Aprilia Area 51 Sbk vragen

patsus

Well-Known Member
Hallo

Ik zal me eerst even voorstellen, ben Patrick en 27 jaar :p werk fulltime 40 uur, en woon in Veendam samen met me vriendin.
Ben sinds kort in bezit van een Aprilia Area 51 SBK deze kon ik bijna gratis krijgen, voel me weer 16 jaar (no offense *D) en de Aprilia gaat als een trein..
Maar natuurlijk zijn er wat vraagjes over mijn Aprilia, toen ik deze in bezit kreeg (paar dagen geleden) kreeg ik er ook een bon bij van de net gebeurde revisie van bepaalde onderdelen (kijk hier onder) zit er allemaal net een maand onder!

vervangen

nieuwe achterband
nieuwe zuiger plus cilinder laten slijpen
nieuwe krukas met nieuwe c3 lagers en keringen
nieuwe vertandings olie
nieuwe lichtschakelaar
nieuwe vsnaar

setup is

orgineel 50cc
top prevormance race krukas pen 10 is steviger
cabreteur 17.5 mm
uitlaat leovince tt handmade
hij rijd 75 a 80 kmp

Zo heb ik deze Aprilia gekregen, en moet zeggen hij trekt zeer snel en heeft een leuke top snelheid.

Nu gaat de Aprilia tegen de zomer helemaal uit elkaar en ga ik de benodigde onderdelen die vervangen moeten worden vervangen, zowel de kappen laten spuiten en de velgen laten verchromen, maar wat zijn de belangrijkste onderdelen om direct te vervangen, of wat is een leuke setup voor een Aprilia Area 51....aangezien dit ook wel goed rijd, maar ik straks toch alles uit elkaar heb liggen.
Welke uitlaat is het beste voor deze Aprilia Area 51? en hebben mensen misschien ideeen voor mij wat ik het beste onder deze Aprilia (motorische) kan plaatsen of vervangen.

Sorry dat ik misschien voor jullie deze vragen niet weet, want ik weet wel wat van scooters af maar er zijn op dit moment zoveel onderdelen voor te krijgen dat ik de bomen door het bos niet meer zie.(misschien hebben mensen leuke onderdelen voor me ?) mssg me

Alvast erg bedankt! en zal vanavond even leuke foto's plaatsen van mijn Mopet!:winner:
 
Advertisement - register to remove this

Thx Rapido, ik ga ook voor de shot! maar gisteren was ik even bezig met de scooter en had het idee om de uitlaat er onder weg te sleutelen aangezien ik vond dat de Leo TT veel herrie maakte, eenmaal er onder weg te hebben gehaald kwam ik er achte dat de pakking gaar was tussen de 3 boutjes en de demper plus denk ik dat wat nieuwe demper wol er tussen ga doen (tips?).

Mijn vader kwam met het idee om hem helemaal in te smeren met HG Roestreiniger en de roest er af te halen aangezien de vorige eigenaar de uitlaat nooit heeft onderhouden, dit te hebben gelezen op het forum waar nog wat mensen menings verschillen hier over hadden, heb ik het toch gedaan (dan maar en nieuwe uitlaat:)) er weer onder gesleuteld en een stukje gaan rijden met de HG Roestreiniger er op, stinken en roken dat het deed ! maar 75% van alle roest was gewoon verdwenen na het goed poetsen en schuren!
Kreeg en mooie regenboog effect van af de cilinder naar de demper, en tadaaa! de uitlaat blinkt 75% ! en ben zeer tevreden over het resultaat (foto's komen nog) en nu af en toe goed bijhouden met wd40...

Nu maar even zo rond rijden, hele nieuwe area 51 kappen set komt einde van de maand uit gelderland, velgen gaan er af (gespoten) nieuwe handvaten, kappen set krijgt nieuwe boutjes en inbussen en schroefjes, opzoek naar nieuwe carterkap, buddy word vernieuwd..... en dan volgende maand misschien toch een nieuwe uitlaat ophalen een 70cc DR, en even rustig aan doen met het geld want mijn vriendin en ik verwachten een kindje :love: en aangezien ik ook bezig ben in ons nieuwe huis met de babykamer heb ik langer niet meer zo veel tijd voor me andere vriendin (mijn aprilia O-)

Greetzzz

Rapido heb je msn? praat misschien wat makkenlijk met elkaar aangezien ik af en toe wat vragen heb ;) (als je het niet erg vind)
 
mja , een Hebo 50cc met zo'n uitlaat zal amper beter lopen dan een std cilinder , dus de uitlaat zou ik iig al veranderen.

19mm kan maar zou gewoon met een 12 of 17,5 gaan rijden.

daarom zeg ik , het er ligt volledig aan hoe je de setup hebt
 
Back
Top