Aprilia sr50 loopt zeer slecht

Ufuk04

Member
Hallo,
Ik heb dus een Aprilia sr50 met een watergekoeld blok. Maar het trekt voor geen meter. Ik heb al van alles geprobeerd, andere sproeiers(76,74,90) maar niks hielp. De lokale dealer hier bij mij zei dat ik minimaal een sproeier 90 in moest doen maar dat hielp al helemaal niet. Mijn scooter start helemaal niet met origineel luchtfilter, start wel met een power filter maar trekt dus niet goed op, maar zonder filter rijd ie perfect, trekt als een speer op . Ik heb een dellorto 12mm carb met 3,5g rollen en een witte malossi drukveer met een malossi sport 50cc cilinder. Iemand die er meer verstand van heeft en die mij aub kan helpen?
 
Advertisement - register to remove this

Hallo,
Ik heb dus een Aprilia sr50 met een watergekoeld blok. Maar het trekt voor geen meter. Ik heb al van alles geprobeerd, andere sproeiers(76,74,90) maar niks hielp. De lokale dealer hier bij mij zei dat ik minimaal een sproeier 90 in moest doen maar dat hielp al helemaal niet. Mijn scooter start helemaal niet met origineel luchtfilter, start wel met een power filter maar trekt dus niet goed op, maar zonder filter rijd ie perfect, trekt als een speer op . Ik heb een dellorto 12mm carb met 3,5g rollen en een witte malossi drukveer met een malossi sport 50cc cilinder. Iemand die er meer verstand van heeft en die mij aub kan helpen?
Doe pantie rond je luchtfiltergat inje carbu en rij zo kan er geen vuil in gaan maar dan rij je wel met wat harder geluid
 
Doe pantie rond je luchtfiltergat inje carbu en rij zo kan er geen vuil in gaan maar dan rij je wel met wat harder geluid
Er kan zeker wel vuil door!
ik heb dit gehad op een race setup en er kwam nog genoeg vuil in Zodat me cilinder vast naaide... ik heb toen een mallosi powerfilter gekocht met dubbele moes en toen kwam er niks meer van vuil in...
 
Gezien je 12mm carb ga ik er even vanuit dat het een vrij standaard setup is die je eronder hebt. Dus gooi dat powerfilter maar snel weg want daar heb je niks aan, je moeders panty's ook in de kast laten liggen voor ze boos word....

Maar vertel is dit vanaf het een op het andere moment zomaar gebeurt? Of reed je scooter altijd prima en wilde je sneller ofzo door wat andere onderdelen te monteren zoals die 50cc Malossi sport? Zit alles wel goed gemonteerd? Trekt ie ergens valse lucht?
 
Gezien je 12mm carb ga ik er even vanuit dat het een vrij standaard setup is die je eronder hebt. Dus gooi dat powerfilter maar snel weg want daar heb je niks aan, je moeders panty's ook in de kast laten liggen voor ze boos word....

Maar vertel is dit vanaf het een op het andere moment zomaar gebeurt? Of reed je scooter altijd prima en wilde je sneller ofzo door wat andere onderdelen te monteren zoals die 50cc Malossi sport? Zit alles wel goed gemonteerd? Trekt ie ergens valse lucht?
Zou raar zijn dat die valse lucht pakt want als die zonder luchtfilter rond sheest dan gaat die als een Speer zegt hij... trouwens bij valse lucht zou die heel beroert moeten lopen, slecht moeten starten, en de hele tijd uitvallen of dat is tog mijn ervaring...
 
Zou raar zijn dat die valse lucht pakt want als die zonder luchtfilter rond sheest dan gaat die als een Speer zegt hij... trouwens bij valse lucht zou die heel beroert moeten lopen, slecht moeten starten, en de hele tijd uitvallen of dat is tog mijn ervaring...
Is bij mij ook zonder luchtfikter gaat ie als een speer qua optrek ect met luchtfikter is dat niet zo
 
Gezien je 12mm carb ga ik er even vanuit dat het een vrij standaard setup is die je eronder hebt. Dus gooi dat powerfilter maar snel weg want daar heb je niks aan, je moeders panty's ook in de kast laten liggen voor ze boos word....

Maar vertel is dit vanaf het een op het andere moment zomaar gebeurt? Of reed je scooter altijd prima en wilde je sneller ofzo door wat andere onderdelen te monteren zoals die 50cc Malossi sport? Zit alles wel goed gemonteerd? Trekt ie ergens valse lucht?
Dit is vanaf een bepaald moment gebeurd, ik en mn pa maakte de originele luchtfilter schoon, en toen begon het allemaal, trok niet meer op, reed trager. Dus toen kocht ik een nieuwe filter element maar dat hielp ook niet. Dus ging ik maar naar mn lokale dealer en heb ik een powerfilter gekocht, daarmee deed ie het n stukje beter, maar niet voor lang. Mn cilinder was ook al n beetje aan de oude kant dus dacht dat het misschien daaraan kon liggen. Dus heb ik een nieuwe cilinder gekocht met de hoop dat mijn probleem verlost zou zijn. Het was eerst een luchtgekoeld blok maar heb het omgebouwd naar een watergekoeld blok.
 
want als die zonder luchtfilter rond sheest dan gaat die als een Speer zegt hij..
Dit komt gewoon omdat de sproeier te groot is.
Een grote sproeier vraagt ook veel lucht en als er niet genoeg kan aangezogen worden door het luchtfilter is het brandstofmengsel veel te rijk.

Verder ik ben geen tuner maar is 3,5 gr niet erg licht voor de rolletjes?
Deze scooter moet al zeer hoog in de toeren draaien om de snaar tot boven in de vario te krijgen.
 
Dit komt gewoon omdat de sproeier te groot is.
Een grote sproeier vraagt ook veel lucht en als er niet genoeg kan aangezogen worden door het luchtfilter is het brandstofmengsel veel te rijk.

Verder ik ben geen tuner maar is 3,5 gr niet erg licht voor de rolletjes?
Deze scooter moet al zeer hoog in de toeren draaien om de snaar tot boven in de vario te krijgen.
Ik heb er vandaag een sproeier 70 ingezet, en tot mijn verbazing trok ie ietsjes beter, niet heel veel, maar ietsjes, heb ook met advies van een vriend mijn gasnaaldstand van z’n 3de stand naar z’n 2de stand gezet. Maar blijft nog altijd hetzelfde probleem. Dat de rollen te licht zijn zou zomaar kunnen, misschien maar eens even kijken naar iets zwaardere rollen zodra ik mijn carterkap eraf krijg(inbus bij kickstart helemaal kapot)
 
Dit is vanaf een bepaald moment gebeurd, ik en mn pa maakte de originele luchtfilter schoon, en toen begon het allemaal, trok niet meer op, reed trager. Dus toen kocht ik een nieuwe filter element maar dat hielp ook niet. Dus ging ik maar naar mn lokale dealer en heb ik een powerfilter gekocht, daarmee deed ie het n stukje beter, maar niet voor lang. Mn cilinder was ook al n beetje aan de oude kant dus dacht dat het misschien daaraan kon liggen. Dus heb ik een nieuwe cilinder gekocht met de hoop dat mijn probleem verlost zou zijn. Het was eerst een luchtgekoeld blok maar heb het omgebouwd naar een watergekoeld blok.
En over wat voor blok praten we? Piaggio of Minarelli? Beide zijn namelijk onder eem SR geleverd. En hoe heb je het omgebouwt van AC naar LC.Als je piaggio hebt is dat namelijk iets moeilijker dan een waterpompje ertussen en rijden maar
 
En over wat voor blok praten we? Piaggio of Minarelli? Beide zijn namelijk onder eem SR geleverd. En hoe heb je het omgebouwt van AC naar LC.Als je piaggio hebt is dat namelijk iets moeilijker dan een waterpompje ertussen en rijden maar
Mina horizontaal. Heb een waterpomp gekocht en had nog n radiator liggen
 
Heb n nieuwe carb(dellorto 17,5mm phbn) erin gezet en doet het al heel stuk beter, alleen is mijn gaskabel te kort, wat voor gaskabel zou ik moeten halen zodat ie perfect past?
 
Heb n nieuwe carb(dellorto 17,5mm phbn) erin gezet en doet het al heel stuk beter, alleen is mijn gaskabel te kort, wat voor gaskabel zou ik moeten halen zodat ie perfect past?
Je haalt je oude gaskabel er af en meet hem dan koop je een langere.

Let op! je mag de nieuwe kabel niet korter knippen omdat er meestal een ijzertje op de uiteindes van de kabel zit het beste is dus 1 die gelijk past en ook past op je nieuwe carb...

Koop ook geen remkabel als gaskabel want bij een vriend van mij is dat niet goed gekomen gas bleef hangen = gevallen

Kijk ook zeker of de nieuwe kabel niet gerafelt of geplooit is anders komt dit ook niet goed.
 
Na een weekje goed gereden te hebben, begon woensdag weer problemen op te duiken, trekt weer heel slecht op, stottert op half gas. Heb geen idee meer wat het kan zijn. Iemand die hier iets meer vanaf weet? Video
 
Koop gewoon een universele gaskabel. Die kun je gewoon op maat knippen, het ijzertje aan het einde van de buitenkabel, de kabelhuls kun je er namelijk gewoon afhalen. Monteer je buitenkabel zodat die overal soepel langs loopt en pak een cm of 5 extra als speling. Binnenkabel in je gasschuif, vervolgens de veer erop, dan steek je het door je dekseltje van je carb. Ff kijken of je misschien je kabel ff terug in elkaar moet draaien ivm rafelen dan spuit je wat wd40 of kruipolie in je buitenkabel zodat je kabel goed gesmeert is en soepel blijft werken. Als de kabel er soepel doorheen gaat zonder dat je denkt dat de voel word afgekneld kun je je gashendel openmaken kabeltje erin en draai je het tonnetje wat bij de gaskabelzit vast op je binnenkabel en steek je het geheel in je hendel zodat je gashendel en schuif beide dicht staan. Als je alles goed hebt gedaan kun je nu makkelijk je gashendel open draaien en zou je gasschuif open moeten gaan. Als het niet soepel gaat eerst in orde maken want gas dat blijft hangen kan gevaarlijk zijn. Eerste keer starten dus ff met voorwiel tegen de muur voor geval dat...

Succes
 
Back
Top