am6 blok vol koelvloeistof

foxhunter137

New Member
beste,
ik heb in december een rieju MRX gekocht, grootste fout van mijn leven.
ben super hard opgelicht en nu zit ik met een kappote brommer.
de brommer ging op de eerste dag van aankoop al kapot. eerst dacht ik dat dat de carberateur kapot was, dus ik heb er een nieuwe opgezet
geen verandering.
vervolgens dacht ik dat de ecu het niet goed deed omdat de vonk erg zwak was, maar dit was niet zo is mij verteld door een garage.
toe dacht ik dat er iets in de cilinder zou zijn, en ja. De voetpakking was lek.
dus de hele cilinder schoongemaakt en nieuwe pakkingen geplaats.
maar nu heb ik dus een probleem, de krukas zit vol met oude koelvloeistof en roest waardoor de motor dus niet start.
mijn vraag is dus, Hoe krijg ik die rotzooi uit mijn blok?
en nog iets, het membraam. ik zie dat de 2 kleppen niet helemaal afsluiten, is dat een erg probleem?
 

Attachments

  • 20210313_195723.jpg
    20210313_195723.jpg
    139.8 KB · Views: 5
  • 20210309_163722.jpg
    20210309_163722.jpg
    282.8 KB · Views: 6
  • 20210309_185237.jpg
    20210309_185237.jpg
    402.4 KB · Views: 6
  • 20210313_195658.jpg
    20210313_195658.jpg
    133.7 KB · Views: 7
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Het membraam moet helemaal afsluiten ja.

Als er koelvloeistof en roest op de krukas zit is de enige optie het blok splitten ende krukas + lagers vervangen. Als er alleen maar koelvloeistof in zit zou ik proberen schoon te maken door hem uit te spuiten met remreiniger, goed schudden en opzekop houden zodat alles eruit lekt.

De drijfstang van de krukas ziet er vaak een beetje slecht afgewerkt (soms dus ook roest achtig) uit. Dus weet je zeker dat het roest is?
 
foto's zeggen meer dan 1000 woorden.

om alle prut eruit te halen zou ik een revisie set kopen voor de AM6 (dus pakkingen lagers etc) en het blok uit elkaar halen.
(ook een momentsleutel ergens vandaan halen is aangeraden)
zo kan je dus een volledige inspectie doen van het blok
 
de brommer heeft een DR50 cc snel cilinder
ginelli uitlaat
17.5 carburateur
Post automatically merged:

foto's zeggen meer dan 1000 woorden.

om alle prut eruit te halen zou ik een revisie set kopen voor de AM6 (dus pakkingen lagers etc) en het blok uit elkaar halen.
(ook een momentsleutel ergens vandaan halen is aangeraden)
zo kan je dus een volledige inspectie doen van het blok
ik heb foto's toegevoegd, bedankt voor de snelle reactie
 
Last edited:
Back
Top