Aprilia sxr 50

pyrodikke

Member
Hallo allemaal,

Ik zie nog niet heel veel over de aprilia sxr 50 op het forum.
Het leek me daarom dus leuk om een topic te open over dit model.
Ik zelf en een mat zwarte uitvoering met 3000km er op.
Tot nu toe moet ik zeggen dat ik toch wel te vreden ben over dit model.
Uiteraard na wat aanpassingen.
Vario is vervangen voor een malossi vario. 7,5 grams rollen. Witte drukveer. Witte trekveertjes. En de luchtslang is vervangen voor een malossi. En de verlichting goed gezet! Deze stond veel te hoog afgesteld.

Nu is het zeker geen racemonster! Bij koud weer duurt het even voordat hij zijn top bereikt. Wind tegen is de scooter best gevoelig voor. En gewicht.
Maar de ruimte is ideaal. Ik rij vaak met 2 personen er op. Hij zit lekker. Hij rijd lekker. Hij mist alleen wat trekkracht.
Nu weet ik dat er nog geen 80cc cilinder is helaas voor dit model. Maar ik hoop echt dat deze nog gaat komen. Dan zou het echt een perfecte scooter zijn voor mij!

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met de sxr! :)
20230411_153443.jpg
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Mijn ervaringen schrijf ik ergens anders ;), de mijne loopt langzaam naar de 2 jaar en tot nu toe nog geen enkel probleem gehad met deze scooter, en tja het rijgedrag was al ingecalculeerd.
 
Inmiddels is er het 1 en ander veranderd aan de scooter.
Nieuwe zijspiegels.
Nieuwe handsvatten.
Nieuwe verlichting (flashmodulle)
Torgue driver van malossi.

 
Ja dat moest je ff kwijt? Haha. Niet om vervelend te doen. Maar ik vind dit persoonlijk 1 van de mooie scooters op dit moment. Zijn helaas niet heel snel die e5 modellen. En over de qualiteit valt ook wel wat te zeggen denk ik. Maja vroeger was alles beter maar aangezieb ik vaak met 2 personen rij is dit wel 1 van de grootste scooters dat je een beetje fatsoenlijk zit
 
sorry maar piaggio moet stoppen met aprilia.of laat iemand een mooi bouwen want sinds 2t sr weg is zie ik geen mooie aprilias meer.deze is gebaseerd op china of india modellen.daarvoor hadden ze t heel sportcity one series ook derbi variant genoemd dan kwam de motard met een nieuwe facelift ook piaggio typhoon genoemd.gilera nexus met een mooie aprilia sr max logo er op.echt tries die italianen tegenwoordig.
voor mij aprilia betekend area 51 en sr.deze 2 modellen waren de beste toen.

Ik vind het meer een volbloed piaggio met wat aprilia stickers erop.
 
Mooie scooter, heb deze zelf inmiddels in het rood. Klopt het dat de koplamp van eigen redelijk hoog staat?
Dat klopt. En dat is best lastig af te stellen. Als je voor je scooter zit. Linka onder de kap voel je een gaatje. Met een hele grote kruiskop schroevendraaier kan je op een bepaalt punt draaien naar links of rechts. Zo kan je de lamp afstellen.
 
Ik wou eigenlijk heel hard RTFM roepen. Maar ik zie het er ook niet in staan. Slecht eigenlijk.
Heb heel even snel door dit filmpje heen gekeken: (vooral rond 3:50)

Dat zijn inderdaad tandwieltjes, die kan je gewoon verdraaien. Deze zijn zo te zien voor torx. Als je het goed wil doen, een torx in de goede maat, en het is zo gedaan. Schroevendraaier kan ook wel lukken, wel kans dat je de boel wat kapot draait.
Heeft inderdaad veel nodig om een slag te maken, zit een vrij grote ring op, dus een heel stuk draaien voordat er iets gebeurt. Wel heel precies af te stellen.
 
Last edited:
Werkplaats handboek geeft aan met een PZ2 schroevendraaier zoals ik ook aangegeven heb in een reactie onder dat YouTube filmpje, en als torx werkt is dat mooi
 
Klopt, dit is een beetje bredere ster kop schroeven draaier. Werkt perfect, alleen is wel lang draaien.

Zoals topic starter aangaf, 80cc zou ideaal geweest zijn voor trekkracht. Ben benieuwd wanneer en of deze beschikbaar gesteld zou worden. Zou een niet afgeknepen bochtje van de uitlaat ook enig effect hebben bij deze type blokjes?
 
Ik heb inmiddels wel wat dingen veranderd om de trekkracht te verbeteren.

Malossi multivar.
6,8grams rollen. (Leovince)
Malossi luchtslang.
Malossi torgue driver.
Witte drukveer.
witte trekveren.

Een 80cc zou echt een uitkomst zijn.
Het is verder echt wel een hele fijne scooter! Zit goed, kan er makkelijk lange afstanden mee rijden.

20230820_142016.jpg
 
Back
Top