Aprillia Sonic

Hallo mensen,

Ik had ooit een sonic gekocht die helemaal in de kreukels lag. Bijna 1.5 jaar later kwamen we op het idee om er een (vette snelle) scooter van te bouwen.
We zijn toen een beetje rond gaan vragen wat er allemaal mogelijk is kwa motorblok. In eerste instantie Ben ik gevallen voor een 50 cc cillinder van merk hebo Manston 2 met een Dopler krukas,Hpi 2004,19,5 del cabr,Malossi vario,rode drukveer,yasuni c16 enz.
Dit was opzicht geen verkeerde setup en hij presteerde toen best goed.
Nu inmiddels weer een jaartje verder ben ik toch overgestapt naar een malossi Team 70 cc, dat gaat toch zeker een stuk beter als met die 50 cc.
Ik heb verder nog steeds de zelfde setup en ja ik weet een c16 is niet perfect voor een 70 cc, maarja bij gebrek aan beters moet hij het er toch maar gewoon mee doen.
Ik ben op smp op de testbank geweest en had daar 14,4 pk dat was dus weer balen. Alleen al een goede uitlaat zou volgens die meneer van de testbank 1 a 1,5 pk schelen.
Maar al met al ben ik niet tevreden met wat ik heb kwa pk's 14,4 pk is wat aan de lage kant. Dus het word eens tijd om er echt wat aan te gaan doen. Kwa cilinder enz zit ik wel in de richting, het word alleen eens tijd dat ze die cilinder met de carters flink onderhanden gaan nemen (waarschijnlijk gaat dit ook weer een tijdje duren ohne moos niks loos).
Ik heb me al een andere vertanding aangeschaft, want hoe gek het ook klinkt ik kan die 14,4 pk niet aan de grond houden hij gooit me er gewoon af als ik volgas geef.

Dit was het nu weer voor even ik zal eens gaan kijken hoe het werkt om hier foto's op het forum te krijgen.

Ja Hallo allemaal het is alweer een tijdje geleden maar ik heb ondertussen wel al veel vooruitgang geboekt.
Ik weet helaas nog niet precies hoe ik de foto's op het forum kan zetten maar dat komt nog wel.

Mijn kappen waren weer eens beschadigd door een stelletje idioten die niet met andermans spullen om weten te gaan, ook vond ik de prestaties tegenvallen van de hebo 50cc.
Ik heb de hele sonic weer opnieuw uit elkaar gehaald, het frame weer opnieuw gespoten en langzamerhand weer alles opgebouwd, maar deze keer is de setup verandert.

Nu zit er een MHR Team cillinder onder
24 mm oko cabrateur+24 mm spruitstuk
Wel nog steeds de Dopler krukas
Zelf aangepast membraam
Ook nog steeds de C16
Enzo

Ik heb nog een Polini (polini is nu Malossi geworden)overrange liggen die ik nog moet aanpassen
Een MK race vertanding.
Ik wilde hem ook nog extra laten tunen maar wegens geld gebrek zal het dit jaar niks worden en moet ik maar even tevreden zijn met wat ik heb, En ik geloof erin dat ik zelfs met wat ik nu heb toch wel wat kan bereiken ook als gaf hij maar 14,4 PK op de XSH testbank aan.

Mijn kappen liggen nu ook al bijna 8 maanden bij de spuiter en hopelijk krijg ik ze met mijn verjaardag eindelijk eens terug, das in februari.

Ik heb er zin in in het nieuwe jaar dus jullie zullen me zeker weer gaan zien, Ik moet wel even regelen dat we goed vervoer krijgen.

Dit was alvast weer eens een klein stukje en ja als het niet lukt met de foto's zullen jullie hem zeker gaan zien op de meetings. En maak je maar niet druk want hij zal zeker op gaan vallen.

Eindelijk de kappen opgehaald bij de spuiter en ergens anders laten spuiten. Het resultaat mag er zeker wezen.
Ook heb ik motorische nog het een en ander veranderd namelijk een Malossi uitlaat, half poelie, vario mhr (Nieuw).
Hij is hiermee nu op de testbank geweest en heeft daar 15,5 pk mee dus toch weer 1pk meer dan voorheen, en alle beetjes helpen op dit moment.
Eens kijken of het lukt om foto erop te zetten.


http://img15.imgspot.com/?u=/u/06/169/15/Afbeelding0071150743830.JPG
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Nee is de manston50, heb hem zelf in mijn handjes gehad:W
Ben benieuwd Bartje wat het sonicje gaat doen;)
Ik kom wel een keertje kijken...
 
alles komt goed

Mijn HPI is nog steeds niet binnen dus ik word helemaal gek ik wil die scooter eigenlijk volgende week of de week erop klaar hebben.
Trouwens das ook de rede waarom ik voor hebo manston 50cc gekozen heb dat heeft tenminste niet iedereen, en jullie zullen hem zeker een keer op de bank zien staan.

Greetz Bart
 
ik heb de hpi nu binnen en ben er nu uit welke brandstof ik ga rijden en welke verhouding dus kunnen we weer verder velgen gaan naar de poedercoater of verchromer is ook nog niet duidelijk er is een beetje vertraging opgelopen. Sorry.
 
hey

Yep 50cc en daar gaan we alles uithalen wat eruit te halen valt. Vandaag om 7uur komt mijn HPI 2004 erop en een vl14 membraam en een YASUNI C16

dan zul je er langerna nie alles er uithale da volume kan een 50 nie vulle van de c16
 
sorry dat het zo lang duurt maar,er waren een aantal problemen,kappen waren terug van de spuiter nu heb ik een ongeluk gehad niet door mijn fout gelukkig,maar hij is weer in herstel.
 
saarbrucken

nou gisteren was het dan zover de sonic van bart ging voor het eerst eens aan andere laten zien wat hij kon. De gevolgen Grote rijen langs de muur waar het scheur ijzer langsaf vloog iedereen was onder de indruk. maar nog meer toen men te horen kreeg dat er maar een 50 cctje onder lag. dit belooft wat voor de toekomst de foto's die daar gemaakt zijn komen er zo spoedig mogelijk op

greets Rob
 
Back
Top