Andere (primaire) vertanding voor opvoeren???

gunslinger

Well-Known Member
Ik wilde mijn scoot nog wat harder laten lopen, maar ik wilde eigenlijk geen andere cilinder kopen. Kheb al wel andere uitlaat en andere vario, en loopt daardoor ook zeker wel lekker. Maar nu had ik gehoord van een vriend van mij, die een Ditech heeft, dat ik een andere (primaire) vertanding ofzo moest laten aanpassen. Wat houd dit eigenlijk in? En heeft het wel nut? Hij zei dat hij er ongeveer 10 km harder door reed. En hoe wordt het allemaal uitgevoerd dan? Kost het veel werktijd als ik het laat doen bij een zaak. Uurtje of 3? En als laatste, is het beter om een malossi v-snaar te nemen bij mijn malossi multivar??? Nou graag jullie reactie's.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

(Hmm, oke facilly zie het zelf al staan maar toch bedankt.)
Dellorto carb's beter dan die van malossi? Zo niet, dan doe ik liever malossi want ik heb ook al malossi vario, beetje malossi in mijn scoot vind ik wel leuk. Trouwens, ik denk dat ik een schakel systeempje in scoot laat zetten. Goed idee??? Trekt wel wat harder erdoor, top wat lager maar toch.
Maar als ik het dus goed begrijp kan ik dit er het beste mee doen:

-Andere carb 17,5 mm dellorto?
-Andere druk- en trekveertjes?
-Vertanding kan wel, maar of het nut heeft?
-Andere koppeling niet nodig, toch geen verschil?
-En voor de lol doe ik er een schakelsysteem in. Weet 1 van jullie trouwens of er ook een vrij op zit en hoeveel versnellingen, of verschilt dat ook nog.

Nou thanx voor alle reactie's. En blijf vooral reageren:D
 
Last edited:
Heb geduld, niet iedereen komt op het forum om jouw vragen te beantwoorden.

Wat noem jij beter qua carb? Die van malossi zijn van dell'ortho maar dan bewerkt. Alleen zijn deze wat duurder. Die van dell'ortho is goed zat!

En dat schakelsysteem weet ik niet. Je kiest immers voor een scooter met automaat anders kan je net zo goed een schakel aanschaffen vind ik.
 
Ja oke geduld je hebt ook wel gelijk. Nou schakelsysteem is zonder koppeling, dus dat is weer eens wat anders. Leuk om bij het stoplicht gas te geven zonder voorruit te gaan en zonder de rem in te houden :D. Als hij dus in de vrij kan. Inbouwen Carb. ongeveer een uurtje of 1 anderhalf of minder. Door een dealer dan he?
 
Hmm, ten eerste: Ik zou gaan voor de dell'orto, hij is goedkoper dan de malossi en de malossi en dell'orto zijn bijna hetzelfde, weinig verschil. Ten tweede: Ik zie het nut niet echt van dat schakelsysteem in ;) Eerst zeg je dat je zeg maar een klein beetje krap bij kas zit (doordat van de dealer enzo en wat het kost) en dan ga je een nutteloos schakelsysteem aanschaffen voor bij het stoplicht ;) ..in je vrij kan je ook met je gas lopen rommelen hoor ;)
 
Hmm nouuuh krap bij kas haha, dat is het niet echt. Tis meer dat ik minstens duizend euro stap geld nodig heb voor spanje, maar liever meer wil. uiteraard uitgebreid stappen. En schakelsysteem is trouwens gewoon ja iets nieuws leuks. Maar dan neem ik wel dell'orto 17,5mm. Ik houd er gewoon van om de prijzen te weten, kan ik er er rekening mee houden wat ik tegen die dealer ga zeggen. Mijn vaste dealer is namelijk makkelijk om te praten. Als hij zegt langer, zeg ik dat ik het wel bij een kameraad doe die het sneller kan en goedkoper. Dan doen ze het wel goedkoper:D. Maar oke, das natuurlijk mijn interrese zo'n systeempje, kmoet toch nog navragen hoe het in elkaar zit.
 
Hey bedankt he allemaal, het zal wel lukken. Ik bedoel, ben altijd lax dus laat het door een dealer doen. Als ik het zelf doe ben ik 12 jaar bezig, tenminste als ik het dan al snap. Als ik meer tijd en geld heb koop ik later wel een scootje om echt te tunen. Maar deze is ook voor school namelijk, dus te hard opvoeren kan echt niet. Kzal ook nog wel een keer de uiteindelijke vorm van de scoot op ut forum zetten, tenminste als je dat wil weten haha. Nou bedankt, kzal er ook nog wel een keer pic's opzetten, als ik daarachter kom hoe het moet.
 
Back
Top