Sakkie
Vaffanculo!
Een paar maand geleden heb ik voor 300 euro (veel te veel 8P) een SR Viper gekocht. Hij stond in Utrecht en de verkoper zei dat hij helemaal in orde was en ik er gemakkelijk mee tot thuis kon rijden (200km). Gelukkig had ik een aanhangwagen aan de auto hangen, want dat ding was echt 100% gaar :|
Eens thuisgekomen wou hij al niet eens meer starten, dus begon ik maar meteen met strippen. Toen werd al helemaal duidelijk hoe erg het was. Motorisch bleek het ook al een kleine ramp te zijn, dus heb ik maar gauw besloten dat het al een prestatie was als dat ding ooit nog zou rijden. Ik nam me voor eerst met een matigere setup te werken en hem eerst gewoon aan de praat te krijgen voordat ik er wat meer mee zou gaan doen. De setup zou worden:
DR 70
17.5mm
rito krukas+c3
multivar+ventilvar
hebo verstelbare koppeling
hebo best performance snaar
yasuni r
andere dingen die ik nodig heb: nieuwe contactslotset, malossi phbn filter, wave remschijf, nieuwe remhandles, nieuwe lichtunit, nieuwe cilinderkoelkap, rs3, ...
De eerste weken heb ik alles wat ik nog kon gebruiken zoveel mogelijk opgeknapt. Het blok heeft me enkele uren werk gekost om onder het smeer vandaan te halen. Na een maand ofzo bestelde ik de eerste onderdelen. De dr70, een 17.5 en een hele hoop gereedschap, want ik had werkelijk nix in huis om fatsoenlijk mee te sleutelen en wat ik had was van mijn pa en ik wou mijn eigen materiaal. De dr werd naar de dealer gebracht voor een tunebeurtje. Het mocht niet te extreem zijn en ik vind dat het netjes gebeurd is, echt mooi werk. Snel gemonteerd en het blokje zag er toen zo uit (let niet op de gare luchtfilter, die staat er maar tijdelijk op ):
Toen was mn zakgeld weer ff op en dacht ik de kappen en velgen eens onderhanden te nemen. Alles Paars-métallisé behalve de beenschilden, zadel en sommige kleinere dingetjes, want die zouden wit worden. Het ergst waren de velgen, die waren helemaal af aan het bladderen en er stond een soort vage schimmel op. Eerst wilde ik het allemaal zelf doen en dus begon ik te schuren. Na een paar dagen waren ze afgeschuurd en zette ik ze in de primer. Daarna het paars erover en tenslotte de lak, maar toen kwam er 1 of andere chemische reactie waardoor de verf leek op te lossen en helemaal verschilferde (was nochtans allemaal van motip), maar toen bleek dat die aap uit de verfwinkel mij de verkeerde lak had meegegeven. De verf leek toen net kauwgom en je kon dat er no way afschuren, dus heb ik op zijn kosten mijn velgen mogen laten zandstralen en nieuwe verf gekregen. Wel cool van die kerel :W Na het stralen het hele proces van daarstrax nog eens herhaald en ik vind dat ze er wel mooi uitzien nu:
Ook heb ik de meeste kappen al afgewerkt. Het dashboard heb ik ook helemaal herwerkt, de gewone kmteller heb ik eruit gehaald en ik heb een vierkantje gefreesd waarachter ik mijn digi kon ophangen. De benzinemeter heb ik wel gewoon gehouden. Ook hier heb ik alles herspoten in paars en wit. Heb ik wel nog geen pics van omdat ik zelf geen digi heb, maar die komen volgende week wel. Wat pics van de kappen:
en ook maar ineens overal wat gaas ingewerkt
Ondertussen is ook de rito gemonteerd, de multivar kan elke dag aankomen en vorige week heb ik van de oma van razma de yasuni gekregen :
en tenslotte, mijn werkplekkie en mijn andere 2 schatjes :love::
That’s all for today folks. Zeg maar wat jullie ervan vinden of als jullie nog tips of commentaar hebben, hoor ik het graag.
Eens thuisgekomen wou hij al niet eens meer starten, dus begon ik maar meteen met strippen. Toen werd al helemaal duidelijk hoe erg het was. Motorisch bleek het ook al een kleine ramp te zijn, dus heb ik maar gauw besloten dat het al een prestatie was als dat ding ooit nog zou rijden. Ik nam me voor eerst met een matigere setup te werken en hem eerst gewoon aan de praat te krijgen voordat ik er wat meer mee zou gaan doen. De setup zou worden:
DR 70
17.5mm
rito krukas+c3
multivar+ventilvar
hebo verstelbare koppeling
hebo best performance snaar
yasuni r
andere dingen die ik nodig heb: nieuwe contactslotset, malossi phbn filter, wave remschijf, nieuwe remhandles, nieuwe lichtunit, nieuwe cilinderkoelkap, rs3, ...
De eerste weken heb ik alles wat ik nog kon gebruiken zoveel mogelijk opgeknapt. Het blok heeft me enkele uren werk gekost om onder het smeer vandaan te halen. Na een maand ofzo bestelde ik de eerste onderdelen. De dr70, een 17.5 en een hele hoop gereedschap, want ik had werkelijk nix in huis om fatsoenlijk mee te sleutelen en wat ik had was van mijn pa en ik wou mijn eigen materiaal. De dr werd naar de dealer gebracht voor een tunebeurtje. Het mocht niet te extreem zijn en ik vind dat het netjes gebeurd is, echt mooi werk. Snel gemonteerd en het blokje zag er toen zo uit (let niet op de gare luchtfilter, die staat er maar tijdelijk op
Toen was mn zakgeld weer ff op en dacht ik de kappen en velgen eens onderhanden te nemen. Alles Paars-métallisé behalve de beenschilden, zadel en sommige kleinere dingetjes, want die zouden wit worden. Het ergst waren de velgen, die waren helemaal af aan het bladderen en er stond een soort vage schimmel op. Eerst wilde ik het allemaal zelf doen en dus begon ik te schuren. Na een paar dagen waren ze afgeschuurd en zette ik ze in de primer. Daarna het paars erover en tenslotte de lak, maar toen kwam er 1 of andere chemische reactie waardoor de verf leek op te lossen en helemaal verschilferde (was nochtans allemaal van motip), maar toen bleek dat die aap uit de verfwinkel mij de verkeerde lak had meegegeven. De verf leek toen net kauwgom en je kon dat er no way afschuren, dus heb ik op zijn kosten mijn velgen mogen laten zandstralen en nieuwe verf gekregen. Wel cool van die kerel :W Na het stralen het hele proces van daarstrax nog eens herhaald en ik vind dat ze er wel mooi uitzien nu:
Ook heb ik de meeste kappen al afgewerkt. Het dashboard heb ik ook helemaal herwerkt, de gewone kmteller heb ik eruit gehaald en ik heb een vierkantje gefreesd waarachter ik mijn digi kon ophangen. De benzinemeter heb ik wel gewoon gehouden. Ook hier heb ik alles herspoten in paars en wit. Heb ik wel nog geen pics van omdat ik zelf geen digi heb, maar die komen volgende week wel. Wat pics van de kappen:
en ook maar ineens overal wat gaas ingewerkt
Ondertussen is ook de rito gemonteerd, de multivar kan elke dag aankomen en vorige week heb ik van de oma van razma de yasuni gekregen
en tenslotte, mijn werkplekkie en mijn andere 2 schatjes :love::
That’s all for today folks. Zeg maar wat jullie ervan vinden of als jullie nog tips of commentaar hebben, hoor ik het graag.
Last edited: