Afvoeren lukt niet Aprilia RL Ditech 2005 (2300KM)

mtbvincent

New Member
Heb dus uit liefde weer een Aprilia gescoord een tijd geleden (snorscooter).
Ding loopt nu 65/70 op de teller omdat er een 45km ecu in zit.
Nu is hij bij de scooterzaak bij mij in de buurt en ze kunnen hem niet correct afvoeren.
Hij heeft geprobeerd de ecu opnieuw in te lezen met 25 km software.
En dat ding blijft even hard rijden...
Nu gaat hij een varioring laten draaien waardoor hij waarschijnlijk zachter loopt.
Nadeel is wel hogere toeren.
Aangezien ik die scooter wil behouden als jeugdsentiment lijkt dat hoog toerige rijden ook geen blijvende oplossing.
Heeft iemand hier een ander idee voor me?
 
Advertisement - register to remove this

Is je ecu een originele aprillia 25km versie of een malossi? Een begrensde cdi rijdt ongeveer 40km, indien je vario nog niet begrensd is loopt hij nog harder
 
Geen idee ik heb hem zo overgenomen zat originele ecu bij voor de snor snelheid.
Die heb ik erin laten zetten maar die werkte niet meer... zal wel keer gevallen zijn ofzo in de afgelopen 10 jaar :(
Dus die reparateur heeft geprobeerd de 45km ecu over te schrijven maar geen effect.
 
2takt is gewoon k*t om te begrenzen. Vooral als er ook nog een stuur computer aan zit.. Misschien een nieuwe ECU kopen (is wel duur, maar wel de makkelijkste en snelste optie)
 
Echt klote ja dat is zeker, mij maakt het niet uit dat ie hard rijd maar als er iemand achterop zit is het gewoon te gevaarlijk.
Dus hoopte dat iemand hier de oplossing voor me had of er ervaring mee heeft..
 
Echt klote ja dat is zeker, mij maakt het niet uit dat ie hard rijd maar als er iemand achterop zit is het gewoon te gevaarlijk.

Volgens mij heb de Bestuurder nog altijd het gas / Snelheid in de hand .

Mijn Auto kan ook veel harder dan 130 Km/u ... echter ik / bestuurder bediend het gas pedaal.

Ik neem aan dat je Km Teller werkt.
 
Gadverdamme wat een irritante reactie zeg man man.
Als je nou echt niks te doen hebt ga dan een 20 kilo zak rijst kopen en lekker de korreltjes tellen.

Ik stop ermee en hou mn scooter lekker bij de reparateur staan voor de oplossing bedankt voor niks en een dikke voor je
 
Wat jij nu Man...
Echt klote ja dat is zeker, mij maakt het niet uit dat ie hard rijd maar als er iemand achterop zit is het gewoon te gevaarlijk.
.

Je heb er geen problemen mee dat je Scooter te hard rijd ? maar als er iemand achterop zit dan heb je er wel problemen mee...
Beetje dubbelzinnig vind je niet ?
Als je er problemen mee heb dat je Scooter te hard loopt ... heeft dat een Oorzaak .
1 : Varioring is verwijderd ? Terug plaatsen die Varioring
2: Uitlaat is ontgrenst ? Terug plaatsen die begrenzer.
3 : Race Vario geplaatst ? Standaard Vario terug plaatsen .

Maar ga nu niet slap lullen dat je er geen Problemen mee heb dat je Scooter (alleen er op ) te hard loopt , maar met Passagier erbij wel!
Beetje dubbel zinnig niet ?
Ik rijd ook wel eens met de Auto 160 Km/u ... als er een klein kind in de Auto zit , doe ik dat niet .

Maaruhhhh... zoek het lekker uit met je Dealer ... die heeft er waarschijnlijk meer verstand van als ik .
 
Man man man man, wat vermoeiend.. nog reageren ook. Zal ik die zak rijst voor je halen dan kan je lekker wat met je vrije tijd doen.
Ik snap het probleem al, je zal waarschijnlijk moeite hebben met tellen.
Echter meer van mijn tijd krijg je niet. Succes met mensen bijdehante reacties geven op het forum.
 
Denk dat gewoon de ECU is ontgrensd.. En dat he het daar eerst moet zoeken..

Daarna pas vario ring monteren.. ect.

Als zo`n ecu ontgrensd is ga je al snel 80+ km.
Gewoon terug laten zetten naar 45km mode..
 
hoi ik heb hetzelvde , ik heb oook een snorscoote raprilia sr ditech.
het ligt waarschijnlijk aan je cdi dat is een brommer cdi , met vario ring ga ik,38km per uur en zonder iets harder ,en dan begint hij ook in te houden op top dat is denk ik de begrenzer ik ga op zoek naar een dealer die hem kan ontgrenzen of ik zoek,een malossi cdi
 
Back
Top