Hallo allemaal.
Ik heb gister de cilinder van een vriend vervangen die zat er namelijk al 200000 km op. En de scooter rookte olie leek wel een 2 takt. Maar goed nieuwe cilinder der op nieuwe pakkingen alles goed. Nu start die alleen echt slecht zegmaar hij start wel. Maar hij pakt hem niet door. Iemand enige idee?
Ja zeker k heb alles 4 keer gecheckt de cilinder staat ook perfect op tijd. Door middel van een trucje.Zuiger en zuigerveren ook vervangen
Alles netjes schoongemaakt en toen pakkingen erop
Kruislings aangedraait en op moment?
Ja zeker k heb alles 4 keer gecheckt de cilinder staat ook perfect op tijd. Door middel van een trucje.
De hele cilinder/zuiger zat onder de diepe krassen.
Compressie is ook super.
Dan ga ik daar even kijken. De compressie meten met een meter is niet gebeurd gewoon met de voet op get kickpedaal. Aangezien bijna elke 4 takt 50 cc ongeveer dezelfde tegendruk geeft op het kickpedaal.Oke dan zal dat goed zijn wat bedoel je met de compressie is super heb je deze gemeten?
Als ik er vanuit ga dat de compressie goed is
En de timing goed staat zou ik het verder gaan zoeken in de carbarateur of ontsteking
Ik zou beginnen met carbarateur schoonmaken ook de sproeiers en hem afstellen het kan zijn omdat je vriend met lagere compressie heeft gereden de afstelling van de carb heeft veranderd om bijvoorbeeld beter te laten lopen door meer benzine te lsten krijgen
Dan ga ik daar even kijken. De compressie meten met een meter is niet gebeurd gewoon met de voet op get kickpedaal. Aangezien bijna elke 4 takt 50 cc ongeveer dezelfde tegendruk geeft op het kickpedaal.
Is die van de agm nu best wel goed..
Dan zal ik eens kijken met zoon meter.als ik die kan vinden.Je weet pas zeker of de conpressie goed is als die gemeten is dit kan je niet zeggen met de kickstart..
Dan zal ik eens kijken met zoon meter.als ik die kan vinden.
Mogen wij dat trucje ook weten?Ja zeker k heb alles 4 keer gecheckt de cilinder staat ook perfect op tijd. Door middel van een trucje.
Haha gewoon met een stift op je vliegwiel en blok staat dje zeker optijd.Mogen wij dat trucje ook weten?
Gewoon de originele cilinderWat is het merk van die cilinder? Als die 200000 km mee is gegaan dan moet het wel een goede kwalitiet cilinder zijn.
Dat die Agm niet van roest uit elkaar is gevallen na 200.000 km is best knap voor een Chinese scooter.
Gewoon de originele cilinderWat is het merk van die cilinder? Als die 200000 km mee is gegaan dan moet het wel een goede kwalitiet cilinder zijn.
Dat die Agm niet van roest uit elkaar is gevallen na 200.000 km is best knap voor een Chinese scooter.
Is die beetje accuraat.Ik gebruik deze ben hier best tevreden over zeker voor die prijs: https://www.hbm-machines.com/nl/p/hbm-5-delige-auto-compressietester-model-2
Haha gewoon met een stift op je vliegwiel en blok staat dje zeker optijd.
Post automatically merged:
Gewoon de originele cilinder
Post automatically merged:
Gewoon de originele cilinder
Post automatically merged:
Is die beetje accuraat.
Zal er eens voor kijken werkt op 2 en 4 takt toch?Bij mij wel iniedergeval
Mooi dan zal ik die eens bestellen2 of 4 takt maakt niet uit
mee eens: die ZNEN's kunnen echt wel lang mee, het hangt er maar vanaf hoe je ermee omgaat.Ja ja... Jullie altijd maar Flauwe grappen maken over AGM : Altijd Gelazer Mee....
Die mooie Stoere Vespa`s / Piaggio van jullie halen geen 200 K... AGM wel ! en dat zonder Yasuni en Malossi MHR Stickers!
Past wel, er zit een M10x1.0 stuk in en dat is degene die je moet gebruikenDie meter past toch helemaal niet op gy6?
Klopt gezien ja. Maar werkt het niet op 2 takt want bij mn 2 takt geeft die nog niet eens 1 bar aan. Nou kan ik wel weten dat er echt wel meer dan 1 bar op staat hoeveel idk. Maar hoe kan dat.Past wel, er zit een M10x1.0 stuk in en dat is degene die je moet gebruiken