Doe pantie rond je luchtfiltergat inje carbu en rij zo kan er geen vuil in gaan maar dan rij je wel met wat harder geluidHallo,
Ik heb dus een Aprilia sr50 met een watergekoeld blok. Maar het trekt voor geen meter. Ik heb al van alles geprobeerd, andere sproeiers(76,74,90) maar niks hielp. De lokale dealer hier bij mij zei dat ik minimaal een sproeier 90 in moest doen maar dat hielp al helemaal niet. Mijn scooter start helemaal niet met origineel luchtfilter, start wel met een power filter maar trekt dus niet goed op, maar zonder filter rijd ie perfect, trekt als een speer op . Ik heb een dellorto 12mm carb met 3,5g rollen en een witte malossi drukveer met een malossi sport 50cc cilinder. Iemand die er meer verstand van heeft en die mij aub kan helpen?
Er kan zeker wel vuil door!Doe pantie rond je luchtfiltergat inje carbu en rij zo kan er geen vuil in gaan maar dan rij je wel met wat harder geluid
Zou raar zijn dat die valse lucht pakt want als die zonder luchtfilter rond sheest dan gaat die als een Speer zegt hij... trouwens bij valse lucht zou die heel beroert moeten lopen, slecht moeten starten, en de hele tijd uitvallen of dat is tog mijn ervaring...Gezien je 12mm carb ga ik er even vanuit dat het een vrij standaard setup is die je eronder hebt. Dus gooi dat powerfilter maar snel weg want daar heb je niks aan, je moeders panty's ook in de kast laten liggen voor ze boos word....
Maar vertel is dit vanaf het een op het andere moment zomaar gebeurt? Of reed je scooter altijd prima en wilde je sneller ofzo door wat andere onderdelen te monteren zoals die 50cc Malossi sport? Zit alles wel goed gemonteerd? Trekt ie ergens valse lucht?
Is bij mij ook zonder luchtfikter gaat ie als een speer qua optrek ect met luchtfikter is dat niet zoZou raar zijn dat die valse lucht pakt want als die zonder luchtfilter rond sheest dan gaat die als een Speer zegt hij... trouwens bij valse lucht zou die heel beroert moeten lopen, slecht moeten starten, en de hele tijd uitvallen of dat is tog mijn ervaring...
Dit is vanaf een bepaald moment gebeurd, ik en mn pa maakte de originele luchtfilter schoon, en toen begon het allemaal, trok niet meer op, reed trager. Dus toen kocht ik een nieuwe filter element maar dat hielp ook niet. Dus ging ik maar naar mn lokale dealer en heb ik een powerfilter gekocht, daarmee deed ie het n stukje beter, maar niet voor lang. Mn cilinder was ook al n beetje aan de oude kant dus dacht dat het misschien daaraan kon liggen. Dus heb ik een nieuwe cilinder gekocht met de hoop dat mijn probleem verlost zou zijn. Het was eerst een luchtgekoeld blok maar heb het omgebouwd naar een watergekoeld blok.Gezien je 12mm carb ga ik er even vanuit dat het een vrij standaard setup is die je eronder hebt. Dus gooi dat powerfilter maar snel weg want daar heb je niks aan, je moeders panty's ook in de kast laten liggen voor ze boos word....
Maar vertel is dit vanaf het een op het andere moment zomaar gebeurt? Of reed je scooter altijd prima en wilde je sneller ofzo door wat andere onderdelen te monteren zoals die 50cc Malossi sport? Zit alles wel goed gemonteerd? Trekt ie ergens valse lucht?
Dit komt gewoon omdat de sproeier te groot is.want als die zonder luchtfilter rond sheest dan gaat die als een Speer zegt hij..
Ik heb er vandaag een sproeier 70 ingezet, en tot mijn verbazing trok ie ietsjes beter, niet heel veel, maar ietsjes, heb ook met advies van een vriend mijn gasnaaldstand van z’n 3de stand naar z’n 2de stand gezet. Maar blijft nog altijd hetzelfde probleem. Dat de rollen te licht zijn zou zomaar kunnen, misschien maar eens even kijken naar iets zwaardere rollen zodra ik mijn carterkap eraf krijg(inbus bij kickstart helemaal kapot)Dit komt gewoon omdat de sproeier te groot is.
Een grote sproeier vraagt ook veel lucht en als er niet genoeg kan aangezogen worden door het luchtfilter is het brandstofmengsel veel te rijk.
Verder ik ben geen tuner maar is 3,5 gr niet erg licht voor de rolletjes?
Deze scooter moet al zeer hoog in de toeren draaien om de snaar tot boven in de vario te krijgen.
En over wat voor blok praten we? Piaggio of Minarelli? Beide zijn namelijk onder eem SR geleverd. En hoe heb je het omgebouwt van AC naar LC.Als je piaggio hebt is dat namelijk iets moeilijker dan een waterpompje ertussen en rijden maarDit is vanaf een bepaald moment gebeurd, ik en mn pa maakte de originele luchtfilter schoon, en toen begon het allemaal, trok niet meer op, reed trager. Dus toen kocht ik een nieuwe filter element maar dat hielp ook niet. Dus ging ik maar naar mn lokale dealer en heb ik een powerfilter gekocht, daarmee deed ie het n stukje beter, maar niet voor lang. Mn cilinder was ook al n beetje aan de oude kant dus dacht dat het misschien daaraan kon liggen. Dus heb ik een nieuwe cilinder gekocht met de hoop dat mijn probleem verlost zou zijn. Het was eerst een luchtgekoeld blok maar heb het omgebouwd naar een watergekoeld blok.
Mina horizontaal. Heb een waterpomp gekocht en had nog n radiator liggenEn over wat voor blok praten we? Piaggio of Minarelli? Beide zijn namelijk onder eem SR geleverd. En hoe heb je het omgebouwt van AC naar LC.Als je piaggio hebt is dat namelijk iets moeilijker dan een waterpompje ertussen en rijden maar
Je haalt je oude gaskabel er af en meet hem dan koop je een langere.Heb n nieuwe carb(dellorto 17,5mm phbn) erin gezet en doet het al heel stuk beter, alleen is mijn gaskabel te kort, wat voor gaskabel zou ik moeten halen zodat ie perfect past?