Athena Powered NRG

AthenaPowered

PiaMember
Het begon allemaal ongeveer een jaar geleden met een quartz, ik kwam op een idee een project te beginnen (ongeveer 3 maanden voor SMP) en ik wilde deze rijdend hebben met meeting Speelmansplaten. Dit is me gelukt me de volgende setup:

- Athena racing
- Rito as
- Big one racing
- 21 mm DO
- Malossi recht spr.
- Evo vario
- Deltaclutch

De rest van de setup was gewoon standaard.

Op meeting Lint ben ik met deze setup op de bank geweest, maar hij was toen heel slecht afgesteld. Had toch nog een score van 11,5 pk. Maar dit moet veel beter kunnen.
Na een paar tegenslagen had ik besloten om alles te verkopen en een auto te kopen, maar een half jaar later had ik pas een paar dingen verkocht en heb ik toch besloten om weer opnieuw te beginnen. Ik kon de Quartz Ruilen tegen een NRG MC2, en heb dit natuurlijk meteen gedaan

De nrg was gewoon mooi std. maar wel helemaal uit elkaar en zonder blok erbij,

Toen ben ik eens gaan kijken wat ik nog in de schuur had liggen en wat ik van plan was, ik kwam tot de conclusie dat ik met een paar nieuwe onderdeeltjes best een leuke setup had, en dat ik mijn scooter het mooist zou vinden als de onderkap ongeveer 10 cm boven de grond zou komen te hangen en het subframe ongeveer 15 cm verlengt zou worden. Toen ben ik eens flink na gaan denken hoe ik dit wilde gaan bereiken en kwam alvast tot de volgende setup:

- Athena racing (HK-Tuned)
- Dpr team 2003
- Carters Tuned
- Doppler as
- 28 mm Mikuni
- Hpi 2003
- Malossi recht 25mm spr.
- Malossi Vl 13
- Evo vario
- Polini v-snaar
- Deltaclutch

Daarna heb ik eens nagedacht over hoe ik het frame wilde hebben, ik wilde in ieder geval 1 buis tussen het frame en een vast subframe dat ongeveer 15 cm verlengt zou worden, verder wilde ik een aerox radje er extra bij hebben achter het voorwiel om optimale koeling te hebben. Dus lang nagedacht over bijvoorbeeld het ontwerp van het subframe en dit heeft het volgende resultaat gebracht:

Ik ben nu nog bezig om de voorkant van de scooter een stuk lager te krijgen, hiervoor heb ik al een typhoon-voorvelg en een sr voorvork aangeschaft, maar de sr voorvork moet nog omgelast worden.

Het uiteindelijke doel is om met deze setup 15 pk te gaan scoren, en volgend seizoen met een afgedraaide Speed cilinder te gaan rijden !

Update’s komen allemaal in 1e post !

Ondertussen weer een paar dingetjes gemonteerd, zoals cilinder (met een squish van 0,50), carburateur en uitlaat. Voor de overbrenging heb ik alleen nog het afstandsbusje nodig wat achter de vario komt, en dan kan die er ook in, en dan is het blokje bijna start klaar !

Ondertussen ook nog een paar onderdeeltjes gekocht zoals een Vl 13, recht spruitstukje en een Hpi 2003 !

En hij is bijna zover dat ik kan gaan beginnen met afstellen !

Heb nu de voorvork verlaagd en moet nog een paar laatste kleine dingen doen voordat ik eindelijk eens kan gaan branden !

[ir]http://tinypic.com/eb26ip.jpg[/ir]

Lekker laag :D

[ir]http://tinypic.com/eb2744.jpg[/ir]
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

klinkt goed, subframe is leuk verlengd 8)
en je plannen die nog komen zijn ook vet :#

suc6, we gaan em zien denks 8)
 
word denk wel vet dit ding, maar met athena racing is wel meer als 15pk te scoren hoor zeker als die tuned is dus miss wel leuk om je doel wat hoger te legge *D
 
BT said:
Die achterkant zo laag ziet serieus echt vet uit :W.

Vond ik ook, en het lijkt me ook best fijn met sprinten !

wowalt said:
word denk wel vet dit ding, maar met athena racing is wel meer als 15pk te scoren hoor zeker als die tuned is dus miss wel leuk om je doel wat hoger te legge *D

Ja dat is waar, maar als ik al een keer 15 pk scoor ben ik dik tevreden !

Kneiter said:
Hehe jij wil zeker ook zondags mee gaan vlammen? -:-

Uiteraard, maar zal nog wel een paar weekjes gaan duren :p
 
Wordt mischien nog wel wat harm :p Als je dit keer maar iets afmaakt.. de vorige scooters heb je nooit afgemaakt.. ben iig benieuwd..
 
Oeh.. plaatselijke concurrentie :D!
Ziet er Vet uit harm! ben benieuwd hoe het beestje zal gaan rijden!
(voorzichtig met je vertandingsdeksels he :p!)
 
dat ziet er wel vet uit :) ik zou alleen wel een buis als achterveer nemen, en dan iets wat korter maken nog, ik vind hem nog net te hoog staan.... maja das mijn smaak he :)
 
JasperdB said:
dat ziet er wel vet uit :) ik zou alleen wel een buis als achterveer nemen, en dan iets wat korter maken nog, ik vind hem nog net te hoog staan.... maja das mijn smaak he :)

Ik wil mischien nog een buis als achterveer, daar ben ik nog niet over uit. De achterveer maak ik zo op lengte dat de onderkant van de onderkap ongeveer horizontaal ligt !
 
Ziet er wel goed uit Harm.
Gaat wel wat worden denk ik, veel succes ermee!
Ik zie hem wel een keer als hij loopt:)
 
he bah, weer al een nrg sprinter.....ons idee is ookal niet meer origineel haha. Nou wordt het de competitie voor de snelste nrg sprinter hahaha. Tov ding iig.
 
Ik had als ik jou was meteen die speed erop gelegt want die heb je toch allang thuis ligge :p

Ben benieuwd wat je ervan maakt
 
Back
Top