Aprilia sr probleem

keldtje

New Member
Goeiemiddag ik heb een Aprilia sr Street lc met Piaggio motorblok nu zit ik met het volgende

Scooter paar maand geleden gekocht maar de motorblok was waar de vertanding inzat gebroken dus 2de hands andere blok gekocht
Nieuwe dichtingen gestoken spruitstuk en nog veel meer … scooter draait goed stationair
nu is het volgende als ik met de scooter wil rijden dan neemt hij enkel macht wanneer ik een stukje van de luchtfilter buis toehoud dan rijd hij goed !
Org cc
17,5 carbu
Leo zx uitlaat
Dus vrij orgineel
Wat zou het probleem kunnen zijn
 
Advertisement - register to remove this

De hoofdsproeier is waarschijnlijk te klein.
Door wat minder lucht te geven, door de luchtfilterbuis een beetje dicht te houden, wordt de brandstofmengselverhouding verbeterd.
Dus om ditzelfde te bereiken met een gewone doorgang van het luchtfilter/luchtfilterbuis, moet je meer benzine toevoegen.
 
ahhh ik snap t denk ik al, hoe is het met je afstelschroef? op hoeveel slagen staat hij? als je deze een beetje indraait moet ie beter lopen. als ie meer dan 1 slag naar binnen moet. moet inderdaad je hoofdsproeier omhoog
 
Luchtschroef open of dicht maakt geen verschil kan die zelf helemaal dichtzetten scooter blijft draaien als ik gas geef valt die gwn doe maar als ik dan men hand op de buis van de luchtfilter houd dan komt hij op toeren en rijd hij eigenlijk perfect
Post automatically merged:

Doe =dood
Post automatically merged:

Zal morgen grotere sproeier proberen denk da er nu maar een 50 insteekt zal Miss direct 70-75 steken hoppelijk is het dan opgelost
 
Zitte nieuwe dichtingen tussen de cilinder start koud en warm meteen van de eerste keer dat de elektrische starter rond gaat zitte nieuwe dichtingen tussen cilinder en blok en cc en cilinderkop en membraan en nieuwe tusse membraan en spruitstuk ,spruitstuk is ook nieuw ook nieuwe bougie gestoken het verwonderd me … miss dan tog tussen de keering ben al weken opzoek
Post automatically merged:

Als ik de scooter laat draaien carterkap eraf nemen en dan deo properen tussen de vario te spuiten dan ?
Post automatically merged:

Proberen
 
ik denk ook valse lucht. kijk vooral inderdaad bij de keeringen en bij de inlaat lekken ze vaak. gewoon met deo of remreiniger
 
Ik zou zelf denken aan valse lucht als ik een scooter goed moet krijgen die wel goed rijd als ik de luchtfilter iets knijp.
Dat is duidelijk dat er ergens valse lucht vandaan word getrokken.
 
Heb de test gedaan en inderdaad bij het spruitstuk . Groter sproeier gestoken en nu rijd hij en kan tot halve gas rijden vol gas valt hij dood ? Kleiner of grooter gaan van sproeier zit nu een 70 in gas naald 2de stand van beneden te beginne
 
De org luchtfilter prop zit er nog in ben groter gegaan maar nog steeds zelfde probleem tot 80 gegaan reed precies zelf nog ietsje beter met die 70erin
 
Vandaag nogmaals getest op valse lucht spruitstuk naar motor keeringen ook getest nergens een hoger of lager toerental gehad …. Getest met remreiniger denk gwn best volledig den blok opendoen en opnieuw beginne
 
Vandaag nogmaals getest op valse lucht spruitstuk naar motor keeringen ook getest nergens een hoger of lager toerental gehad …. Getest met remreiniger denk gwn best volledig den blok opendoen en opnieuw beginne
Als ie geen valse lucht pakt, dan is dat nergens voor nodig. Wat voor carb heb je? Imitatiecarbs kunnen namelijk ook het probleem zijn
 
Back
Top