Aprilia Area 51 Sbk vragen

patsus

Well-Known Member
Hallo

Ik zal me eerst even voorstellen, ben Patrick en 27 jaar :p werk fulltime 40 uur, en woon in Veendam samen met me vriendin.
Ben sinds kort in bezit van een Aprilia Area 51 SBK deze kon ik bijna gratis krijgen, voel me weer 16 jaar (no offense *D) en de Aprilia gaat als een trein..
Maar natuurlijk zijn er wat vraagjes over mijn Aprilia, toen ik deze in bezit kreeg (paar dagen geleden) kreeg ik er ook een bon bij van de net gebeurde revisie van bepaalde onderdelen (kijk hier onder) zit er allemaal net een maand onder!

vervangen

nieuwe achterband
nieuwe zuiger plus cilinder laten slijpen
nieuwe krukas met nieuwe c3 lagers en keringen
nieuwe vertandings olie
nieuwe lichtschakelaar
nieuwe vsnaar

setup is

orgineel 50cc
top prevormance race krukas pen 10 is steviger
cabreteur 17.5 mm
uitlaat leovince tt handmade
hij rijd 75 a 80 kmp

Zo heb ik deze Aprilia gekregen, en moet zeggen hij trekt zeer snel en heeft een leuke top snelheid.

Nu gaat de Aprilia tegen de zomer helemaal uit elkaar en ga ik de benodigde onderdelen die vervangen moeten worden vervangen, zowel de kappen laten spuiten en de velgen laten verchromen, maar wat zijn de belangrijkste onderdelen om direct te vervangen, of wat is een leuke setup voor een Aprilia Area 51....aangezien dit ook wel goed rijd, maar ik straks toch alles uit elkaar heb liggen.
Welke uitlaat is het beste voor deze Aprilia Area 51? en hebben mensen misschien ideeen voor mij wat ik het beste onder deze Aprilia (motorische) kan plaatsen of vervangen.

Sorry dat ik misschien voor jullie deze vragen niet weet, want ik weet wel wat van scooters af maar er zijn op dit moment zoveel onderdelen voor te krijgen dat ik de bomen door het bos niet meer zie.(misschien hebben mensen leuke onderdelen voor me ?) mssg me

Alvast erg bedankt! en zal vanavond even leuke foto's plaatsen van mijn Mopet!:winner:
 
Advertisement - register to remove this

Thx voor je reply, heb je misschien ook merken voor mij? aangezien ik hem deze maand nog uit elkaar ga halen, en onderdelen ga bestellen... welke merk krukas enz enz
 
Hey,
heb zelf ook een area uber vette scoot;)
Een yasuni r past er niet onder alleen met aanpassingen,
ik heb zelf een gianelli shot past perfect en is gelijk aan de yas r.
Ik heb ongeveer het zelfde gedaan wat jij wilt,
Maar aangezien jou cilinder en krukas zo goed als nieuw zijn,
zou ik aan je blok niet veel gaan doen.
Omdat de belangrijkte dingen van je blok vernieuwd/vervangen zijn.
wel zou je eventueel je membraam kunnen vervangen in carbonnen kleppen,
Als je dat niet hebt, Maar opzich als dat allemaal vervangen is wat je zegt hoeft er niet veel te vernieuwd worden.
Ik zou wel een shot er onder zetten en een andere vario.
Ik heb zelf een power 1 vario 17,5 carb en rij zoon 85/90 echte km en trekt ook goed.
groeten en veel suc6 met je prachtige aanwinst;)
 
Thx voor de reply rapido-racer, ik ga idd eerst maar even alles goed schoonmaken, en alles en beetje nakijken.

Gisteren reed ik even naar de winkel toe (zonder vriendin achter op) en kwam tot de 74 km, ging lekker.
Daar zag ik een auto was straat en dacht hmm, laat ik even de onder kant achter schoonspuiten omdat er zoveel zand en zooi onder plakte, ik schoongespoten en natuurlijk niet vol in de motor en openingen, maar gewoon netjes, na 5 minuten onderweg te zijn viel hij 2 keer terug in de toeren terwijl ik bijna vol gas had, en hoorde je hem terug vallen (vocht?) kom thuis verlichting deed het niet meer voor en achter niet meer en de blinkers wel..., en de temparatuur meter deed niks meer.......Eerst maar mijn elektrische bekabeling nakijken want ik baalde al weer en beetje want kon niet effe naar en kameraad omdat het al redelijk donker werd

Weet je ook zo waar ik direct moet wezen voor alle elektrische bekabeling? verlichting? ik weet dat de temperatuur meter op de cilinder zit... met een stekkertje?

