Scooter start niet Aprilia SR 50 Street.

Denn

Well-Known Member
Het begon allemaal toen ik nieuwe rollertjes had gehaald (van 5.5 naar 4.5)
Maar eerst ging ik me scooter schoon spuiten met de hogedruk spuit ook op de motor.. daarna heb ik hem niet meer gestart. Dus daarna na het wassen gelijk me nieuwe rollertjes er in gedaan.. en toen test rijden hij ging stotteren als een gek en hij viel steeds bijna uit dus ik daarna gelijk de oude er weer in gedaan doet die precies het zelfde weer heel erg stotteren. toen heb ik hem 2 dagen in de schuur laten staan om te drogen. daarna kreeg ik hem weer niet aan en in de avond in eens wel, doen deed die het weer perfect tot de volgende ochtend, toen was die weer nier voor uit te branden dus toen even me bougi er uitgehaald en er een nieuwe ingezet nog steeds het zelfde.. dus ik dacht dat ik misschien met de hogedruk spuit vuil in me carberateur had gespoten. De dag erna me hele carberateur schoongemaakt met wasbezine en daarna weer inelkaar gezet en hij starte nog steeds niet.. dus mijn vraag is of iemand mij misschien kan vertellen waar het nog meer aan kan liggen?

Aprilia SR 50 Street
Dell/Orto 17.5 mm carb
5.5 g rollen
NGK bougi
en hij is volledig ontgrenst
voor de rest is alles standaard.

Groetjes Dennis
 
Advertisement - register to remove this

Laten we eens iig beginnen met wat meer info. Vonkt bijvoorbeeld de bougie nog goed. Als de kabel of dop al niet goed is heeft een nieuwe bougie weinig zin....

Aprilia Sr 50 Street (piaggio motor)
Dell/Orto 17.5 mm
sproeier 53
volledig ontgrenst( uitlaat, vario, lucht filter)
watergekoeld
Bougi ( NGK )
Malossi 5.5 g rollen

De bougi vonkt goed ik heb de kabel en dop al bekeken maar ik kan niet iets vinden wat kapot of beschadigd is?
 
tja waarom dan ook met hogedrukspuit?
misschien als je pech hebt is je ontsteking kapot..
ik reedt zonder kappen met mijn sr, en het begon te regenen
daarna deed ie het af en toe, met ploffen, dan weer goed, dan weer niks....
 
update: Filter goed schoon gemaakt oplaten drogen en er weer in gezet... doet het nog steeds niet.. maar elke keer als ik een paar keer kick en haal me bougi er dan uit is die nat ik weet niet of dat benzine is of water.. kan het zijn als het in me blok nat is dat hij dan ook niet start?

Dennis.
 
waarschijnlijk heb je water in je carter,,

bougie eruit halen, uitlaat erafhalen, en flinke tijd kicken,,

geen water in je tank gegooit toevallig?

kijk eens of je bougie wel constant en fel vonkt,,

dus als je hard kickt, dat hj flink knetterd met vonkjes,,

als hij dat goed doet,,dan moet je wel water in je krukasholte hebben,, mvg
 
waarschijnlijk heb je water in je carter,,

bougie eruit halen, uitlaat erafhalen, en flinke tijd kicken,,

geen water in je tank gegooit toevallig?

kijk eens of je bougie wel constant en fel vonkt,,

dus als je hard kickt, dat hj flink knetterd met vonkjes,,

als hij dat goed doet,,dan moet je wel water in je krukasholte hebben,, mvg


Oke dan ga ik dat maar eens proberen, en door het vele malen kicken moet het gaan drogen? en als ik er nou een fohn op hou? of is dat niet verstandig? Maar bedankt voor je hulp!

Dennis.
 
Update: Me uitlaat er onder vandaag gehaald en er zat dus een laag water in de bocht:S kwam waarschijnlijk uit me cilinder. Bedankt Arthur#162 Voor de goede tip! Nu goed laten drogen en hopen dat die het daarna weer gaat doen!

Dennis.
 
Ja er is hopelijk niks kapot maar er zat wel wat water in me blok.. dus vandaar dat ik hem toch maar naar de dealer heb gebracht i.p.v. het zelf te doen.. de dealer zal deze week wel bellen over verder nieuws! maar als het niet zo snel roest ben ik al een stukje blijer!:D
 
Back
Top