MrKikker
Well-Known Member
ik heb een tijdje geleden een Airsal 50 snel aluminium vlinderpoort gekocht.
de jongen zei dat ie maar 3 seconden had gelopen.
waarschijnlijk 3 seconden met een kilo ijzer erin zonder druppel olie, want dat ding was goed naar de tering. poorten waren op sommige stukjes afgebroken, en er zaten vrij diepe gleuven in.
naar de honert gebracht en teruggekregen. de afdrukken zaten er nog wel in want hij kwam niet door de wand heen met de hoonkop, maar de gleuven waren eruit. nieuw zuigertje en hij liep weer prima.
helaas doodgereden omdat er een stukje poort afbrak en de zuiger insloeg. de zuiger is dood
maar de cilinder ziet er naar mijn ogen nog goed uit.
(let niet op de viezigheid, dat is stof en haartjes)
de uitlaatpoort:
nu wil ik wel weer graag de cilinder rijdend hebben. ik ga terug naar de hoonzaak om precies dezelfde zuiger te kopen (de inhoud van de cilinder is immers niet veranderd) maar ik ben bang dat dan precies hetzelfde gaat gebeuren; een stukje van de poort die in de zuiger slaat.
de poorten staan er nu zo bij:
nu weet ik dat zowieso de poorten afgewerkt zullen gaan worden.
en nu komt de aap uit de mouw: dit wil ik graag zelf gaan doen.
nou heb ik geen 2 linkerhanden en de uitlaatpoort van m'n rooie top ook al gefixed (zodanig dat ie nog werkt ), maar ik vind inlaatpoorten, en vooral aluminium, toch wat anders. ik heb beschikking over een dremel met bijbehorende kopjes en vijltjes.
mijn vraag is hoe ik de inlaatpoorten moet gaan afwerken, dwz op welke manier en wat het resultaat moet worden, en of ik eventueel nog wat aan de uitlaatpoort kan afwerken.
als er overgens wordt gezegd dat de cilinder gehoont moet worden, de strepen zijn de strepen die zijn overgebleven ná de hoonbeurt. de cilinder heeft gewoon gereden (á la 80km/h) direct na de hoonbeurt.
mocht er toch aangeraden worden dat de cilinder gehoont moet worden, dan is dit een optie maar moet ik alsnog de poorten afwerken. de vraag blijft dus!
en dingen als: "niet zelf doen" kan je ook weglaten. het gaat erom dat ik het zowieso eens wil doen, of ik nou die cilinder verneuk boeit me verder niet.
als dit topic niet mag, gooi em dan maar dicht. knal ik m'n vraag wel ergens anders heen
alvast thanks!
de jongen zei dat ie maar 3 seconden had gelopen.
waarschijnlijk 3 seconden met een kilo ijzer erin zonder druppel olie, want dat ding was goed naar de tering. poorten waren op sommige stukjes afgebroken, en er zaten vrij diepe gleuven in.
naar de honert gebracht en teruggekregen. de afdrukken zaten er nog wel in want hij kwam niet door de wand heen met de hoonkop, maar de gleuven waren eruit. nieuw zuigertje en hij liep weer prima.
helaas doodgereden omdat er een stukje poort afbrak en de zuiger insloeg. de zuiger is dood
maar de cilinder ziet er naar mijn ogen nog goed uit.
(let niet op de viezigheid, dat is stof en haartjes)
de uitlaatpoort:
nu wil ik wel weer graag de cilinder rijdend hebben. ik ga terug naar de hoonzaak om precies dezelfde zuiger te kopen (de inhoud van de cilinder is immers niet veranderd) maar ik ben bang dat dan precies hetzelfde gaat gebeuren; een stukje van de poort die in de zuiger slaat.
de poorten staan er nu zo bij:
nu weet ik dat zowieso de poorten afgewerkt zullen gaan worden.
en nu komt de aap uit de mouw: dit wil ik graag zelf gaan doen.
nou heb ik geen 2 linkerhanden en de uitlaatpoort van m'n rooie top ook al gefixed (zodanig dat ie nog werkt ), maar ik vind inlaatpoorten, en vooral aluminium, toch wat anders. ik heb beschikking over een dremel met bijbehorende kopjes en vijltjes.
mijn vraag is hoe ik de inlaatpoorten moet gaan afwerken, dwz op welke manier en wat het resultaat moet worden, en of ik eventueel nog wat aan de uitlaatpoort kan afwerken.
als er overgens wordt gezegd dat de cilinder gehoont moet worden, de strepen zijn de strepen die zijn overgebleven ná de hoonbeurt. de cilinder heeft gewoon gereden (á la 80km/h) direct na de hoonbeurt.
mocht er toch aangeraden worden dat de cilinder gehoont moet worden, dan is dit een optie maar moet ik alsnog de poorten afwerken. de vraag blijft dus!
en dingen als: "niet zelf doen" kan je ook weglaten. het gaat erom dat ik het zowieso eens wil doen, of ik nou die cilinder verneuk boeit me verder niet.
als dit topic niet mag, gooi em dan maar dicht. knal ik m'n vraag wel ergens anders heen
alvast thanks!
Last edited: