Aprilia DiTech compressor: Slag/diameter zuiger?

DaBit

Well-Known Member
Goedendag!

Even voorstellen: ik ben DaBit, en inmiddels alweer een aantal jaartjes geleden van brommer naar motor overgestapt. Heb echter wel aardig wat brommers versleten of in de prak gereden: MT5's, MTX-en, een Puch, een Aprilia RS50 en ooit ook nog eens een scooter.

Inmiddels ben ik een Suzuki SV650S wat aan het ombouwen van wegracer naar rechtopzitten-en-scheur-met-120-over-drempels-heen.

Fotootje van een testritje 2 weken terug (jaja, bij het eerste testritje na maanden prutsen word je gelijk op een platte band getrakteerd :mad:). Inmiddels ben ik nog ietsjes verder, maar niet veel.

(hmm, fototje mag ik niet toevoegen)

Goed, nu heb ik een ideetje om de koppeling te automatiseren, en later eventueel de bak. Waarom dat dan? Mwoah, lijkt me geinig, is weer eens wat anders.

Daarvoor heb ik wat perslucht nodig. Iets elektrisch is niet handig; groot, zwaar, stroomslurper, en meestal niet bijster betrouwbaar.

Handiger is misschien zo'n compressortje van een Aprilia DiTech of iets dergelijks in een kleppendeksel monteren zodat-ie door de nokkenas aangedreven word.

Maar om te kijken of zoiets haalbaar is, is het wel handig als ik weet wat de diameter van de zuiger in zo'n pompje is, en wat voor slag dat ding maakt.

Weet iemand dat toevallig?
 
Advertisement - register to remove this

Misschien als je een ownersmanual van een aprilia ditech kan vinden dat hierin de maten staan, of langs een scooter dealer.
 
Back
Top