Aprilia rs50> uitlaat

rssssss

Rectum Racer
Ejz ik heb ff een vraagie over mijn rs.
<Mijn set up:
Gilardoni 70cc
Dell Orto 21mm carb.
13 tandwiel voor
malossi koppelingsplaten

Ik heb er nog wel een orginele pijp onder liggen met de begrenzers eruit..
Ik ben nu dusz opzoek naar een andere uitlaat..
Ik zit te denken aan een gianeli of een jolly motto.

Mijn vraag isz dusz welke kan ik het beste nemen.
 
Advertisement - register to remove this

Ha die Pim ,

Het ligt er een beetje aan . . .
Als je deze setup wilt houden kun je beter een Giannelli kopen. .
Maar als je pro - style door wilt tunen ( cyl. , koppeling enz. ) dan kun je beter een Jolly Moto nemen, omdat die toch voor de wat hoogtoerige / getunede cylinders is
Bij Giannelli kan ik je zeker zeggen dat het gewoon zeer goed loopt.
Bij Jolly is het even afwachten

..::MzZl::.. Robert
 
Originally posted by NRG MC3 RIDER
Kzou voor de yasuni gaan @ scooterfreaks. Staat een filmpje van een RS met een Gilardoni 70cc getuned en een yasuni. Dat gaat best wel :D

PLZ géén reclame voor scooter-geaks!
En het filmpje doet het nu niet, het is toch niet met die kerel die de setup opnoemt en het vervolgens kankerziek noemt?

Daar hebben we hier al een topic over gehad en het kwam er op neer dat iedereen hem een nerd vond.

Wat betreft uitlaatkeuze, die kan je dus niet baseren op dat filmpje, d.w.z. met een metrakit uitlaat kon die net zo goed voorbij komen rijden, op het filmpje zien we niet of ie nou 90 of 110 gaat.

Wil je wat aparts neem dan die nieuwe Fasmen pijp, met seatpipes dus.
Ik weet ook niet hoe het met je budget zit.
 
Ik had dus gianelli onder me RS50 zitten. Ging lekker vooral hoooooog koppel :).

Maar ff om op je vraag in te gaan. Neem Yasuni, Jolly, MK PR.
 
Die yasuni isz trouwens ook een heel goed idee... thanks
Kijk het geld isz het probleem niet maar ik wil wel iets kopen waarvan ik zeker weet dat het in 1 keer goed isz.

Dat filmpje heb ik trouwens ook gezien.. het ziet er wel leuk uit maar zoals al eerder isz gezegt je ziet niet wat voor een uitlaat er nou onder ligt. En of het nou 110 of 90 isz. lijkt toch het zelfde.


Maar isz het nou ook zo dat die Jolly Moto het beste presteert onder getunede cilnders..
Als dat zo isz dan kan ik namelijk beter die gianelli nemen of die yasuni...
 
nieuwe fasmen idd, alleen haal dan wel die lelijke goude plaatjes van de uitlaat af.
En wat vind je van de BIDALOT racing 70 pijp (dunno of ie naam heeft) met blauwe demper.
Aangezien die berekent is op de bidalot racing cilinder, en die cilinder in hetzelfde range ligt als gila?

EDIT, ik bedoelde natuurlijk de bidalot die berekend is op de bidalot cilinder..
 
Last edited:
Die bidalot gaat vetter als die Gilardoni.

En die doppler pijp is niet echt op die cilinder berekend dacht ik, die doppler is meer van niveau Gianelli enz..
 
Maar die doppler pijp en die yasuni zijn toch vrijwel gelijk aan elkaar..??
Yasuni uitlaat> 238.50 met carbon demper..
Doppler uitlaat> 159.50 met aluminium demper..

als dat zo isz scheelt dat wel veel in geld..
Maar het liefst heb ik die jolly> 309.50.. veel geld maar als die het beste presteert dan moet dat maar he...
 
Je hebt 't liefst die Jolly omdat je denkt dat 'ie vetter gaat omdat 'ie duurder is (zo komt 't over). Nou laat ik je maar van de droom afhelpen. Jolly voor RS valt zwaar tegen.
Dus voor deze setup neem je Gianelli lekker veel koppel onderin en ook bovenin. Als 't je meer om piekvermogen gat kun je beter een Yasuni (bidalot) nemen.
 
Jah kijk weet je wat het isz met die gianelli een vriend van me, hij heeft ook een rs> mhr 70 21mm do 14 tandwiel voor en ik hou hem gewoon bij met optrekken..
En daarom zou ik geen gianelli nemen... die prestatie valt mij gewoon tegen. Optrekken vind ik het belangrijkst.
Dusz vandaar dat ik op die jolly ben uit gekomen.
Maar je hoort zoveel tegenstrijdige dingen, de een vind jolly super en de andere weer helemaal niet.
Maar een goed alternatief zou dan misschien wel die yasuni zijn...
 
Originally posted by rssssss
Jah kijk weet je wat het isz met die gianelli een vriend van me, hij heeft ook een rs> mhr 70 21mm do 14 tandwiel voor en ik hou hem gewoon bij met optrekken..
En daarom zou ik geen gianelli nemen... die prestatie valt mij gewoon tegen. Optrekken vind ik het belangrijkst.
Dusz vandaar dat ik op die jolly ben uit gekomen.
Maar je hoort zoveel tegenstrijdige dingen, de een vind jolly super en de andere weer helemaal niet.
Maar een goed alternatief zou dan misschien wel die yasuni zijn...

Ik had dus exact dezelfde setup als die maat van je en mijn rs ging dus echt wel redelijk bruut. Maybe heeft die maat van je hem verkeerd afgesteld, of heeft hij zijn koppeling niet aangepast.

jeroen
 
Originally posted by rssssss

Maar je hoort zoveel tegenstrijdige dingen, de een vind jolly super en de andere weer helemaal niet.
Komt omdat sommige mensen geen verstand van zaken hebben. En ik weet zeker dat je maat een hogere top heeft. Een 13 voor scheelt heel wat met optrekken. Doe jij 'r nu maar 's voor de gein een 14 voor op. En kijk of je hem nog steeds bij houd.
 
Mijn (ex)RS ging met een gilardoni tuned, 21mm, 14 tands voor en een gianelli (met stdt demper) behoorlijk bruut, een runner 180 kon ik bij houden...
Top was een goede 120 (op de teller) liggend, op een lang recht eind met wind mee zelfs 130-135 @ teller.... (met 13000 rpm)
(powerband van 9000-12000 rpm)

Ik had die gianelli er op gezet omdat ik dan stdt demper kon behouden maar het liep toch wel extreem goed.
geen andere pijpjes getest helaas, gianelli is wel heel goedkoop: 136 euro....
 
Back
Top