Aluminium 50cc cilinder piaggio 2t

Stekker

Active Member
Hallo, ik heb een luchtgekoelde zip 2t, nog helemaal origineel op de uitlaat en sproeier na. Nu wil ik hem flink aan gaan pakken met andere cilinder, overbrenging etc. nu vroeg ik me af of iemand weet of er nog snelle aluminium luchtgekoelde 50cc cilinders te koop zijn, ik wil namelijk een zo snel mogelijk 50cc bouwen die nog wel enigszins te gebruiken is om normaal te rijden. Je hebt natuurlijk de airsal cilinders maar ik heb nog nooit iemand gehoord die er een positieve ervaring mee had omdat ze vrij snel kapot gingen. Iemand die dus weet of er nog ergens 50cc race cilinders te koop zijn?
 
Advertisement - register to remove this

Race cilinders van 14k rpm en normaal straat gebruik gaan niet goed samen. Sowieso koelt dat niet lekker op een AC blok

Beter gewoon een DR70 kopen. Veel beter normaal te gebruiken. Veel minder opvallend als je een keer gas geeft.

Airsal is prima voor het geld.
 
Race cilinders van 14k rpm en normaal straat gebruik gaan niet goed samen. Sowieso koelt dat niet lekker op een AC blok

Beter gewoon een DR70 kopen. Veel beter normaal te gebruiken. Veel minder opvallend als je een keer gas geeft.

Airsal is prima voor het geld.
Dr70 ben ik niet echt fan van, wil iets wat net wat net een tikje sneller is maar geen circuit scooter zeg maar. Over airsal, ik kan nergens vinden hoeveel pk die dingen ongeveer kunnen draaien en ik koop liever ook een wat duurdere cilinder en dat ik weet dat ie goed is dan dat ie snel vastloopt
 
Stage 6 sport alu of blauwe top.
Verder;
MHR replica of Ghisa corse (duurder en trager)

Zou lekker voor 70cc gaan.

Moet je ook wel een nieuwe krukas plaatsen. Maar dat houd je met hoogtoerige 50 ook.

Evt in Italie kun je Athena kopen, zelfde als Stage6, met wat zoeken soms wat goedkoper te vinden. Weet alleen niet of ze er ook AC zijn.
 
Stage 6 sport alu of blauwe top.
Verder;
MHR replica of Ghisa corse (duurder en trager)

Zou lekker voor 70cc gaan.

Moet je ook wel een nieuwe krukas plaatsen. Maar dat houd je met hoogtoerige 50 ook.

Evt in Italie kun je Athena kopen, zelfde als Stage6, met wat zoeken soms wat goedkoper te vinden. Weet alleen niet of ze er ook AC zijn.
Top, zou je dan ook oversizevario doen en ontsteking veranderen met stage 6 sport pro en stage 6 hpc krukas?
 
Zou eens bij RRD Preparation kijken naar cilinders. Die heeft nog wel uniek spul.

Ik begrijp je wel om een snelle 50 te bouwen. Des te leuker om een 70cc weg te rijden.
 
Zou eens bij RRD Preparation kijken naar cilinders. Die heeft nog wel uniek spul.

Ik begrijp je wel om een snelle 50 te bouwen. Des te leuker om een 70cc weg te rijden.
Top bedankt, ja klopt en 70 heeft iedereen al dus vond ik het wel origineler om een snelle 50 te maken
 
Dr70 ben ik niet echt fan van, wil iets wat net wat net een tikje sneller is maar geen circuit scooter zeg maar. Over airsal, ik kan nergens vinden hoeveel pk die dingen ongeveer kunnen draaien en ik koop liever ook een wat duurdere cilinder en dat ik weet dat ie goed is dan dat ie snel vastloopt
De Airsal T6 70 cc levert uit de doos (volgens het boekje) 12-14 pk. Ik rijd zelf deze cilinder op een Minarelli horizontaal en een Morini blok. Morini rijdt al 4 jaar met de cilinder en de Minarelli al bijna 3. Dagelijks gebruik. Die hebben er al wat duizenden kilometers opzitten.

De "normale" 70cc van Airsal heb ik geen ervaring mee, ook de 50cc niet.
 
Back
Top