50cc snel (Airsal?)

DeSo

Well-Known Member
Ok here's the deal...

Mijn vader wil in verband met verzekering (eigen zaak en dergelijke) niet dat ik met een 70cc ga rijden. Nou heb ik hem het hele zootje over 70 en 50cc verteld dat een 50 snel sneller kan zijn als een 70 etc, maar goed peuter dat maar es bij je vader aan het verstand.

Affijn 70cc is out of the question. Op zoek naar een 50 snel dus. Nou had ik een vraag ik heb dus nu als

Setup:

LC (Aerox R)
17,5 mm carb dell'orto
30% Drukveer
Bidalot S2 Racing Replica met C20 demper :)
Hebo Race Vario
Std koppeling Blauwe veertjes (dacht 40%)

Nou wil ik dus niet de hele wereld aan een cilinder uitgeven, ik ben student dus heb een krap budget.

Ik zoek dus een goede cilinder voor rond de 150 euro, niet kijken op een euro of 10. Ik zat zelf te denken een een airsal alu 50 snel. heeft iemand daar ervaring mee, is et een goede cilinder of kan ik beter iets anders kopen? Ik heb gehoord dat Athena ook wel redelijk goede cilinders maakt, maar nou weet ik niet of dat ook voor 50 snel geld. Let wel op dat ik niet op zoek ben naar een echte race cilinder dus geen evo of mhr ofzowiets.
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb ooit een Ac 50 van Airsal op me peusjo gehad en dat liep best mooi! De cilinder gaat na mijn ervaring ook behoorlijk lang mee maar weet niet psies hoe het met een Lc ligt op een Mina blok..maar ik meld je het maar ff:D mzzls
 
Uhm, een airsal staat meestal bekend om zijn slechte wand en mindere afwerking, je kan het een beetje bijwerken en je hebt een best leuk cilindertje, voorbeeld: airsal t6
Een andere optie is misschien een hebo maar die ligt alweer een stuk hoger in prijs. Je kan voor een athena kijken is +- zelfde als hebo maar een stuk goedkoper..
 
Een EVO50? :rolleyes:

Nej serieus, ik denk dat je idd beter een Gilardoni kan kopen dan een Airsal, heb er 1 onder mn Typhoon gehad, en in 2 maanden tijd alleen maar problemen gehad...
Nu is de kwaliteit misschien beter van de nieuwere versie..
Maar tog zou ik voor iets anders kiezen...
 
Originally posted by aerox terror
over airsal hebbik eig alleen maar slechte verhalen/ervaringen over gehoord :rolleyes:

hier nog 1. vooral over de afwerking van de cilinder,

daarom vroegik al of de athena niks voor hem was
heb er ook mee gereden(ovaal) en rijd gewoon erg lekker en is niet duur
 
Back
Top