Laat ze maar eens opschieten met die 80cc cilinders, zijn nu bijna 2 jaar verder!Gigantische verschillen zou je opndeze scooter nooit krijgen. Tenzij er eindelijk eens een 80cc cilinder voor kom met bijpassende ecu.
Er zijn er die een Turbo Kit eronder gezet hebben, maar hoor niet echt dat er verandering in zit, op het geluid na. tja denk niet dat er een 80cc gaat komen, we zijn ruim 2 jaar verder en er komt erg weinig.Klopt, dit is een beetje bredere ster kop schroeven draaier. Werkt perfect, alleen is wel lang draaien.
Zoals topic starter aangaf, 80cc zou ideaal geweest zijn voor trekkracht. Ben benieuwd wanneer en of deze beschikbaar gesteld zou worden. Zou een niet afgeknepen bochtje van de uitlaat ook enig effect hebben bij deze type blokjes?
Had jij toevallig je scooter tekoop gezet? Meende dat ik dezelfde tegen kwam daar met flash module en alles.Turbo kit is leuk. Alleen die bocht vind ik zo verschrillijk lelijk er onder. En het voegt weinig toe verder dan geluid en looks.
Klopt. Bezig met motor rijbewijs.Had jij toevallig je scooter tekoop gezet? Meende dat ik dezelfde tegen kwam daar met flash module en alles.
ik zou het zelf ook meer doen voor het geluid.Ik heb de uitlaat origineel gelaten. Zie geen reden om er een andere op te zetten naast alleen "de looks" heeft het geen nut
Ik heb sinds vandaag de Aprilia sxr 50 gekocht en had daarvoor de kymco grand dink 19 jaar gehad.Hallo allemaal,
Ik zie nog niet heel veel over de aprilia sxr 50 op het forum.
Het leek me daarom dus leuk om een topic te open over dit model.
Ik zelf en een mat zwarte uitvoering met 3000km er op.
Tot nu toe moet ik zeggen dat ik toch wel te vreden ben over dit model.
Uiteraard na wat aanpassingen.
Vario is vervangen voor een malossi vario. 7,5 grams rollen. Witte drukveer. Witte trekveertjes. En de luchtslang is vervangen voor een malossi. En de verlichting goed gezet! Deze stond veel te hoog afgesteld.
Nu is het zeker geen racemonster! Bij koud weer duurt het even voordat hij zijn top bereikt. Wind tegen is de scooter best gevoelig voor. En gewicht.
Maar de ruimte is ideaal. Ik rij vaak met 2 personen er op. Hij zit lekker. Hij rijd lekker. Hij mist alleen wat trekkracht.
Nu weet ik dat er nog geen 80cc cilinder is helaas voor dit model. Maar ik hoop echt dat deze nog gaat komen. Dan zou het echt een perfecte scooter zijn voor mij!
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met de sxr!
View attachment 69893
Berekend bereik klopt meestal gewoon niet zo veel van, en daar moet je zeker niet op vertrouwen. Jou rijgedrag zal misschien wat anders zijn als de vorige eigenaar, dan past hij het aan. Ook als je bijvoorbeeld een stuk in de stad rijd, zal je bereik een heel stuk dalen. Als je constant in dezelfde omstandigheden rijd, en met hetzelfde rijgedrag rijd zal het wel redelijk in de buurt komen. Zelfde idee als een boordcomputer in een auto. Maar op een scooter is je rijgedrag natuurlijk meestal niet zo constant.Wat me opviel is dat de benziine meter niet klopt stond eerst op 250 km nog kon rijden en na ongeveer 16 km stond ie op 180 km weet niet of je dit kunt bijstellen anders heb je er niks aan.
ben aan het zoeken geweest zonder resultaat kan je misschien een fototje sturen of posten ??? kan per mail .............p.melkerworms@outlook .comDat klopt. En dat is best lastig af te stellen. Als je voor je scooter zit. Linka onder de kap voel je een gaatje. Met een hele grote kruiskop schroevendraaier kan je op een bepaalt punt draaien naar links of rechts. Zo kan je de lamp afstellen.