Alles over Scooter SPUITEN topic... #2

wel duurder als het geen stickers zijn... vriend van me heeft een race replica laten spuiten bij een bekende motorspuiter/airbrusher.. en die was 3500 kwijt
 
IMG_1342.jpg


Gister gespoten voor een vriendin :W
 
Je zal idd meer dan 1000eur nodig hebben hoor. Het zijn ook geen stickers zo te zien. Een persoon die het goed kan zal hier echt wel wat meer voor vragen... vermoed 2500-3000eur toch. Zoals JohnnyP ook zegt zit de gemiddelde spuiter hier ook niet op te wachten want dit is een veel eisende job.
 
Zelfde als met deze rox van een maat van me:

40723300.jpg


De grote lijnen zijn gewoon gespoten. De rest zijn stickers. Die hebben een aantal blanke lag lagen over zich heen gekregen waardoor je de lijnen niet tot nauwelijks voelde.

Neem aan dat precies het zelfde is gebeurd bij die brommer.
 
goeie morgen mede forummers:+

ik ben bezig met kappen van een zip te spuiten.
ik heb al aardig wat kappen gespoten in me leven maar misschien dat jullie nog tips hebben waardoor het resultaat beter word?

als de primer gespoten is tot welke korrel kan ik dan het beste schuren?
1000 of 1200? want de verf moet wel een goeie ondergrond hebben om goed te hechten.

welke omgevingstemperatuur is het beste om in te spuiten?

en als ik blanke lak wil spuiten, moet dat dan wanneer de kappen nog niet helemaal droog zijn of moet ik de kappen gewoon goed laten drogen?
En ik las ook ergens dat blanke lak best nat gespoten moet worden, daar bedoel ik mee niet in laagjes maar in 1x een dikke laag eroverheen? klopt dit


excuses als deze vragen al beantwoord zijn, ik heb wel enkele posts gelezen maar geen antwoord kunnen vinden.
 
Als de primer er op zitte kan je ook met een scotch brite matjes schuren is net zo makkelijk.
Omgevings tempratuur zorg ik zelf meestal dat het tusse 15 en 20 graden is ong.
En bij de blanke lak wacht ik tot dat je lak laag zelf weer mat staat, en dan de blanke lak er over heen.
Je kan de blanke lak beste in 2x keer eerst een dun laagje en dat 5 @ 10 min later aantrekken en dan een volle laag er over heen :)
 
Lak ga je toch niet schuren met een scotch brite matje. 8P

Of lak mss opzich nog wel, maar primer niet. Primer schuur je 800 nat.

Het hoeft niet ingewikkeld te zijn.
 
Nee, grondlak is uit de spuit niet superstrak, igg goede grondlak niet.

Goede grondlak, bv van vosschemie is gewoon bijna krijt.

Ik zou lak ook nooit opschuren met een scotch brite matje, wat ik wel soms deed is:
als ik NIEUWE kappensetjes kocht, en sommige kappen een andere kleur moesten krijgen, dan schuurde ik wel met scotch brite, omdat het dan enkel moest hechten, want die kappen zijn toch perfect in orde.

Maar dat is ook de enige uitzondering. :)
 
sandor heeft gelijk.

grondlak voelt grof aan als het droog is en je voelt er over met je hand.
krijg je never nooit strak/glad gespoten.
en dat krijg je met scotchbrite niet glad geschuurt.
dus schuren met 800 nat.
en tussen door goed voelen of het overal goed glad is.
 
We hebben een paar dingen zelf gespoten met compressor.
Is Supermooi geworden al zeg ik het zelf (A)
Achtervelg sprinter
355286882.jpg


Velg Stage6 cup zip
355286709.jpg


Blanke lak gespoten over de Carbon voorkap
355286235.jpg


Stuurkapje Stage6 zip
355286003.jpg
 
ok tnx sandor & evokillerbeerox:W

ik had een kap gekregen waarvan de lak gebarsten was omdat hij in een koude schuur gespoten was ofzo..

heb de kap met 150 geschuurd
daarna primer, en daarna begonnen met schuren met 400 daarna 600
en nu is de kap weer glad, nog een primerlaag eroverheen omdat er nu geen primer meer opzit, dan met 800 schuren, lak erop 1200 schuren weer lak erop..

ik wil de kappen met matzwart spuiten dus is de blanke lak niet nodig
wel wil ik nog velgen spuiten met glanslak waar wel blanke lak overheen moet.

moet ik dan de blanke lak eroverheen spuiten wanneer het droog is en uitgehard
of wanneer het droog is maar nog niet volledig uitgehard of anders?
alleen dat deel van het verhaal begreep ik niet:P

morgen hoop ik de kappen in de primer te hebben, klaar om gespoten te worden:W
 
Back
Top