Airsal 50 Snel | Mina hori LC | Afstellen

Scum Rage

Well-Known Member
Yo,

Ik heb een nieuw cilindertje, de Airsal 50cc snel met vlinderpoort.

Ik weet echter niet waar ik ongeveer moet beginnen met afstellen. De setup word als volgt:

Cilinder: Airsal 50cc snel
Carb: DO 17.5mm (Luchtfilter begrenst)
Vario: Stage6 Sport Pro
Koppeling: Stage6 (hiervan heb ik nu oranje trekveren er in zitten)
Uitlaat: Yasuni R

Waar moet ik ongeveer beginnen met sproeier, rollen, trekveren en drukveer?
 
Advertisement - register to remove this

Niet zo ongeduldig aub (bump-post van je verwijderd)

Gewoon alles monteren en zien wat het doet. Als je nu originele cilinder hebt moet je waarschijnlijk een stapje groter in sproeier, en wat lichter in rollen. Merk je vanzelf
 
Naja ik denk beide, de cilinder die er af kwam was inderdaad standaard maar best versleten, terwijl die vrij nieuw was.. paar 1000km maar. Denk ook niet dat ik hem goed benut heb, maarja, ik heb nu deze cilinder en vind het voorlopig prima zo.
 
tja , het afstellen is gewoon een kwestie van zoeken , rode malossi veer , gele malossi veer , variorollen van 3 t/m 4,5 a 5 gram , verschillende trekveren en je kunt ook nog met shims , v-snaar e.d. testen.

door gewoon eindeloos combinaties te proberen kom je vaak het meest ver , en loopt het vaak langer goed en beter dan de gemiddelde andere scooter met hetzelfde erop..

soms kun je maar zo geheel moeten veranderen van drukveer , rollen , trekveren e.d. omdat het gewoon niet niet uitkomt ..

Het nadeel van de Airsal 50 is weer dat deze vrij veel toeren draait terwijl dat eigenlijk niet had gehoeven , dus slijt alles wat meer maar word ook zeer zeker warmer waardoor je constant aan het afstellen blijft.
 
Back
Top