Zit geen kill-switch op.Misschien een stomme vraag maar staat je kill-switch niet gewoon uit?
Je zou de eerste niet zijn.
Zou je dat schema misschien kunnen doorsturen? Misschien dat ik zelf iets over het hoofd heb gezien, maar als ik zover in het onderhoudsboekje bij de draadboom kijk, zie ik geen killswitch staanOp mijn schema van de sr50 staat wel degelijk een killswitch getekend.
Maar goed, dan zal de Street-versie wel anders uitgevoerd zijn en kan ik je helaas ook niet verder helpen met de eventuele metingen.
Het schema komt aardig overeen met die van mij in het boekje. Bedoel je met de kill-switch het contactslot, want dat staat er in mijn boekje? Dan kan het ook zijn dat ik het verkeerd heb begrepen, want ben een kill-switch gewend bij de crossComponent 11 is de kill-switch.
Ik heb ook de legenda toegevoegd als 2de blad in de pdf, hier staat wel een hele vreemde vertaling van Italiaans naar Engels!!!
Maar bij component 11 staat 'right dimmer switch', als ik deze opzoek op google, dan krijg ik mijn dimlicht/grootlicht knop. Het lijkt mij toch niet dat deze knop iets met het ontstekingssysteem te maken heeft?Component 11 is de kill-switch.
Ik heb ook de legenda toegevoegd als 2de blad in de pdf, hier staat wel een hele vreemde vertaling van Italiaans naar Engels!!!
De draadkleuren komen overeen! En heb ook een multimeter.Het contactslot is component nr 7 in mijn schema, ze vertalen dit niet als ignition switch maar als key operated switch.
Ik denk dat Aprilia na deze uitgave toe was aan een nieuwe vertaler...
In principe doet die kill-switch hetzelfde als het uit-contact van het contactslot en legt de ontsteekspanning, afkomstig van de stator achter je vliegwiel, die normaliter de condensator in je cdi laadt, tegen massa.
Hierdoor stopt je bougie met vonken en de motor valt uit.
Voor wat betreft doormeten kun je het best doen met een multimeter vanuit de connector van je cdi.
Komen de draadkleuren van jouw cdi overeen met de kleuren op mijn schema?
Ik zei toch dat de vertaling op zijn Italiaans gebeurd is.Maar bij component 11 staat 'right dimmer switch', als ik deze opzoek op google, dan krijg ik mijn dimlicht/grootlicht knop. Het lijkt mij toch niet dat deze knop iets met het ontstekingssysteem te maken heeft?
Oke ik had het niet helemaal goed begrepen, ik heb op mijn rechterhandvat alleen de startknop, dus heb dan geen killswitch. Ik zal de waardes nu meteen even gaan meten.Ik zei toch dat de vertaling op zijn Italiaans gebeurd is.
Met deze vertaling bedoelen ze de schakelaar-cluster bij je rechter handvat.
Geloof me dit is de kill-switch, bij de meeste scooters is deze rood en zit op de schakelaar-cluster van de rechter handvat.
Met de verlichting heeft deze niks te maken, de grootlicht/dimlicht-schakelaar is component nr9 op mijn schema.
Meten, zo ga je te werk:
- Zet het contactslot op "uit".
- Trek de connector/connectoren uit de cdi.
- Zet de multimeter op het 200 Ohm van het weerstandsbereik.
- Sluit de zwarte meetdraad van de multimeter aan op de min-pool van de accu en laat deze aangesloten gedurende de metingen hieronder.
- Meet met de rode meetpen achtereenvolgens op de groene, de witte en de rode draad van de losgetrokken kabelboomconnector en schrijf de waardes op.
- Laat de waardes even weten.
Wat bedoel je hiermee?Wit - Niks
Mijn meter staat in de gewone stand (als je niks meet zegmaar) op 1 en daar blijft hij bij het witte draad gewoon op staan. Dus ik denk dat dat OL isWat bedoel je hiermee?
Bedoel je 0 Ohm of geeft de meter OL aan?
De weerstand van de pickupspoel (rode draad) lijkt in ieder geval al goed.
Hoi Sparky,Wat bedoel je hiermee?
Bedoel je 0 Ohm of geeft de meter OL aan?
De weerstand van de pickupspoel (rode draad) lijkt in ieder geval al goed.
Oke harstikke bedankt voor je reactie! Ik zal het morgen meteen even gaan doormeten. Dan hoor je wel wat daar uit komt! Nogmaals harstikke bedankt voor je tijd en moeite!!Hi Ivar,
ik had gereageerd op je post#15 echter ik zie hem niet staan, blijkbaar is er iets mis gegaan of ik ben vergeten op de knop "post reply" te klikken.
De meting van de witte draad ziet er niet goed uit, deze zou normaliter 0 Ohm moeten geven.
Dit kan 2 dingen betekenen:
- de witte draad is onderbroken of maakt een slecht contact in één van de connectoren tussen je cdi connector en stator.
- het motorblok ligt niet goed aan massa.
Om punt nr 1 te controleren doe het volgende:
- Zet het contactslot op "uit".
- Zet de multimeter op het 200 Ohm van het weerstandsbereik.
- Trek de connector/connectoren uit de cdi.
- Sluit de zwarte meetdraad van de multimeter aan op een blank stuk metaal van het motorblok.
- Meet met de rode meetpen op de witte draad van de losgetrokken kabelboomconnector.
- De gemeten waarde moet 0 Ohm zijn!
Om punt nr 2 te controleren doe het volgende:
- Zet het contactslot op "uit".
- Zet de multimeter op het 200 Ohm van het weerstandsbereik.
- Sluit de zwarte meetdraad van de multimeter aan op de min-pool van de accu.
- Meet met de rode meetpen op een blank stuk metaal van je motorblok.
- De gemeten waarde moet 0 Ohm zijn!
Klopt.Dan heeft de Street-uitvoering geen kill-switch blijkbaar.
Goedemorgen,Hi Ivar,
ik had gereageerd op je post#15 echter ik zie hem niet staan, blijkbaar is er iets mis gegaan of ik ben vergeten op de knop "post reply" te klikken.
De meting van de witte draad ziet er niet goed uit, deze zou normaliter 0 Ohm moeten geven.
Dit kan 2 dingen betekenen:
- de witte draad is onderbroken of maakt een slecht contact in één van de connectoren tussen je cdi connector en stator.
- het motorblok ligt niet goed aan massa.
Om punt nr 1 te controleren doe het volgende:
- Zet het contactslot op "uit".
- Zet de multimeter op het 200 Ohm van het weerstandsbereik.
- Trek de connector/connectoren uit de cdi.
- Sluit de zwarte meetdraad van de multimeter aan op een blank stuk metaal van het motorblok.
- Meet met de rode meetpen op de witte draad van de losgetrokken kabelboomconnector.
- De gemeten waarde moet 0 Ohm zijn!
Om punt nr 2 te controleren doe het volgende:
- Zet het contactslot op "uit".
- Zet de multimeter op het 200 Ohm van het weerstandsbereik.
- Sluit de zwarte meetdraad van de multimeter aan op de min-pool van de accu.
- Meet met de rode meetpen op een blank stuk metaal van je motorblok.
- De gemeten waarde moet 0 Ohm zijn!