Andere cilinder..

Johannn

Well-Known Member
Ik dacht er misschien aan.. om is een keer een andere cilinder te gaan halen. Mijn Beta heeft nu 31.000 KM gelopen :eek: ...

Ik heb hier een aantal vraagjes over... wat is het nou precies het verschil tussen een aluminium en gietijzeren cilinder? En wat zijn de voor/nadelen ervan...
Ik zat misschien te denken aan:

http://www.euroscooters.nl/shop/pro...=5644&osCsid=8dcde4274fa24ea1d2a023603dba2442 = DR 50

of

http://www.euroscooters.nl/shop/pro...=4126&osCsid=8dcde4274fa24ea1d2a023603dba2442 airsal T6

Wat raden jullie mij aan??

En hoe zit het met de prestaties van deze? cilinders tov van mijn standaard... hoeveel top er ongevere bij?? enz..

EN is het een beetje makkelijk te vervangen op een Beta Ark. Ik ben het dan natuurlijk van plan om allemaal zelf te gaan doen ... :)

Bedankt!!
 
Advertisement - register to remove this

heb je rekening gehouden dat et verstandig is om ook een andere krukas te nemen als je een 70 cc neemt...

dr50 is een leuke cilinder die je er zo op kan monteren, vervanginscilindertje :)!

t6 met een leuke setup kan aardig knallen voor op straat, raad je dan wel aan om een andere as te monteren :)!

succes!
 
Persoonlijk zou ik voor een dr50 gaan op een straat scooter.
Je zal niet harder gaan rijden.
Dr50 ( gietijzer ) is laagtoeriger dan de t6 (alu).
De t6 zal sowieso niet optimaal presteren icm een std uitlaat, dus veel beter dan je std cilinder zal het niet gaan lopen.

De wand in een alu cilinder is slijtvaster dan die van een gietijzer.
Slijtage van zuiger en verdere onderdelen zal wat hoger liggen aangezien je meer toeren moet gaan draaien met een alu cilinder, wat ook nog eens zorgt voor meer benzine verbruik.
 
heb je rekening gehouden dat et verstandig is om ook een andere krukas te nemen als je een 70 cc neemt...

dr50 is een leuke cilinder die je er zo op kan monteren, vervanginscilindertje :)!

t6 met een leuke setup kan aardig knallen voor op straat, raad je dan wel aan om een andere as te monteren :)!

succes!

waarom een andere as?:S
het is maar 50 cc hoor kan makkelijk op je standaard as
mensen van hier doen dat ook maarjah maak mij niet uit.
als je genoeg geld heb is het misschien aan te raden maar
zoveel maak het niet uit het is maar een 50je...

suc6
 
Back
Top