Agm 50 start raar

Aidan384838

Well-Known Member
Hallo allemaal.
Ik heb gister de cilinder van een vriend vervangen die zat er namelijk al 200000 km op. En de scooter rookte olie leek wel een 2 takt. Maar goed nieuwe cilinder der op nieuwe pakkingen alles goed. Nu start die alleen echt slecht zegmaar hij start wel. Maar hij pakt hem niet door. Iemand enige idee?
 
Advertisement - register to remove this

Hallo allemaal.
Ik heb gister de cilinder van een vriend vervangen die zat er namelijk al 200000 km op. En de scooter rookte olie leek wel een 2 takt. Maar goed nieuwe cilinder der op nieuwe pakkingen alles goed. Nu start die alleen echt slecht zegmaar hij start wel. Maar hij pakt hem niet door. Iemand enige idee?

Zuiger en zuigerveren ook vervangen
Alles netjes schoongemaakt en toen pakkingen erop
Kruislings aangedraait en op moment?
 
Ja zeker k heb alles 4 keer gecheckt de cilinder staat ook perfect op tijd. Door middel van een trucje.
De hele cilinder/zuiger zat onder de diepe krassen.
Compressie is ook super.

Oke dan zal dat goed zijn wat bedoel je met de compressie is super heb je deze gemeten?

Als ik er vanuit ga dat de compressie goed is
En de timing goed staat zou ik het verder gaan zoeken in de carbarateur of ontsteking

Ik zou beginnen met carbarateur schoonmaken ook de sproeiers en hem afstellen het kan zijn omdat je vriend met lagere compressie heeft gereden de afstelling van de carb heeft veranderd om bijvoorbeeld beter te laten lopen door meer benzine te lsten krijgen
 
Oke dan zal dat goed zijn wat bedoel je met de compressie is super heb je deze gemeten?

Als ik er vanuit ga dat de compressie goed is
En de timing goed staat zou ik het verder gaan zoeken in de carbarateur of ontsteking

Ik zou beginnen met carbarateur schoonmaken ook de sproeiers en hem afstellen het kan zijn omdat je vriend met lagere compressie heeft gereden de afstelling van de carb heeft veranderd om bijvoorbeeld beter te laten lopen door meer benzine te lsten krijgen
Dan ga ik daar even kijken. De compressie meten met een meter is niet gebeurd gewoon met de voet op get kickpedaal. Aangezien bijna elke 4 takt 50 cc ongeveer dezelfde tegendruk geeft op het kickpedaal.
Is die van de agm nu best wel goed..
 
Dan ga ik daar even kijken. De compressie meten met een meter is niet gebeurd gewoon met de voet op get kickpedaal. Aangezien bijna elke 4 takt 50 cc ongeveer dezelfde tegendruk geeft op het kickpedaal.
Is die van de agm nu best wel goed..

Je weet pas zeker of de conpressie goed is als die gemeten is dit kan je niet zeggen met de kickstart..
 
Wat is het merk van die cilinder? Als die 200000 km mee is gegaan dan moet het wel een goede kwalitiet cilinder zijn.
Dat die Agm niet van roest uit elkaar is gevallen na 200.000 km is best knap voor een Chinese scooter.
 
Mogen wij dat trucje ook weten? :D
Haha gewoon met een stift op je vliegwiel en blok staat dje zeker optijd.
Post automatically merged:

Wat is het merk van die cilinder? Als die 200000 km mee is gegaan dan moet het wel een goede kwalitiet cilinder zijn.
Dat die Agm niet van roest uit elkaar is gevallen na 200.000 km is best knap voor een Chinese scooter.
Gewoon de originele cilinder
Post automatically merged:

Wat is het merk van die cilinder? Als die 200000 km mee is gegaan dan moet het wel een goede kwalitiet cilinder zijn.
Dat die Agm niet van roest uit elkaar is gevallen na 200.000 km is best knap voor een Chinese scooter.
Gewoon de originele cilinder
Post automatically merged:

Ik gebruik deze ben hier best tevreden over zeker voor die prijs: https://www.hbm-machines.com/nl/p/hbm-5-delige-auto-compressietester-model-2
Is die beetje accuraat.
 
Ja ja... Jullie altijd maar Flauwe grappen maken over AGM : Altijd Gelazer Mee....

Die mooie Stoere Vespa`s / Piaggio van jullie halen geen 200 K... AGM wel ! en dat zonder Yasuni en Malossi MHR Stickers!
mee eens: die ZNEN's kunnen echt wel lang mee, het hangt er maar vanaf hoe je ermee omgaat.
eerlijk is eerlijk: buiten in weer en wind stallen is geen goed idee. (ook niet voor vespa's trouwens)
stal je m binnen en onderhoud je m normaal, dan is een km stand als deze zeker mogelijk (al vermoed ik hier dat TS er een extra 0 bij gezet heeft ;))
 
Back
Top