De bougie wordt natIs je bougie nat als je probeert te starten? Of blijft deze droog
De bougie wordt nat
Ik heb er inmiddels al 3 carburateurs op gehad. maar mijn eigen carburateur op de scooter van van vrouw dan loopt tie als een zonnetjeEen andere bougie heb je ook al geprobeert dus dat is waarschijnlijk ook goed , waar ik aan zit te denken is dat de misschien stuk is gegaan , en er nu op blijft staan en hij dus verzuipt . Kun je voor de zekerheid de choke testen , en ook kijken (meten) of hier spanning op komt als de motor loopt. Dit zou ook verklaren dat hij wel start als hij afgekoeld is .
Post automatically merged:
Zie dat je ook de carb hebt gewisseld , te snel gelezen , maar je kan nog niet eens met je met lopende motor spanning op je choke hebt.
Nee de sproeier zit er al heel lang in en is niet veranderd. Een verkeerd mengsel geloof ik niet daar de carburateur op de scooter van mijn vrouw het uitsteken doet.Erg vreemd dit!
Met een teveel aan brandstof en lucht is het mogelijk dat het kaarsje niet goed wil ontbranden.
Maw de vonk van de bougie dooft dan ipv dat deze het mengsel kan ontsteken.
Aan de andere kant is het ook mogelijk dat er een vacuümlekkage is juist het mengsel niet goed is en stagneert.
Dan is er nog een derde, en dat betreft de inlaatklep!
Deze kan verbrand of lichtelijk krom zijn zodat de inlaatslag niet genoeg brandstof en lucht kan aanzuigen.
Tijdens de compressieslag wordt het samengeperste mengsel ontbrandt.
Daarom is het belangrijk dat de kleppen goed sluiten!
Boven collega's hebben ook al het eea aangegeven waar je misschien wat aan hebt.
Zit er in de nieuwe carburateur ook dezelfde maat sproeiers gemonteerd?
Heb je in het verleden begrenzers gemaakt?
Zo ja, heb je toen ook gelijk een iets grotere sproeier geplaatst?
De kleppen zou kunnen. Heb je een idee hoe ik dat kan testen?
(je kan altijd de cilinderkop erafhalen en inspecteren)
Nee ik heb heel het elektrisch circuit doorgemeten ik heb zelfs de choke gecontroleerd volgens een you tube filmpje gecontroleerd de choke werkt naar behorenJa dat is ook het punt , mijn gedachte is als je geen spanning op de choke krijgt wandelt het probleem mee met een andere carb , welke het op een andere scooter , die wel spanning op de choke heeft , het weer goed doet . Ik zeg niet dat dat het is maar zou zomaar een draadbreuk of slecht contact ergens kunnen zijn. Om dit uit te sluiten motor starten en choke aansluiting meten , let op is wel wisselstroom.
Dan zal ik de cilinder kop eraf gaan halen en de kleppen controleren. Alleen snap ik dan niet dat de compressie 8 bar is. Vacuüm slang etc. Aid alles nieuw aan gebracht dat was in eerste instantie mijn idee dat er te weinig benzine kwamKan ook zijn dat de carburateur gewoon goed is!
Het kan ook zo zijn dat de vacuüm brandstofkraan niet goed meer functioneert...
Denk aan het interne membraan.
Om het te kunnen controleren is het helaas zoals Lex al aangaf in post #2.
Meestal is zo iets dergelijks al gauw visueel waarneembaar.
Zo niet, de cilinderkop op de kop houden met de kleppen op de plaats en er een kleine hoeveelheid vloeistof in en/of opgieten. Lekt er vloeistof door aan de andere kant is de klep niet goed meer.
Maar het kan ook zo zijn dat je enkel de klep(pen) behoeft te reinigen en in te slijpen.
(zeker de inlaatklep kan goed vervuilt zijn van bijvoorbeeld een dikke koollaag)
Ook is het punt wat Arie eerder aanstipte de moeite waard om te controleren.
Ik heb er een nieuw filter opgezet nu heb ik het filter los gemaakt zodat ik er remreiniger in kan spuiten maar helaasAlles is uitgewisseld, maar in alle gevallen blijft het luchtfilter hetzelfde.
Kijk daar eens naar.
Ik heb er een nieuw filter opgezet nu heb ik het filter los gemaakt zodat ik er remreiniger in kan spuiten maar helaas
timing klopt volgens merkteken op vliegwiel en de 2 kleine gaatjes en groter gat in tandwiel kleppenHeel vreemd.
Klopt de timing nog?
Stand nokkenas tov ontsteking?
Die had je nog niet gewisseld denk ik.Het kan ook zo zijn dat de vacuüm brandstofkraan niet goed meer functioneert...
Denk aan het interne membraan.
Ja die werkt op de scooter van mijn vrouw en op mijn scooter niet. Evenals de carburateur mobine bougie met dop en de ontstekingDit begint op een volslagen raadsel te lijken.
Ik zit me gek te prakkiseren.....
Heb je de cdi van de scooter van je vrouw wel eens geprobeerd op de jouwe?
Ik heb nu de cilinderkop gehaald. lijkt mij niet extreem zie foto's. Ik heb er ook vloeistof {terpetine}in staan die loopt niet weg.Nee ik heb heel het elektrisch circuit doorgemeten ik heb zelfs de choke gecontroleerd volgens een you tube gecontroleerd de choke werkt naar correct
Post automatically merged:
Dan zal ik de cilinderkop gaan halen en de kleppen controleren. Alleen snap ik dan niet dat de compressie 8 bar is. Vacuüm jargon etc. Aid alles nieuw aan gebracht dat was in eerste instanties mijn idee dat er te weinig benzine kwam