Aprilia SR Viper

Sakkie

Vaffanculo!
Een paar maand geleden heb ik voor 300 euro (veel te veel 8P) een SR Viper gekocht. Hij stond in Utrecht en de verkoper zei dat hij helemaal in orde was en ik er gemakkelijk mee tot thuis kon rijden (200km). Gelukkig had ik een aanhangwagen aan de auto hangen, want dat ding was echt 100% gaar :|

Eens thuisgekomen wou hij al niet eens meer starten, dus begon ik maar meteen met strippen. Toen werd al helemaal duidelijk hoe erg het was. Motorisch bleek het ook al een kleine ramp te zijn, dus heb ik maar gauw besloten dat het al een prestatie was als dat ding ooit nog zou rijden. Ik nam me voor eerst met een matigere setup te werken en hem eerst gewoon aan de praat te krijgen voordat ik er wat meer mee zou gaan doen. De setup zou worden:
DR 70
17.5mm
rito krukas+c3
multivar+ventilvar
hebo verstelbare koppeling
hebo best performance snaar
yasuni r

andere dingen die ik nodig heb: nieuwe contactslotset, malossi phbn filter, wave remschijf, nieuwe remhandles, nieuwe lichtunit, nieuwe cilinderkoelkap, rs3, ...

De eerste weken heb ik alles wat ik nog kon gebruiken zoveel mogelijk opgeknapt. Het blok heeft me enkele uren werk gekost om onder het smeer vandaan te halen. Na een maand ofzo bestelde ik de eerste onderdelen. De dr70, een 17.5 en een hele hoop gereedschap, want ik had werkelijk nix in huis om fatsoenlijk mee te sleutelen en wat ik had was van mijn pa en ik wou mijn eigen materiaal. De dr werd naar de dealer gebracht voor een tunebeurtje. Het mocht niet te extreem zijn en ik vind dat het netjes gebeurd is, echt mooi werk. Snel gemonteerd en het blokje zag er toen zo uit (let niet op de gare luchtfilter, die staat er maar tijdelijk op :p):

blokontstekingB.JPG


blokvoorB.JPG


blokzijB.JPG


Toen was mn zakgeld weer ff op en dacht ik de kappen en velgen eens onderhanden te nemen. Alles Paars-métallisé behalve de beenschilden, zadel en sommige kleinere dingetjes, want die zouden wit worden. Het ergst waren de velgen, die waren helemaal af aan het bladderen en er stond een soort vage schimmel op. Eerst wilde ik het allemaal zelf doen en dus begon ik te schuren. Na een paar dagen waren ze afgeschuurd en zette ik ze in de primer. Daarna het paars erover en tenslotte de lak, maar toen kwam er 1 of andere chemische reactie waardoor de verf leek op te lossen en helemaal verschilferde (was nochtans allemaal van motip), maar toen bleek dat die aap uit de verfwinkel mij de verkeerde lak had meegegeven. De verf leek toen net kauwgom en je kon dat er no way afschuren, dus heb ik op zijn kosten mijn velgen mogen laten zandstralen en nieuwe verf gekregen. Wel cool van die kerel :W Na het stralen het hele proces van daarstrax nog eens herhaald en ik vind dat ze er wel mooi uitzien nu:

wielenB.JPG


wielB.JPG


Ook heb ik de meeste kappen al afgewerkt. Het dashboard heb ik ook helemaal herwerkt, de gewone kmteller heb ik eruit gehaald en ik heb een vierkantje gefreesd waarachter ik mijn digi kon ophangen. De benzinemeter heb ik wel gewoon gehouden. Ook hier heb ik alles herspoten in paars en wit. Heb ik wel nog geen pics van omdat ik zelf geen digi heb, maar die komen volgende week wel. Wat pics van de kappen:

binnenschildB.JPG


achterkapB.JPG


zijenvoorkapB.JPG


voorkapB.JPG


en ook maar ineens overal wat gaas ingewerkt :p

gaasdetailachterkap.JPG
gaasdetailvoorkap.JPG
gaasdetailzijkap.JPG


Ondertussen is ook de rito gemonteerd, de multivar kan elke dag aankomen en vorige week heb ik van de oma van razma de yasuni gekregen :D:

