scoot had ook nog ff te koop gestaan omdat ik er echt ff genoeg van had...Rs was kapot gegaan en ik dacht bij mezelf ik stop er mee.... Een compleet nieuw blok ben ik van plan om op te bouwen. En dit blokje blijft straatblokje :D. Het gaat nog wel even duren voordat het blokje klaar is ivm met stage.

De geplande setup:

- Malossi MHR Cross (Maximaal laten Tunen, tuner ben ik nog niet uit.)
- Carters laten Tunen. (Tuner ben ik ook nog niet uit :p)
- Malossi MHR Asje
- Malossi MHR Team Of C21 pijp
- Malossi MHR Overrange
- Malossi MHR Ontsteking
- Malossi MHR Delta-Clutch
- Malossi MHR Wingbell
- Malossi MHR VL-14 Membraan
- Malossi MHR Primaire Vertanding
- Polini Secundaire Vertanding
- Top Performence Vertandinsdekseltje
- Keihin 28mm Carb
- Twin Air Filtertje

Misschien over een lange tijd nog een 50 blokje maar eerst dit proberen :p.
Het gaat zeker nog 3-4 maanden duren voordat het blokje klaar zal zijn maar er is geen haast bij :D. Ik probeer zo snel mogelijk weer up te date met nieuws :D! Greeeeeeeeetz

Update

Gisteravond toen ik in een gekke bui was, kwam ik op het idee om mn Sr maar
is te gaan strippen....zo gezegt zo gedaan van 23.00 Tot 05.00 bezig geweest (ik beun veel s'nachts :D). Het zat allemaal goed mee op de klote
voorkap van de Sr na & Voorvork. Toch naar veel gefriemel er af gekregen :). Wat pics: (Let niet op de rommel :p, is al opgeruimt :D)

Om 23.00u:
Sr2.jpg


Om 05.00u:
Sr3.jpg


Het blokje:
Sr4.jpg


Voorvork (Is niet krom, staat scheef.)
Sr7.jpg


De verder plannen zijn: frame, velgen & voorvorkpoten
laten verchromen wss Cool Chrome in een leuk kleurtje, of
laten poedercoaten :D. 2e Radiateur wordt ook spoedig aangeschaft.
Verder ga ik over een weekje de kappen vast schuren
voor de spuiter (duurt nog wel even weet nog geen kleurencombo &
goede parelmoer spuiter :D).

To be continued........Greetz
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

teddy said:
Hoe kan ik foto's posten? Help me pleazzze Greetz

Zèèr sim-pel

1. Je upload ergens je foto`s.
2. Je selecteerd de link, en die plak je hier tussen de [img*]link[/img*]
(zonder de * uiteraad!)
3. Klaaaaaar :)
 
Heej Terence!

Anders maak je je project-page ff om 3uur snachts aan 8P

Morgen aan de gang dan met het apparaat ;)

Ik ben het wel eens met Steppy Spy om die 17,5 te vervangen voor een 19. Haal je toch weer net wat meer uit die Athena en het zal merkbaar fjner lopen :)
 
Owkeej bedankt ik ga fftjes de pics uploaden, ik zal morgen dan maar fftjes een 19mm gaan halen. Greetz
 
Vandaag is de dag dat de SR lopen mag })

Hopelijk zit alles een beetje mee en loopt het vandaag. Ben trouwens wel benieuwd hoe die Athena gaat lopen met dat vlinderpoortje *D
 
Ziet er leuk uit, ben ook wel benieuwd hoe zo'n Athena zal lopen, weet iemand waar het ong bij in de buurt ligt?

Suc6
 
Ik meen dat een Athena in de buurt van een team zat...

Don`t shoot me if i`m wrong

@ teddy ziet er allemaal leuk uit :) suc6
 
H.T.V.I said:
Ik meen dat een Athena in de buurt van een team zat..

Ik denk dat je 70cc met 50cc verwisselt. Hij heeft een Athena Vinderpoort 50cc. Ik zelf weet niet waar dit bij in de buurt komt, denk rond een EVO
 
Het was er wel f*cking heet in het schuurtje zeg :X

Maar als het zo loopt aan het eind van de dag heb je er wel plezier van *D
 
Zeer nette SR! die velgjes staan er leuk onder! zeer origineel :W succes nog en ik spreek jenog wel op MSN :W

PS: korte clamp :p
 
Eej allemaal bedankt voor jullie reactie's, ik weet 't van de cilinder maar ik deed
voor de zekerheid maar iets meer aangezien ik al véél vastlopers heb gehad o.a met de Area. Maar ik ga ook nog een korte Bw's clamp halen, want van Aerox past niet zo goed, maar ook zoals het in de thread staat: ''eerst motorisch op - en - top en dan 't uiterlijk'' :p Ciaoooo
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top