aprilia mojito 50 custom vonkt niet

joostvdw

Well-Known Member
hallo,

de scooter van mn neef start niet meer, het is een aprilia mojito 50 custom met een horizontaal AC blok (zo ver ik heb achterhalen een minarelli?) helemaal standaard, pas 800km oud, voor garantie terug kan niet, geen discussie daarover aub.

er is compressie, er is benzine, geen vonk

niet bij de bougie, niet bij de bougiekabel en niet bij de bobine, er zitten 3 draadjes op, groen, wit en rood, groen is volgens mij +12 volt, wit is aarde en rood is de pickupspoel, tussen wit en rood zit 170ohm. (pickupspoel lijkt me dus goed)

ik meet echter geen +12 volt op groen :S ik meet wel continuiteit tussen de + pool van het startrelais en de groene draad?

mijn conclusie is dus, CDI/bobine is kapot, wat denken jullie?
 
Advertisement - register to remove this

melf #50 said:
mojito heeft een Morini blok...

meestal is de bobine kapot , zou even een nieuwe proberen..

Elders op de site hier staat minarelli? Ik weet het ook niet, maar ik meld het even. Het is wel het laatste model, 2004-2005, een zwarte als dat nog boeit.

Bobine en CDI is toch 1 unit? Past van een ander model scooter ook? Of moet ik perse van een mojito? Wat kost zoiets?
 
alle Habana's / Mojito's die ik heb gemaakt waren met Morini AC blok , minarelli zit er iig niet onder , gegarandeerd niet. wat zou kunnen zijn is dat er tegenwoordig piaggio blokken onder zitten.

mja , ze worden niet meer gemaakt dus lijkt me stug..

een bekende kwaal van morini is dat de bobine's stuk gaan...
 
Back
Top