This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Apple Talk

Status
Not open for further replies.
maar dan wis je toch niet ALLE files die erbij zitten? Zit er geen functie op zoals bij windows, config scherm, software? dat je de programmas echt kan de-installeren? Ik zie dat je in die spotlight wel ook mappen ziet, dus in die zin zou het wel kunnen dat je alles wist.
Mjah, wil alles ff goed leren kennen voordat ik van alles weg flikker

nog iets, kan je in de finder, in de linker kolom, dus onder muziek en afbeeldingen geen nieuwe mappen aanmaken? zou ik namelijk wel overzichtelijk vinden.
ik had van een dvd wat files gekopieerd, en een nieuwe map aangemaakt daar, maar die is nu dus weer weg ofzo.(voeg toe aan navigatiekolomo apple+t)
En als ik files vanaf een pagina op wil slaan kan dat alleen in hoofdmappen zoals documenten bv, maar niet in een submap ervan? kan iig niet doorklikken oid..

Jaartje terug dat ik met mn iBook heb gewerkt maar ik had naar mijn weten gewoon een lijst met mn programma's. Als je vanuit daar een icoontje naar je prullenbak sleept en je prullenbak leegt gaat hij 't deinstalleren

Hmm joost je kan wel een map aanmaken. Bijvoorbeeld op je bureaublad, en dan die map gewoon in de linker kolom van je finder slepen. Dan heb je een soort van snelkoppeling zeg maar.

Voor de rest iedereen hier tevreden met de mac? Ik heb em nu een weekje zeg maar en het bevalt me prima!

Joost misschien is het voor jou een handige widget maar ik gebruik de iStat widget. Hiermee kan je je cpu en memory stats bekijken. Voor mijn batterij heb ik coconut battery, dit is om je batterij status te bekijken hoeveel stroom hij afgeeft hoe oud hij is etc etc. En Ik gebruik een wifi spotter widget om te kijken of je nog op iemand zijn draadloos netwerk kan internetten

Alvast succes

Hmm joost je kan wel een map aanmaken. Bijvoorbeeld op je bureaublad, en dan die map gewoon in de linker kolom van je finder slepen. Dan heb je een soort van snelkoppeling zeg maar.

dat had ik volgens mij gedaan, maar toen was die erna ineens weer weg.

Voor de rest iedereen hier tevreden met de mac? Ik heb em nu een weekje zeg maar en het bevalt me prima!
ja, maar is wel ff wennen zeg

Ik heb op school een goed netwerk en thuis ook. Netwerk van de buren is langzamer

Nog iets: Die .dmg files die je download om programmas te installeren, kan je die gewoon weggooien na installeren? Want als ik dan mn prullenbak wil legen gaat die miepen.

En als ik een programma open, is het dan normaal dat er een soort van schijf op mn bureaublad gemaakt word oid? en dat kan je dan ook niet weggooien.

Joost ga naar je finder en dan voorkeuren. Hier staan 3 vinkje's Harde schijven, Dvd's ipods, verbonden servers. Als je het middelste vinkje uit zet dan zijn de programma's die je aan hebt "weg" op je bureaublad.

Als je die map op het bureaublad laat staan dan kan je hem gewoon in de linker kolom van je finder laten staan. Beetje omslachtig dat dan weer wel.

Die dmg files, ik heb een map op mijn bureaublad met programma's waarin ik al die dmg files heb staan. Ik weet het niet zeker maar volgens mij kan je die files gewoon weggooien. Als het programma maar geinstalleerd is.

Het zijn wat moeilijkheden maar ach als je nog wat problemen hebt roep maar

hoop dat je er wat mee kan!

ooi

Geen probleem hoor, vind het zelf ook leuk om lekker te klooien met het ding om alles beetje uit te vinden.

Zit nu in het 3e jaar van mijn opleiding DTP dus apple is geen onbekend OS meer voor me :W. Sinds vandaag staat er op mijn stage een nieuwe g5 desktop met 23" cinema scherm, echt genieten hoor!

Als je een programma gaat installeren moet je hem in Programma's slepen, dan gaat hij vanzelf installeren en kun je de dmg file weggooien..

Als er een schijf komt op je bureaublad heb je hem dus niet goed geinstalleerd, of de verkeerde geopend.

Nee, je opent die dmg, dan krijg je een venstertje met het icoontje van het programma erin.. Die sleep je in programma's en that's it..
En vanuit programma's kun je dat icoontje weer in je dock slepen, zodat je een snelkoppeling hebt.

edit:

zo'n soort afbeelding:

Er staat ook bij drag into applications..

Even gezocht maar volgens mij heb je die niet. Correct me if im wrong.

Ik ben nu bezig met parallels desktop aan het installeren.*Terwijl ik dit typ staat een virtual hard disk de windows installatie te voltooien.

Volgens mij niet, ik weet het niet 100% zeker. Misschien zijn er wel andere versies van te krijgen, net zoals bijvoorbeeld open office.

Joost,

Als je wil kan je me even een pm sturen met daarin je email dan kan ik je parallels desktop wel sturen en even uitleggen hoe je het moet installeren.

En de nodige *kuch* legale serial keys *kuch*

ik hoor het wel

Status
Not open for further replies.