alles op 2 wielen is in belgie dodelijk!

Karoshi

De Zotte Belg!
hoorde vanmorgen op het nieuws dat het vanaf nu niet meer kan om met een gewoon autorijbewijs op een 125cc te rijden...
Natuurlijk zwaar pissed ga ik op internet kijken en kijk is wat ik vond:

Rijbewijs B niet langer geldig voor bromfiets

Automobilisten die na 1 september 2000 hun rijbewijs categorie B, het gewone autorijbewijs, verwierven, mogen daarmee niet langer met een bromfiets tot 125 cc rijden. Dat melden Het Belang van Limburg en de Gazet van Antwerpen maandag. Houders van zo'n rijbewijs moeten daarvoor vanaf 1 september dit jaar een theoretisch en praktisch examen afleggen. De regering besliste dat op 7 december 2001. Verkopers van motorfietsers reageren verbaasd en pleiten voor een overgangsmaatregel. De VTB/VAB heeft begrip voor de maatregel, wegens de vele ongevallen met onervaren bestuurders, maar heeft vragen bij het nut van het theoretische examen. (DWM)

Ik natuurlijk blij kan ik toch nog vlammen.... maar het is weer een mooi bewijs dat alles ,volgens die gasten met hun auto met chauffeur, met 2 wielen dodelijk is...
 
Advertisement - register to remove this

mja wij moeten hier ook een certificaat hoor...

Het was gewoon een mooie regeling om wat auto's minder te hebben dat je zonder motorrijbewijs op tot 125cc machines mocht rijden...

Maar jah het is natuurlijk veiliger dat vette dertigers - veertigers zo maar op een motor mogen kruipen zonder een praktische of een theoretische proef |(
 
Politici in België zijn op hun hoofd gevallen...
Zeker ivm verkeer
Massaal veel alcoholcontroles, onbemande camera's, snelheidsbeperkingen, wijzigingen aan het examen voor je rijbewijs, djeezus, en toch gebeuren er nog zoveel ongelukken.
We zijn gewoon met teveel op de baan, en het merendeel daarvan heeft geen discipline en gedraagt zich egoïstisch, daardoor ontstaat er verkeersagressie :|
Ze willen de auto's begrenzen, verzekeringspremies de hoogte injagen etc. Hoe gek je het ook bedenkt, bij ons is het zo.
In andere landen is de wetgeving en de politie heel wat lakser dan bij ons en daar lukt het beter.
 
zijn de belgische politici op hun kop gevallen?
nah...
Wat denk je van hier in Nederland dan?
Alsof er hier geen moordcontrole wat betreft flitspalen en rollerbanken e.d. is..
Hier in Nijmegen staat er TIG flitspalen man, en veel politie op de been, dus daar in Belgie zijn jullie niet de enigste :p
 
Back
Top