Alpha ledknipperlichten zip 4t 2v 2010

Zip2doezoe

New Member
Beste lezer,

Ik heb 2 weken geleden een piaggio zip 4t 2v 2010 gekocht, alles besteld om het uiterlijk weer netjes te maken dat zit er nu allemaal op.
Ik heb ook de alpha knipper lichten besteld voor en achter en ook het achterlicht, voor zit alles aangesloten en werkt het zoald het hoort te werken, achter zitten alleen de knipperlichten erin de flow werkt de dagrij verlichting niet weet iemand hoe ik het achterlicht en de dagrij verlichting aansluit? Ik heb al een soldeerbout en tin , isolatie tape gekocht want ik las dat het op die manier moest maar kan iemand uitleggen hoe???

Alvast heel erg bedankt!!!!!
 
Advertisement - register to remove this

Volgens mij kun je dit zien op Youtube in een video van Zandri als ik mij niet vergis.

Of even de "Search" boven aan de pagina van deze website gebruiken, er zijn al heel veel draadjes aan dit onderwerp gespendeerd.
 
Volgens mij kun je dit zien op Youtube in een video van Zandri als ik mij niet vergis.

Of even de "Search" boven aan de pagina van deze website gebruiken, er zijn al heel veel draadjes aan dit onderwerp gespendeerd.
Nou had ik t net voor elkaar dat alles werkte zoals t hoorde te werken stopt alle electra ermee niks doet t meer kan iemand me helpen
 
zit er een weerstand tussen de bedrading en de LED`s ???
Dagrij verlichting VOOR : sluit je aan via het contactslot , ACHTER sluit je aan via het achterlicht.
 
zit er een weerstand tussen de bedrading en de LED`s ???
Dagrij verlichting VOOR : sluit je aan via het contactslot , ACHTER sluit je aan via het achterlicht.
Heb een multimeter nodig om dat te controlleren toch? Zoja dan ga ik er morgen ook ff een kopen en voor indd via contactslot maar achter ook met een doorgetrokken draad, had ik dit anders moeten doen?
 
Heb een multimeter nodig om dat te controlleren toch?
Wat ik in sommige gevallen makkelijker vind , is een proeflampje , zo een met een prikker en een draad met krokodillen bekje . Die heb je ook nog met een rood of groene led , voor de plus kant , aan de prikker .
Zoals @Brute-Force zegt is dat het makkelijkst , en scheelt je een draad naar achteren brengen , met kans op sluiting door , doorschuren ergens .
En dan brand bij ingeschakeld contact , net zoals bij auto's , de dagrij verlichting alleen voor.
 
Het probleem is echter dat de spanning voor het achterlicht en de koplamp, wisselspanning is of op z'n minst gezegd een zeer grove gelijkrichting, tenzij men deze verlichting eerst ombouwt naar de accu.
Dus mijn voorkeur gaat toch uit naar een draadje vanaf het contactslot zoals dit ook gebeurd voor de dagrijverlichting aan de voorzijde.
Post automatically merged:

Wat ik in sommige gevallen makkelijker vind , is een proeflampje , zo een met een prikker en een draad met krokodillen bekje .
Voor een leek die niet weet wat hij precies meet, is dit zelfs de beste methode, tenminste als de exacte spanning minder belangrijk is zoals bij RAW-circuit, verlichting, remlicht-circuit, Estart-circuit, claxon-circuit......

Vele professionals maken gebruik van zo'n lampje, het voordeel is dat een simpel lampje het circuit belast en dat je niet op het verkeerde been wordt gezet door stoorproducten en lekspanningen, dit omdat de ingangsimpedantie van een multimeter in de meeste meetbereiken zeer hoog is.
 
Last edited:
Dan zou je daar eventueel , een brugcel tussen kunnen zetten?
Het probleem is vaak dat als de scooter stationair draait de spanning soms lager is dan 12 volt gemiddelt en de frequentie van ongeveer 1500rpm/60=25Hz.
Die lage frequentie zorgt voor een hindelijke flikkering en de lage spanning vaak voor het spontaan uit en aan schakelen van de leds.
Bovendien een brugcel zorgt ook nog eens voor een spanningsval van ongeveer 0,7 Volt.
Beter gewoon laten meebranden met de dagrijverlichting voor, maar iedereen doet wat hij wil natuurlijk.
 
Back
Top