This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Alles over Scooter SPUITEN topic... #2

spuitbussen zijn gewoon klote, loop eens een verfspecial zaak binnen en vraag voor industriaal lak/autolak in spuitbussen... geloof me, je betaal iets meer, maar spuit veel minder waardoor je minder spuitbussen nodig hebt... en als je goed kan spuiten, kan je verschil tussen compressor/spuitbussen amper merken..

+ groot voordeel, blijft gewoon er beter op zitten.. die motip spuitbussen ga je 1x met thinner over en alles is weg...


@dso slider.

ik had zo'n devilbiss GTi spuitpistool, echter is hij gestolen toen er ingebroken werd bij een vriend van me zijn garage... der staat nu ook een mooie setje op marktplaats voor 300,-...(devilbiss) misschien dat ik die ga nemen..


weet jij trouwens of er een meetstaaf/beker ofzo bestaal om de verhoudingen te kunnen weten enzo? of verschilt dat te erg per verf?
 
ik ga er ook nie met thinner over

resultaat voorkap zwart 3 lagen 1 blanke lak daarna die striping en weer 1 laag de lak is nog nat opde pic
[ir]http://i29.tinypic.com/oi6oly.jpg[/ir]
 
Last edited by a moderator:
benzine dr over en het ligt er ook af ... en nog wel meer oplosmiddelen... maarja je moet het zelf weten.

@ JhonnyP.. die mengstokken kan je wel bestellen als je gewoon daar ff naar vraagt bij een lokale spuiterij dan is die dr meestal met een week. Je hebt het meest aan een 2:1 en een 4:1 mengstok want dat eerste geld meestal voor kleur en blanke lak en dat 2e geld doorgaans voor grondverf... ik weet ff niet hoe de verhouding bij basislak is maar ik dacht ook 2:1... Devilbiss en Sata zijn over het algemeen gewoon goeie spuiten. Als je 1 spuit koopt zal ik een 1.3 nozzel of 1.4 nozzel nemen want daar kan je bijna elk laksysteem wel mee spuiten.

@ de papkarre.. 't is niet echt slim om striping over blanke lak te doen he... altijd als laatste pas afblanken in 2 lagen...
 
dat van die nozzels wist ik... die meetstokjes ga ik morgen achteraan..
PS waar haal jij je verf weg, doe je dat waar je werkt, of een speciaal zaak..


moet goedkope grondverf hebben
 
Ik doe alles op me werk. Ik werk bij een spuiterij. Volgens mij is de grondverf bij ons iets rond de 20 euro per liter... en nat in nat grondverf iets duurder maar dat gebruik ik nooit op scooters.
 
Kan iemand mij uitleggen hoe dat zit met airbrush ? Men vader heeft hier zo een ding staan maar ik weet niet hoe dat in elkaar zit.. Naart schijnt is airbrush veel beter dan gewone spuitbussen ?
 
Kan iemand mij uitleggen hoe dat zit met airbrush ? Men vader heeft hier zo een ding staan maar ik weet niet hoe dat in elkaar zit.. Naart schijnt is airbrush veel beter dan gewone spuitbussen ?

airbrush is om hele dunne lijntjes te zetten, niet om je hele scooter te spuiten dus...
 
ik heb een peugeot speedfight 1 en wil mijn velgen wit gaan spuiten.
net zo als bij een wrc model.
maar de orginele grijze verf bladert al los her en der.
hoe moet ik deze nu behandelen stap voor stap voor ik ga spuiten?
let wel ik spuit ze met motip velgen wit en een laag blanke lak.
 
beste is ze ff late stralen of je moet met verfafbijt aan de gang... als je alleen gaat schuren blijf je die plekken zien waar je coating niet meer zit.
 
ja weet je wathet is , waar die verf er af is is de velg erg korrelig.
met een wit/geel poeder achtige substantie.
er vreemd.


dus stralen enigste en beste optie?
met schuren dus geen goed resultaat haalbaar?
 
een coating kan je wel met 2.0 spuiten.. soms pak ik ook wel een 2.5... dat komt niet zo nauw als bij basislak of 2k

Ik heb geen ervaring met gelcoat maar zo doe ik het met chassis coating
 
Dat witte poeder is trouwens erosie van het alluminium.. kan je er gewoon af halen door wat te schuren of staalborstelen of stralen... maar je kan wel schuren maar dan moet je het ook goed doen.. niet ff met 280 er overheen jassen en dan spuiten
 
Gisteren 3 kappen van een Honda CBR 600 zilver gespoten.. van de week doe ik de overige delen die parelmoer geel moeten.





 
@DSO slider,
ziet er goed uit.
ga er vanuit dat dat in een profesionele spuitcabine is gedaan.
mooie kleur grijs.
 
Last edited:
Nah dit is op de chassisvloer gedaan.. Dat is een vloer met een afzuiging waar geschuurd en gespoten word. ..soort spuitcabine maar er word ook geschuurd en geplamuurt en zo.
 
ja weet je wathet is , waar die verf er af is is de velg erg korrelig.
met een wit/geel poeder achtige substantie.
er vreemd.


dus stralen enigste en beste optie?
met schuren dus geen goed resultaat haalbaar?

Beter laat je dat coaten. Super sterk en strak. En is niet eens zo heel duur.

En trouwens ik wil graag de Kawasaki Z750 of Z1000 kleur op mijn motor hebben. Dus weet iemand toevallig die kleurcode? Doel dan op die oranje kleur.
 
Dso slider, ff offtopic, jij woont wel in een mooie streek precies,
lekker hengel uitgooien in je eigen tuin 8)
 
Dan ben je een stuk verstandiger geworden in dat tijdsbestek.

Ontopic:
Kappen zien er strak uit