yasgrasB.JPG


yasB.JPG


en tenslotte, mijn werkplekkie en mijn andere 2 schatjes :love::

garageB.JPG


stalkerengolfB.JPG


That’s all for today folks. Zeg maar wat jullie ervan vinden of als jullie nog tips of commentaar hebben, hoor ik het graag.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

heej, eindelijk es uitgebreide foto's, ziet er allemaal naais uit man :W

Je had alleen wel je blok ff onder handen kunnen nemen, maja

kep nog wel wat dingen voor je, ontstekings carterhelft bijv. ;)

Mzzls Daan
 
Last edited:
rechtercarterhelft wordt zeker nog vervangen, maar voorlopig maakt het nog niet zoveel uit, omdat de uitlaat toch nog niet opgehangen moet worden :)
 
tot nu toe ziet het er allemaal netjes uit, behalve idd dat blok mss


ben benieuwd naar het eindresultaat :W

suc6 :D
 
nog ff 2 pics gemaakt.
Carterkap:
carterkapB.JPG


dashboard met ingewerkte digi 8) Op het paarse stuk centraal vanonder moet wel nog zo'n rood-wit 3d-stickertje van aprilia komen om het geheel af te maken:
dashdetailB.JPG
 
Last edited:
Nice carterkap.... Ga je hem nog bewerken? En ben je niet bang dat dat wit mega vies wordt aangezien je deze scoot als school scoot gebruikt.
 
Originally posted by streetmeisje
ziet er mooi uit! En de kleurencombi is ook cool, heeft wel een beetje wat weg van Bart z'n NRG, maar blijft mooi.
Ik weet het, de kleuren zijn hetzelfde, maar ik vond persoonlijk dat het wel kon, omdat hij in een ander land woont en de kans dat ik hem tegenkom hier in de straat dus vrij klein is :D
Bij hem is ook het wit overheersend he, bij mij ligt de nadruk meer op het paars. Verder dan de zelfde kleuren gaat het ook niet echt, want motorisch kan ik hem niet echt aan denk ik ;)
Originally posted by QuickSilveR85
Nice carterkap.... Ga je hem nog bewerken? En ben je niet bang dat dat wit mega vies wordt aangezien je deze scoot als school scoot gebruikt.
Deze scoot is niet om naar school te gaan, daarvoor neem ik de stalker. Hij zal wel snel vuil worden, maar ik ga er sowieso nooit mee rijden als het slecht weer is, en hij is 10x gelakt ofzo, dus ik kan hem wel gemakkelijk schoonmaken :p
Bewerken is niet echt nodig denk ik, maar misschien komt het er nog ooit wel eens van, als ik een paar daagjes nix te doen heb :!
 
is mijn gf, zij houdt ook van pijpen ;)
Ben nu met remklauw bezig, zaterdag wat pix maken, als ik eindelijk mn eigen digicam heb 8)
 
Kleuren, setup, gf allemaal PHAT !! ;)

Nu wachten op je digi cam. en elke dag Updates plaatsen :p nee grapje hoor..

Maar wordt volgens mij wel wat dit !!!

Suc6
 
Het koelkapje wat bewerkt, ik vind het nu wel een cool kapje :p
Basically wat ik gedaan heb is die spijltjes eruit geslepen en dan gaas erachter bevestigd:

koelkapje.JPG


Nog ff een pic van de zijkappen en het zadel. Het zadel is nog niet helemaal in orde, maar dat laat ik wel eens professioneel bespannen, als ik geen andere kosten meer heb ;).
zadel3.JPG


Verder is de remklauw ook af, maar ik zat daarstrax al een uur te kloten met dat kapje dat achterop je klauw moet, dat past dus gewoon niet meer. Strax nog eens kijken, maar ik moest ff weg uit de garage, want ik begon mijn geduld te verliezen :| :p
 
Back
Top