Andere (primaire) vertanding voor opvoeren???

gunslinger

Well-Known Member
Ik wilde mijn scoot nog wat harder laten lopen, maar ik wilde eigenlijk geen andere cilinder kopen. Kheb al wel andere uitlaat en andere vario, en loopt daardoor ook zeker wel lekker. Maar nu had ik gehoord van een vriend van mij, die een Ditech heeft, dat ik een andere (primaire) vertanding ofzo moest laten aanpassen. Wat houd dit eigenlijk in? En heeft het wel nut? Hij zei dat hij er ongeveer 10 km harder door reed. En hoe wordt het allemaal uitgevoerd dan? Kost het veel werktijd als ik het laat doen bij een zaak. Uurtje of 3? En als laatste, is het beter om een malossi v-snaar te nemen bij mijn malossi multivar??? Nou graag jullie reactie's.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Heb ik gedaan en kan het niet vinden. Trouwens echt wijs word ik er niet van hoor, in die topic's. Ben nou eenmaal niet iemand die elk moment van de dag in mijn scooter steek, maar ook in andere dingen, capice? Dus please ff relax reageren. Kan ik gelijk verder. Iedereen blij
 
Originally posted by gunslinger
Heb ik gedaan en kan het niet vinden. Trouwens echt wijs word ik er niet van hoor, in die topic's. Ben nou eenmaal niet iemand die elk moment van de dag in mijn scooter steek, maar ook in andere dingen, capice? Dus please ff relax reageren. Kan ik gelijk verder. Iedereen blij

Nee, ik begrijp het maar ik dacht dat je de search nog niet gebruikt had. Normaal gesproken wordt er geen andere vertanding gemonteerd bij een setup zoals de jouwe. Maarja ik zal het ff simpel uitleggen, als je RF lager is dan je stnd RF (12,3) dan krijg je een hogere top maar lever je in op acceleratie. Als je RF hoger is dan je stnd RF dan krijg je een btre acceleratie maar lever je in op top. Een dealer zou hier zeker geen 3 uur overdoen, ik denk dat hij na een uurtje wel klaar is (ligt aan de handigheid van de monteur;)). Naja ik hoop je zo goed geholpen te hebben.
 
Heey bedankt he facilly, dan lever ik maar wat accel. in en daar moet ik dan maar iets op vinden, om toch weer hard op te gaan trekken. Heb je daar misschien een ideetje voor. Als het veranderen van vertanding niet zo lang duurt, heb ik uiteraard nog wat geld over. Dusss, ideeen??????? meld ze graag.
 
Racekoppeling, ik hoor er allemaal vage dingen over. Ik heb standaard 50 cc en een gianelli nrx en dus malossi vario. Heeft dit dan wel nut? En wat voor´n moet ik nemen. Trouwens een carb, zijn die duur, rond de 60 a 70 euro´s? En inbouwen ervan?
 
Heey echt relax, je helpt me hier zeker mee. Ik wist namelijk niet wat ik moest doen, toen ik besloot om geen andere cilinder te nemen. Dus carb en racekoppeling het enige voor het optrekken? Powerbox ofzo is niks? Ach he bedankt he
p.s. wanneer kan ik zien op die site of het een voor of achterkoppeling is (dus vario of race?) ja intelligentie schiet zeker te kort.
 
ja dat snap ik runner, maar op die site, hoe kan ik het verschil zien, staat er niet bij dus. Dus dat is mijn laatste vraag. Hoe zie ik of het een voor of achter kop. is op die site? En heeft het veranderen van de vertanding wel nut bij een standaard 50 cc???
 
Hmm misschien moet ik toch verder kijken dan mijn neus lang is gege. Nou bedankt dat je je tijd heb verneukt voor mij. Thanx. Verdere ideeen voor het optrekken altijd fijn. En kan het nou bij een standaard 50cc of niet, dat met die vertanding?
 
Last edited:
Eigenlijk vind ik het een beetje nutteloos mjah , wat heb je nou aan topsnelheid ?

Ik zou eerst koppeling en carb kopen en als je dan nog niet tevreden bent andere vertanding :)
 
je kan em ook voorblijven door gewoon 10x harder weg te trekken. En een 17,5 mm dell orto is denk ik wel een prima keus voor een carbarateur. Als koppeling moet je een hebo verstelbaar nemen, en als vario ook een hebo race, succes
 
Hij heeft toch al een Malossi, Steppy, waarom zou hij dan een Hebo vario nemen. Die Malossi is goed. Idd een 17.5mm carb is prima, zorgt voor een goede gasreactie. Kwa top zul je er niet zo heel veel mee winnen. De koppeling is niet echt noodzakelijk, het zorgt er wel voor dat je geleidelijk in toeren optrekt, en je schoentjes zullen niet gaan slippen. Beter zou je eerst je trekveren en drukveer veranderen.
 
Back
Top