Heel hartelijk bedankt voor je duidelijke reactie!Goed van je dat je de topics door hebt gelezen!
-Mijn ervaring is dat je wel van boven richting beneden kunt spuiten, maar de spuitbus werkt het beste als je horizontaal spuit. Zelf spuit ik niet recht naar beneden, maar horizontaal en af en toe wat meer naar beneden. Soms schud ik ook wat op en neer tijdens het spuiten, en druk de knop nooit lang in. Meestal zet ik overal strepen neer zeg maar.
-Je kunt niet precies overal evenveel lak spuiten in 1 keer, ik zou zeggen dat het niet geeft als je met de ene laag ergens niet helemaal komt, dat vul je gewoon weer op met de volgende laag. Beter meer dunne lagen dan 1 dikke bijvoorbeeld. Als je veel lak spuit in 1 laag, kun je veel sneller last krijgen van druipers, en dat wil je helemaal niet, want dat is erg zonde. Kun je alles weer overnieuw doen.
ik zou alleen als je alles met praxis/gamma (lees: huismerk) spuitbussen gaat spuiten
D'r daarvoor of daarna niet met een ander merk overheengaan..
geloof me dat doet het kwaliteit niet ten goede..
Greets David
P.s. dit geld voor veel merken..
gewoon altijd 1 en dezelfde merken gebruiken bij zoiets..
heb ik hier wat aan?
airbrush compressor met vocht afschieder.
6 bar, 17l per minuut, 135watt en 0,96amp
haha ik heb dus net ook het hele topic doorgelezen... wat een werk..Goed van je dat je de topics door hebt gelezen!
-Mijn ervaring is dat je wel van boven richting beneden kunt spuiten, maar de spuitbus werkt het beste als je horizontaal spuit. Zelf spuit ik niet recht naar beneden, maar horizontaal en af en toe wat meer naar beneden. Soms schud ik ook wat op en neer tijdens het spuiten, en druk de knop nooit lang in. Meestal zet ik overal strepen neer zeg maar.
-Je kunt niet precies overal evenveel lak spuiten in 1 keer, ik zou zeggen dat het niet geeft als je met de ene laag ergens niet helemaal komt, dat vul je gewoon weer op met de volgende laag. Beter meer dunne lagen dan 1 dikke bijvoorbeeld. Als je veel lak spuit in 1 laag, kun je veel sneller last krijgen van druipers, en dat wil je helemaal niet, want dat is erg zonde. Kun je alles weer overnieuw doen.
hebben jullie nog tips om stof in mijn lak te voorkomen? en als het er dan toch in komt het weg te halen?
nou ik wou er mijn hele scooter mee spuiten maar dit gaat dus niet. Dan weet ik dat. THXik denk dat je hiermee dus alleen moet airbrushen, volledige scooter spuiten gaat niet.. zo'n 'grote' spuit verbruikt al gauw 200 l/min.. licht er aan wat je er mee wilt doen.
Als ik dan de ruimte benevel, dan wordt de lucht toch vochtig en dat is dan weer slecht voor de lak. Of daalt het water vrij snel, samen met het stof en blijft het dan op de grond liggen? en dus gewoon op een oude tafel spuiten...Voordat je gaat spuiten kun je de ruimte een beetje benevelen met water, hierdoor haal je het stof uit de lucht. Je kunt je kappen beter niet op de grond leggen zoals je eerder aangaf in de post hierboven, op de grond is meestal nog meer stof aanwezig.
Wanneer er stof deeltjes op je gespoten kappen zitten kun je deze weer met een zeer fijne korrel lichtjes opschuren.
Weet iemand een online kleurenboek waar je alle kleuren kan zien?
De luchtdruk die je kan gebruiken zal voor iedereen anders zijn (gewoon steeds proberen/afstellen) en is afhankelijk van hoeveel verf erbij komt.
2-3 bar is ongeveer wel genoeg.
Ik heb nog geen ervaring hier mee, maar dit is wat ik er van weet.
succes!