Iemand ook ervaring met het merk Athena ? cilinders enz enz
 
je zou even je scoot binnen in de woonkamer of ergens waar hetlekker warm is,
laten staan een tijdje dan droogt het op en heb je kans dat het weer allemaal werkt,
je tempratuur sensor zit in je kop van je cilinder met idd een stekkertje die je er op en af kan schuifen.
Van dat in toeren terugvallen kan zijn doordat je bougi dop van binnen wat nattig is geworden waardoor hij niet goed meer vonkt.
de electrisitijd zit eigelijk overal je lampen ect zitten in je voorkapt,
Knipperlichten,toeter.
achterlichtje spreekt voor zich moet je je zij kappen loshalen,
en spoiler.
Zekering ook even gecheckt?
zie je als je je buddy open doet en dan zwart plaatje weghaalt bij je accu.
suc6 ig!

Edit,
Zijn je lampen echt doorgebrand of niet?
 
hey patrick,

Als je je scooter helemaal uit elkaar haalt is het erg wijs om je vering te veranderen. Het is namelijk echt vervelend als je hem weer helemaal uit elkaar moet halen als je veer een keertje stuk gaat...... let op deze zijn wel erg duur.

Ik zelf heb ook een handmade TT onder mijn area 51 liggen.
Over gianelli shot onder een area hoor ik alleen maar goeie verhalen.

http://www.vanseggeren.nl/tuning.asp?Merk=area51&Soort=uitl&Submit3=Laat+zien

Hier kun je em halen, een vriend van me heeft de; Turbokit R49 Dos Salidas
50cc verchroomde uitlaat met 2 geanodiseerde dempers in blauw en rood.

En is daar erg te vreden over.

hoop dat je er wat aan hebt =)
 
Kijk dat zijn nog eens berichten :) ik zal eens kijken, en idd aangezien hij helemaal uit elkaar gaat, ga ik alles zo aanpassen wat ik graag wil en vernieuwd moet worden, shot uitlaat hoor ik ook meerdere mensen over, alleen heb geen zin dat er meer herrie uit komt dat de TT (cops)

zou die dan ook sneller lopen ? haal nu de 74 ongeveer met de TT
 
oke thx lui, ik zal er deze weekend even naar kijken, want dan komt kameraad langs met een 180cc runner :)

Rapido? waar zei je waar ik alle elektrische kabels vind voor de voor lichten? gewoon voor onder in stuur toch? kan ik vanmiddag direct bezig.

is er ook en helm topic? :)
 
dat is niet te groot voor 50cc , teminste niet voor een hebo alu 50cc..

ligt ook een beetje aan de setup.

echter vraag ik mij af wat je met zo''n cilinder wilt als je al niet snapt dat sproeiers moeilijk te zeggen zijn met zo'n setup..
 
waarom?

als het een Hebo 50cctje is kan dat prima hoor , groter is overbodig ,maar een 19mm wordt vaak gebruikt @ wat hoogtoerigere 50cc cilinders.

en ik zeg al , het ligt dus ook aan de setup..
 
Maar als ik nu alleen en shot er onder plaats, is het werkelijk zo dat mijn top snelheid en trekkracht meer word? zonder verdere aanpassingen? aangezien ik nu de 80 al haal...makkelijk :)

Aangezien ik net even search heb gebruikt, zijn er topics over de area en uitlaat heel verschillend, aangezien er niet veel uitlaten passen op de area 51....
Heb nu de TT onder hangen en ben wel zeer dik tevreden...en denk dat ik nu voor een 70cc DR ga
 
Last edited:
Ik zou eerst een shot nemen,
past perfect en dan is je top hoger en je trek kracht word beter,
wel opnieuw afstellen kan je daarna nog een dr nemen als het niet hard genoeg gaat.
of andersom naaturlijk
 
Back
Top