Apple Talk

Status
Not open for further replies.
Als je laptop maximaal 1 jaar oud is heb je nog garantie, dit moet je inderdaad aantonen met je aankoopbon anders kunnen ze je niet helpen. Of je hebt het Apple Care Protection Plan erbij gekocht. Je zult dan gewoon een nieuwe batterij krijgen. In principe is het wel zo netjes om de winkel waar je hem gekocht heb er mee te belasten, omdat je anders er een andere winkel mee opzadelt. Je hebt wel kans dat ze dan administratie kosten in rekening brengen. Allebei de winkels zullen het gewoon bij Apple verhalen (mits je garantie hebt) dus dat moet verder niet uit maken.

Ik heb laatst een film gedownload, maar de film deed het niet. Verwijderd, maar ik krijg hem niet uit me prullenmand echt heel irritant. Maar ik heb geen één programma aan staan en toch blijft die zeggen dat die in gebruik is.

Het is een klein probleem maar ik irriteer me er aan :D.

Mijn batterij van me macbook is dood, ik krijg het "X" symbool. Mijn batterij zit er gewoon in maar laad niet meer op. Ook het "controle lampje" op de achterkant werkt niet meer, al alle reset mogelijkheden geprobeerd maar het probleem blijft...

Nou is mijn vraag, moet je naar de apple store waar je je laptop gekocht hebt om aanspraak te maken op je garantie of uberhaupt een nieuwe batterij, of is dit gewoon winkelgebonden? En is een aankoopsbon verplicht, of is er een kans dat ik gewoon "geholpen" wordt?

Mijn batterij was laatst ook dood, werkte niet meer zonder de oplader eraan.. Heb gebeld naar Apple, maar je moet gewoon langs een reseller en dan kun je als het nog onder garantie valt een nieuwe krijgen en anders nieuwe kopen..

Aankoopsbon is niet nodig, alles staat in de pc bij hun.. Maargoed dat was misschien ook omdat ik hem via internet had besteld? Ze wisten mijn naam, wanneer ik hem gekocht had alles..

Ik kreeg btw wel van garantie nieuwe batterij... :)

Tja Ik heb dus een half jaar in Frankrijk gezeten, en heb hem aangekocht op 1 februari 2007...

Nou maar hopen dat ze niet te moeilijk doen...

Nieuwe batterij gekregen, geen garantie meer, maar het is een bekend probleem dus daarom kreeg ik een nieuwe, kostenloos welteverstaan.

Ook meteen maar een mighty mouse, toetsenbord van imac, en een laptop standaard geregeld, moet zeggen werkt erg fijn!

/edit,

Plaatjes:

TN740_screen2.jpg

mightmouse.jpg

new_imac_keyboard_profile.jpg

en op mijn bureau ziet het er dan zo uit :)

[ir]http://xs226.xs.to/xs226/08163/16042008690322.jpg[/ir]

Last edited:
Goed geregeld Bert en netjes van Apple.

Ik heb laatst een film gedownload, maar de film deed het niet. Verwijderd, maar ik krijg hem niet uit me prullenmand echt heel irritant. Maar ik heb geen één programma aan staan en toch blijft die zeggen dat die in gebruik is.

Het is een klein probleem maar ik irriteer me er aan :D.

Iemand?

Even een vraagje,

Ik heb een Ipod video 30gb (5th generatie), maar krijg 1 ding niet voor mekaar. Ik wil de muziekvideo's achter mekaar bekijken zonder steeds ze te moeten aanvinken.

Mogelijk?

@ Bert: Mooie aanschaf :W

Thanx :W

Het is nu nog een beetje een troepje op me bureau, maar ik ben bezig met het netjes wegwerken van de kabels enzo. Een clean bureau vind ik altijd wel vet staan.

Dus binnenkort kabeltjes wegwerken, extra monitor aansluiten en dan lekker chillen :)

Nieuwe batterij gekregen, geen garantie meer, maar het is een bekend probleem dus daarom kreeg ik een nieuwe, kostenloos welteverstaan.

Ook meteen maar een mighty mouse, toetsenbord van imac, en een laptop standaard geregeld, moet zeggen werkt erg fijn!

/edit,

Plaatjes:

Afgezien dat de muis fijn werkt is dat balletje nog niet goed door ontwikkeld. Dat weigert zo nu en dan namelijk. Ik heb hier de bluetooth.

Dit is dus wat die aangeeft als ik hem wil verwijderen uit mijn prullenmand.

...

En dit is de info;

...

Ik denk dat het komt doordat onbekend op Alleen-Lezen staat, maar die kan ik niet verwijderen uit dat rijtje of wijzigen naar Lezen en Schrijven.

Geen idee, wat ik moet doen, ik irriteer me in ieder geval kapot :D.

Last edited:
Afgezien dat de muis fijn werkt is dat balletje nog niet goed door ontwikkeld. Dat weigert zo nu en dan namelijk. Ik heb hier de bluetooth.

I know, heb er een tijd mee gewerkt op mijn vorige stage bedrijf. Over het algemeen is een busje lucht kopen bij de plaatstelijke pc handelaar wel een optie. Als hij blijft hangen ff op de kop houden, indrukken en wat lucht erin spuiten en met het balletje rollen. Er zit dan wat stof @ balletje of @ sensor ervan waardoor hij stukken skipped met scrollen of helemaal niet scrolled. Goed onderhouden scheelt een hoop :)

Wij pakken altijd een A4'tje. De muis omdraaien met het balletje naar het papier toe. En dan een paar keer scrollen op het papier zodat de troep automatisch verwijderd wordt.

Ik wil dus binnenkort een Macbook Pro gaan aanschaffen omdat ik geen zin heb in die Vista ellende.
Echter, 2 van de 5 pokerprogramma's die ik gebruik draaien alleen op Windows.

Dus mijn vraag, is het betrouwbaar en werkt het sollide zonde de rest aan te tasten als ik Windows via Bootcamp o.i.d installeer?

Ja, dit is geen probleem. Windows komt op een aparte partitie dus je Mac OS X omgeving wordt niet aangetast als daar iets mee gebeurd.
Als je Leopard hebt (wat standaard is op een nieuwe machine) dan zit Bootcamp al voor geïnstalleerd en heb je alleen een Windows licentie nodig.

Status
Not open for further replies.
Back