Argh! Nog een afstelling post! :(

Sebas!

bAng, bAng, bAng out!
Ik heb weer de halve dag lopen kloten aan me scoot. Schiet nog niet echt op...

Setup:
- Aprilia SR LC (Min. Hor.)
- Giannelli NR-X (Tijdelijk)
- Polini Speedcontrol Vario (Ja, is kut, dat weet ik... zat er eenmaal al in van vorige eigenaar en orig. heb ik niet meer).
- 4,2 grams rollen
- Standaard kopp.
- Geel/bruine Polini trekveertjes
- Witte (=standaard?) drukveer

Het probleem:
Ik kom vanuit stilstand moeilijk op gang heb ook al lichtere (zilvere polini) trekveertjes geprobeerd, toen duurde het nog langer...
Oplossing: Hebo koppeling, al bestelt alleen mijn vraag hierover, moet ik hier nog andere veertjes in doen? En hoe kan ik deze het best afstellen?

Probleem 2:
Rolletjes, 4,2 gram rollen... ik merk zelf niet echt een dip rond de 30 maar misschien lichtere of zwaardere rollen?

Probleem 3: Welke drukveer heb ik nodig?

Ik word hier zelf ook beetje ziek van en als het me na die hebo koppeling erin geze te hebben nog niet gelukt is laat ik hem wel afstellen, wat ik overigens erg jammer vind omdat ik het juist leuk vind om te sleutelen... alleen moet het wel succes hebben.
frown.gif


Ik hoop eigenlijk stiekem dat iemand dezelfde setup als mij had/heeft (sr lc + nrx) en zijn 'goede' setup hier gewoon even kan neerzetten zodat ik die min of meer copier.

Alvast bedankt weer :\
 
Advertisement - register to remove this

In die Hebo koppeling hoeven geen andere trekveren. Deze kan je zelf afstellen dmv aan die boutjes te draaien.
Een Polini gouden drukveer of een Malossi geel zou ook verbetering zijn.

Greetz
 
Een Speed Control heeft geen dip rond de 30km/u, maar draait dan overtoeren...

Hebo-koppeling kun je met de bijgeleverde veertes (2 sets) en de aanwezige heveltjes instellen... Staat waarschijnlijk heel duidelijk in de handleiding... Doe wel een beetje voorzichtig met die boutjes, ze zijn nogal klein, waardoor bij onzorgvuldig gebruik de schroefdraden gaar worden...

Greetz.
 
Back
Top