Aprilia sr viper met foto's! :)

dix4life

Well-Known Member
hallo,

het begon allemaal met een puchje. hier een vage foto:
puchje.JPG


ja ckur. dat was mijn puchje.. alle pakkingen zijn kapot en het ding lekt als de tering. gooi er 2 L benzine in en kan maar 1 oprijden maarok.

toen besloot ik maar een apriliatje te kopen en mijn oog viel op deze gele viper.
01.JPG

02.JPG

image11.JPG

image12.JPG

image15.JPG

image19.JPG

image21.JPG

image25.JPG

image5.JPG

powerfilter.JPG

uitlaat.JPG


dat waren de pix er van. toen d8 ik dat ik wel eens iets te sleutelen wou. en ik kocht een wrak citta. foto......
wrak.JPG


ik heb er een mooi 80cc malossi blokje er onder gegooit....
80cc.JPG


en toen ook nog ff mooi zwart geel gespoten.
citta.JPG


maar dat ging niet lang goed. citta ging een beetje kapot met die 80cc (verloor de koppeling onderweg enzo.) ik besloot om maar weer met het standaard blokje te gaan rijden.

toen ik dat net er onder had gezet wou ik weer iets om aan te sleutelen en dan iets degelijks en dat ik heel bleef en snel kon. ik d8 meteen weer aan een viper. dus ik eentje opkopen. zo zag hij eruit toen ik hem kreeg:
beginfase.JPG

beginfase 2.JPG


ik heb hem dus gelijk uit elkaar gehaalt.. eerst de kappen toen zag hij er zo uit:
zonder kappen.JPG

zonder kappen 2.JPG


de kappen toen ze er af waren:
kappen voor.JPG


toen ben ik ze ook gaan spuiten, ik heb alleen foto's van de groene voorkap en het voorspatbord, voor de rest geen foto's van maar zijn tog allemaal wit:
voorkap.JPG

voorspatbord.JPG


nou ik dus verder strippen, toen zag hij er zo uit:
verder gestript.JPG


toen wou ik dus het frame wit spuiten maar toen vond ik dat eigenlijx ook wel onzin want hij zag er nog goed uit. dus heb ik hem zo gelaten. wel heb ik de velgen bygewerkt. ze zagen er niet meer uit. allemaal modder en benzine plekken. vet veel afgebladderde verf dus heb ik de velgen mooi vlak geschuurt en weer een mooi groen laagje gegeven:
wiel + luchthapper.JPG


toen voetstapjes ook ff mooi silver gespoten:
voetstapjes.JPG


toen ook maar ff aan het blok gewerkt. hij zag er zo uit in het begin:
blokje.JPG

blokje 2.JPG


wat schoon gemaakt. gaatjes in carterkap geboort. andere sproeier er in gedaan want hij versoop. toen heb ik de carter kap nog ff verchroomd. want hij zag er eerst helemaal niet uit:
carterkap voor.JPG



en de kicker nog ff wit gespoten. en ik heb de achterband ook nog ff opgepomt :).

verder heb ik nieuwe handvaatjes op het silver gespoten stuurtje gedaan. en ik heb de uitlaat ook nog ff verchroomd:
uitlaat.JPG


ook heb ik nog mijn standaartje geschuurt en silver gespoten.

hier foto's van hoe hij er nu bij staat:
bijna klaar.JPG

bijna klaar 2.JPG

bijna klaar 3.JPG

bijna klaar 4.JPG


verder heb ik nog een 'type R' logo ontworpen voor mijn achterkap. ik kan hem nu niet spuiten want het regend en heb geen spuitkabine maar het word wel weer goed weer en zet hem er dan op.
type R.JPG


en er komt nog een blauwe neon buis onder. verder heb ik nog een nieuwe achterveer besteld en een powerfilter van malossi maar die past er niet onder :(... ik was met mijn domme kop helemaal vergeten dat ik een powerfilter maat heb. want op die ouwe scoot had ik altyd 38... dus ik was ff in de war.. maar jah boeie..

nou als ik weer wat update's heb dump ik hier wel weer wat...
latur,

dix
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Originally posted by Joost@aerox
euh wat is de setup?
en wat zijn je plannen?

mijn setup:

70cc
21mm carb
powerfilter
leovinci handmade uitlaat (volgende maand yasuni Z alu demper)

plannen met setup:
als deze setup van nu kapot gaat dan gooi ik er een heel mooi snel setupje onder maar ik weet nog niet precies welke. iemand iden?

dix
 
Originally posted by dix4life
mijn setup:

70cc
21mm carb
powerfilter
leovinci handmade uitlaat (volgende maand yasuni Z alu demper)

plannen met setup:
als deze setup van nu kapot gaat dan gooi ik er een heel mooi snel setupje onder maar ik weet nog niet precies welke. iemand iden?

dix
 
Originally posted by ApriliaFreak
Ik heb je wel eens zien rijden met je gele viper, ik heb zelf een witte max gehad, maar wel leuk dingetje hoor :)

ik weet het... ik heb je nog op msn jah.. jij zei nog dat scoot kappen moeilijk te spuiten waren... maar het was best easy hoor.. ik vind de scoot wel geslaagd tot nu toe.. en die gele viper heb ik al verkocht.. en die witte max van jouw is ook strak...
 
kleine update

de voledige setup is nu:

70cc (onbekende) met 70cc zuiger --> word.. iemand enig id?
21mm amal carb met 65 sproeier --> word.. iemand enig id?
open powerfilter --> word.. mallosie 30gr. chrome kapje
mallosie vario
mallosie koppeling
leovincie trugloop(handmade) --> word.. yasuni z

dix
 
Eej Martin ik ben die gozer die je Viper heb gekocht hij ziet er leuk uit alleen nog wel de hele setup goed op een rijtje zetten :p

Voor de rest leuk ding en we gaan samen wel een keer rijden als mijne klaar is OK??

Ltr Ruben
 
Had die Jolly van die gele SR getrokken! Die Leo had ik meteen in de sloot geflikkerd...

Qua cilinders; er is een Evo70 verkrijgbaar voor Minarelli verticaal...
 
Jawel hoor... (dacht ik)

Daar was laatst toch een hele discussie over...en uiteindelijk waren ze er achter gekomen dattie wel bestond.

Maar kan het fout hebben.

Ontopic: Leuk project :W
 
ziet er bruut man. Ik blijf het gekke scoots vinden. Vind alleen jammer wat je met het achterlicht hebt gedaan. Die vind ik altijd zo bruut omdat ie zo smal en lang is. jammer dat je die lengte hebt ingekort. maar verder mooi ding.
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2
Had die Jolly van die gele SR getrokken! Die Leo had ik meteen in de sloot geflikkerd...

Qua cilinders; er is een Evo70 verkrijgbaar voor Minarelli verticaal...

Das geen evo, das een w-poort
 
Originally posted by dix4life
mijn setup:

70cc
21mm carb
powerfilter
leovinci handmade uitlaat (volgende maand yasuni Z alu demper)

plannen met setup:
als deze setup van nu kapot gaat dan gooi ik er een heel mooi snel setupje onder maar ik weet nog niet precies welke. iemand iden?

dix

Ja had beter die leo handmade beter weg moeten doen bij die gele scooter een had je die jolly moto op die groene scooter gemonteerd.
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2
Had die Jolly van die gele SR getrokken! Die Leo had ik meteen in de sloot geflikkerd...

Qua cilinders; er is een Evo70 verkrijgbaar voor Minarelli verticaal...

Oh bart je was me voor, wat jammer nou voor mij:)
 
Back
Top